علل جوش سر سیاه چیست؟

ما اغلب در مورد انواع جوش سر سیاه صحبت می‌کنیم و می‌دانیم که آنها روی زیبایی تأثیر می‌گذارند، ولی متأسفانه اطلاعات مان در مورد چگونگی شکل‌گیری این دانه‌ها و راه‌های مقابله با آنها بسیار کم است و فقط تصور می‌کنیم که با فشاردادن آنها می‌‌توانیم از شر جوش سر سیاه خلاص شویم.

نبض ما– جوش سر سیاه یکی از انواع آکنه‌ها هستند. آکنه از جمله شایع‌ترین مشکلات پوستی است که افراد برای درمان آن به متخصص پوست مراجعه می‌کنند.

درمان سریع جوش سرسیاه

جوش‌های سرسیاه را باید از جوش‌های سرسفید تفکیک کرد زیرا روش درمان آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. جوش‌های سرسیاه فولیکول‌هایی هستند که منافذ آنها بیش از حد باز است. این منافذ با چربی‌ها و سلول‌های مرده پوست پر شده‌اند و در نتیجه یک واکنش شیمیایی به اکسیده شدن ملانین در پوست منجر می‌شوند.

چسب برای درمان جوش سر سیاه

تولید کنندگان مختلف برای رفع این مشکل محصولات متنوعی را وارد بازار کردند.آن ها  چسب‌هایی تولید کرده اند که برای انواع پوست مناسب بوده و کل صورت را پوشش می‌دهد. با استفاده از این چسب می‌توانید نواحی T صورت را که شامل بینی، چانه و پیشانی میشود پوشش دهید.

یکی از دلایل اصلی وجود جوش سر سیاه استفاده از لوازم آرایشی نامناسب بوده و عمده دلیل اصلی آن عوامل ژنتیکی و ارثی است. در طول هفته، یک بار پس از بخور دادن صورت، از چسب‌های مخصوص از بین بردن جوش سر سیاه استفاده کنید. چسب را روی بینی خود قرار دهید و سپس با توجه به زمان تعیین شده در دستورالعمل استفاده از این چسب، آن را روی بینی نگه دارید.

درمان خانگی جوش سر سیاه

جوش سر سیاه در گوش

جوش سر سیاه بیشتر روی بینی یا چانه بوجود می آیند.ولی بعضی وقتها روی گوش هم دیده می‌شوند. پوست گوش، نرمتر و نازک‌تر از بقیه ناحیه ها است، به همین علت شاید دردش بیشتر  باشد. اگر به شیوه  غلطی بخواهید آن ها را بردارید، نه تنها ممکن است برداشته نشوند، بلکه پوست، زخمی و ملتهب هم می‌شود.

  • قبل از هرکاری، دست‌ها و گوش را با آب و صابون بشویید. این کار باعث جلوگیری از التهاب می‌شود.
  • روی قسمت‌هایی که سرسیاه‌ها هستند، لایه بردار زده و پوست مرده را از بین ببرید. سپس با‌ آب شسته و خشک کنید.
  • اغلب با قرار دادن یک کمپرس گرم روی پوست، می‌توان آکنه و سرسیاه‌ها را خارج کرد. به جای آن می‌توانید بخور دهید. کمپرس یا بخار را حداقل ۵ دقیقه به صورت خود بزنید. این کار باعث باز شدن منافذ و خروج راحت‌تر سرسیاه‌ها می‌شود. هم درد کمتری دارد و هم پوست زخمی نمی‌شود.
  • اگر بعد از بخور و لایه‌برداری، باز هم سرسیاه‌ها باقی مانده باشند، خیلی آرام سرسیاه‌ها را فشار دهید تا خارج شوند. اگر باز هم نشد، دیگر فشار ندهید. باقی ماندنشان بهتر از فشار دادن است.
  • در آخر پوست خود را به آرامی شسته و خشک کنید.

درمان جوش سر سیاه روی بینی

شما می توانید با کمک مواد موجود در آشپزخانه ماسکی برای از بین بردن جوش های سرسیاه روی بینی خود آماده کنید.

مواد لازم:

  • بسته کوچک پودر ژلاتین (فاقد عطر و طعم)
  • قاشق چایخوری شیر (هر درجه چربی)

طرز تهیه:

یک قاشق چای خوری از ژلاتین را با 3 قاشق چای خوری شیرمخلوط کنید و آن را در مایکروویو برای حدود 10 ثانیه قرار دهید (اگر مجبور به استفاده از اجاق گاز هستید یک ظرف آب را روی اجاق قرار دهید و ظرف مخلوط ژلاتین و شیر را درون ظرف آب قرار دهید که حالت نرم و خمیری به خود بگیرد(روش بن ماری))و پس از آن مخلوط را به مدت 15 دقیقه روی جوش های سر سیاه قرار دهید.تا زمانی که خمیر خشک شود. این یک راه حل ساده و آسان برای از بین بردن جوش های سرسیاه است.

درمان سریع جوش سر سیاه

توصیه می کنیم  ویتامین سی یا آبلیمو را بر پوست خود امتحان کنید و  این ماسک طبیعی را  به مدت ۱۵ دقیقه بر  پوست شما باشد تا تاثیر آن را مشاهده کنید. سپس صورت تان را بشویید و با یک حوله خشک و تمیز خشک کنید. و در نهایت صورت خود را با گلاب بشویید.

عکس جوش سرسیاه

درمان جوش سر سیاه زیر پوستی

  1. در طول روز صورت خود را دوبار بشویید؛ یک بار هنگام صبح و یک بار غروب. سپس با استفاده از لوسیون پاک‌کننده ملایمی صورت خود را شستشو دهید، پوست بینی‌تان را بیشتر. اگر احساس کردید پوست تان خشک یا پوسته‌پوسته شده، لوسیون خود را تغییر دهید و فقط یک بار در طول روز از آن استفاده کنید.
  2. برای صورت خود لوسیون‌هایی بخرید که حاوی اسیدسالیسیلیک یا پراکسید بنزوئیل باشند. این اطلاعات از تحقیقات مرکز بهداشتی دانشگاه مریلند به دست آمده است. دو لوسیون حاوی این مواد را در آن واحد با هم مصرف نکنید، چون با واکنش ناخوشایندی مواجه خواهید شد.
  3. یک بار در طول هفته، صورتتان را بخور دهید. کاسه‌ای را پر از آب‌جوش کنید. حوله‌ای را روی سر خود قرار دهید و روی کاسه خم شوید به طوری که حوله کاملا دور سرتان را گرفته باشد و بخار ایجادشده از زیر حوله خارج نشود. به مدت 5 دقیقه صورت خود را بخور دهید. سپس به آرامی صورتتان را خشک کنید.
  4. با اضافه کردن چند قطره آب روی جوش شیرین خمیری از آن بسازید به گونه ای که شبیه بستنی آب شده باشد. آن را فقط روی قسمت هایی که سرسیاه دارند بمالید. مراقب باشید که این خمیر را با حرکات ملایم ماساژبدهید تا به پوست آسیب نرساند. سپس با آب گرم بشویید. مخلوط جوش شیرین سرسیاه ها را خشک خواهد کرد. جوش شیرین خواص سفید کنندگی نیز دارد که موجب درخشش پوست نیز می شود.
  5. یکی از ملایم ترین و موثرترین روش ها برای از بین رفتن سرسیاه ها مالیدن چای سبز روی پوست است. خواص آنتی اکسیدانی آن به پوست کمک می کند تا آلودگی ها و باکتری های تجمع کرده در آن که منجر به شکل گیری آکنه از جمله سرسیاه ها می شود ، از بین برود. وقتی چای سبز را هر روز استفاده کنید پوستی عاری از سرسیاه خواهید داشت.
  6. مقداری چسب غیر مضر تهیه کنید . شما می توانید همان چسب هایی را به کار ببرید که برای کاردستی مدرسه استفاده می کردید. مثل چسب پی وی یا اوهو صورت خود را روی یک ظرف بزرگ پر از آب داغ بگیرید تا بخار آب روی پوست بنشیند. این کار فواید زیادی برای پوستتان دارد. سعی کنید تا جایی که می توانید از بخار داغ استفاده کنید.روی بخش های مبتلا چسب بزنید. آن را رها کنید تا کاملا خشک شود.چسب را از روی پوست بردارید و نتیجه را روی چسب مشاهده کنید.

درمان جوش سر سیاه با خمیردندان

یک لایه نازک خمیردندان را روی جوش‌های سرسیاه قرار دهید و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند و بعد به آرامی صورت خود را با آب گرم بشورید این کار را در مدت دو هفته انجام دهید تا از شر جوش‌های سرسیاه خود خلاص شوید. هنگامی که خمیردندان را روی پوست خود می‌مالید، از طبیعی بودن آن اطمینان پیدا کنید، برخی از خمیردندان‌های حاوی سدیم لوریل سولفات می‌توانند پوست را تحریک کنند.

نبض ما– گردآوری

3/5 - (3 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید