علت شیوع اختلال‌های روانی در ایران

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران با اشاره به اینکه اعتیاد یکی از بزرگترین تهدیدهای ملی در کشور به شمار می‌رود، گفت: تلاش کرده‌ایم از طریق برگزاری همایش داروسازان ایران، به موضوعات شیوع بیماری‌های اعصاب و روان و اعتیاد توجه بیشتری داشته باشیم.

نبض ما– سیدحمید خوئی در آستانه برگزاری شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران اظهار داشت: این همایش با حضور حدود 2 هزار نفر از همکاران داروساز و حرف مرتبط 2 تا 5 شهریور به مدت 3 روز برگزار می‌شود.

وی افزود: در روز آخر این همایش، جشن داروسازی در سالن همایش‌های رازی برگزار خواهد شد و در طول همایش نیز بیشتر 40 شرکت تولیدکننده و واردکننده دارو تازه‌ترین دستاوردهای خود را ارائه می‌کنند.

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران اضافه کرد: موضوع داروهای مربوط به اعصاب و روان و اعتیاد نیز در شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد گرفت، چرا که این دو مقوله در دهه کنونی و آینده بسیار حائز اهمیت است.

خوئی با بیان اینکه جوامعی که صنعتی‌تر هستند شیوع بیماری‌های اعصاب و روان در آن بیشتر است، گفت: بیماری‌های روان بیشتر متولد صنعتی شدن در روابط بشری هستند که توجه به آن بسیار حائز اهمیت است.

دبیر اجرایی شانزدهمین همایش سالیانه داروسازان ایران عنوان کرد: اعتیاد یکی از بزرگترین تهدیدهای ملی در کشور بوده که لازم است توجه بیشتری نسبت به پیشگیری و درمان آن شود و این موضوع در کنار مباحث سیاسی و اقتصادی مورد غفلت واقع شده است.

خوئی با تأکید بر اینکه سیاست ملی مبارزه با اعتیاد را به درستی در کشور نداریم، گفت: در صورتی که معتادان بیمار به شمار روند، باید درمان شوند و ما تلاش کرده‌ایم در شانزدهمین همایش داروسازان ایران، گام‌های مؤثری در این زمینه برداریم.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید