راهکاری ساده برای تقلب کردن

 صرفه جویی و استفاده از چیزهای دورریختنی یکی از نکته های مهم در زندگی های امروزی است که باید با ترفندهایی آن را به کودکتان یاد بدهید. صرفه جویی کمک بسیاری در کم کردن هزینه های زندگی می کند. صرفه جویی کم مصرف کردن نیست، بلکه درست مصرف کردن است. این جمله را بارها و بارها شنیده ایم. درست مصرف کردن چیست؟ چه ویژگی هایی دارد و چطور می توانیم مصرف کننده خوبی باشیم؟

دورریختنی ارزشمند

سطل آشغال خانه هر روز در کوتاه ترین زمان پر و خالی می شود، اما غافلیم از این امر که گاهی می توانیم از  ‌دورریختنی ها، بهترین ابزار و کم هزینه ترین اشیا را تولید کنیم. اگر کمی خلاقیت به خرج دهیم و به دنیای اطرافمان بهتر نگاه کنیم، زباله ها و برخی دورریختنی ها برایمان ارزشمند می شوند. وقتی کودکانمان بینند چگونه از بطری های خالی، جعبه های مقوایی، کارتن  های رنگی و… وسایل زیبایی درست می کنیم، در می یابند هر چیز دورریختنی را می توان با نگاه هنرمندانه به شیئی زیبا تبدیل کرد. لذا می توان از همین کودکی استفاده از مواد ‌دورریختنی را به آن ها آموزش داد. اگر کودک در این دوران استفاده مجدد از دورریختنی ها را فرا گیرد، می تواند با طبیعت دوست شود و در آینده صرفه جویی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

علاوه بر این، تزیین خانه با دورریختنی ها بخشی از هنر در خانه برای خانم ها و آقایان خلاق است. کاری لذت بخش که هر چه بخواهید می توانید بسازید. هم سرگرم کننده است و هم موجب زیبایی محل سکونت می شود. با استفاده از ایده هایی که خودتان دارید و یا ایده های دیگران می توانید طرح های جدید و جالبی بسازید. بهتر است سعی کنید در درست کردن کاردستی ها و تزیینات خلاق باشید و تغییراتی در طرح و مواد به کار رفته بدهید تا کارتان حالت کپی کردن نباشد و منحصر به فرد باقی بماند. این روش را به کودکان هم حین ساخت کاردستی ها یاد بدهید تا موجب شکوفایی خلاقیت آن ها شوید. تزیین وسایل خانه تنها با وسایلی مثل چوب و پارچه انجام نمی شود چرا که از هرچیزی می توانید برای زیباسازی گوشه کنار خانه تان استفاده کنید. حتی پوسته های تخم مرغی که برای صبحانه آب پز کرده اید، می تواند وسیله مورد نیاز تزیین قاب عکس و یا یک گلدان سفالی ساده باشد.

برای به دست آوردن ایده هایی در زمینه استفاده از مواد دورریختنی و مصرف شده، در این ویدیوی کوتاه آموزشی با نبض ما همراه باشید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید