زنان زیبا می‌توانند سلامت مردان را به خطر بیندازند

تحقیقات نشان می دهد، زیبایی صورت زنان، کوکائینی برای مغز مردان است. به عبارت دیگر پژوهش ها  نشان می دهد  سطح کورتیزول مردان بعد از ایجاد یک ارتباط کوتاه ۵ دقیقه‌ای با زنان زیبا و جذاب، افزایش می‌یابد.

نبض ما– طبق مطالعه‌ای در دانشگاه والنسیا، تنها ۵ دقیقه با زنان زیبا و جذاب بودن می‌تواند سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس را در بدن مرد بالا ببرد.

در این تحقیق، حتی مردانی که عقیده داشتند زن مورد نظر، برایشان دست نیافتنی است، کورتیزول‌شان افزایش بیشتری نسبت به بقیه داشت. کورتیزول هورمونی است که بدن تحت استرس فیزیکی یا روانی تولید می‌کند و منجر به بیماری‌های قلبی می‌شود.

به گزارش نبض ما، محققان از ۸۴ دانشجوی مرد خواستند که در اتاقی بنشینند و جدول سودوکو حل کنند. دو غریبه هم در اتاق حضور داشتند؛ یکی مرد و دیگری زن. وقتی زن غریبه اتاق را ترک کرد و دو مرد با هم در اتاق ماندند، استرس فرد مورد نظر افزایشی نداشت. اما وقتی این فرد با زن غریبه در اتاق تنها ماندند، سطح کورتیزول فرد مورد آزمایش افزایش یافت.

زندگی پرعشق

محققان می‌گویند: «در این مطالعه ما متوجه شدیم که برای بیشتر مردان، حضور یک زن جذاب می‌تواند این برداشت را ایجاد کند که فرصتی برای دوستی وجود دارد. هر چند ممکن است بعضی از مردان از زنان جذاب دوری کنند چون فکر می‌کنند لایق‌ این زنان نیستند یا اصطلاحا در برابرشان کم می‌آورند، اما اکثریت آنها با دلهره و یک واکنش هورمونی همزمان، به این شرایط واکنش نشان می‌دهند.

به گزارش نبض ما،این پژوهش نشان داد که سطح کورتیزول مردان بعد از ایجاد یک ارتباط کوتاه ۵ دقیقه‌ای با زنان زیبا و جذاب، افزایش می‌یابد.»

کورتیزول در مقادیر کم می‌تواند اثر مثبت داشته باشد، سطح هشیاری را بالا ببرد و به نفع سلامتی باشد. اما اگر افزایش سطح کورتیزول به صورت مزمن همچنان باقی بماند، می‌تواند مشکلاتی برای سلامتی ایجاد کند؛ مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا و ناتوانی جنسی.

زنان زیبا ، کوکائینی برای مغز مردان

به گزارش نبض ما، تحقیقات نشان می دهد، زیبایی صورت زنان، کوکائینی برای مغز مردان است. در واقع پژوهش ها  نشان می دهد  سطح کورتیزول مردان بعد از ایجاد یک ارتباط کوتاه ۵ دقیقه‌ای با یک زن جوان و جذاب، افزایش می‌یابد.

بنا به گفته‌ی محققان دانشگاه هاروارد، صورت زنان زیبا مانند شکلات، پول نقد یا کوکائین برای مغز یک مرد جوان است. مطالعه‌ای که روی تصویربرادری‌های مغزی انجام شد نشان داد تنها یک صورت زیبای زنانه می‌تواند «مرکز پاداش دهی مغز» آنها را فعال کند.

در این تحقیق به مردهای مورد مطالعه، تصاویری از صورت‌های گوناگون نشان داده شد، اما تنها صورت‌های زیبای زنان توانسته بود آن قسمت‌هایی از مغز را که مربوط به غذا، دارو و پول بودند برانگیخته و فعال کند.

با وجود اینکه این مردان به برخی از صورت‌های مردانه نیز، امتیاز «زیبا» داده بودند، اما این صورت‌های زیبای زنانه  بود که روی آنها تاثیری منحصربفرد گذاشته بود.

نبض ما– مترجم: هدی بانکی

منابع:

www.rense.com

www.telegraph.co.uk

5/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید