چگونه لباس مناسب برای مهمانی انتخاب کنم؟

قضاوت در مورد شخصیت انسان ها از روی لباسی که می پوشند یک عادت همیشگی است. هر چند نوع لباس پوشیدن واقعا فقیر بودن و ثروتمند بودن آدم ها را نشان نمی دهد، اما در یک نگاه کلی برای قضاوت در مورد شخصیت آدم ها پوشیدن لباس مناسب بسیار اهمیت دارد.

نبض ما– اغلب افراد در انتخاب لباسی متناسب با جثه و اندام خود، و همچنین چگونگی «جور» کردن آنها دچار سردرگمی می شوند. در اینجا به اصول کلی انتخاب لباس مناسب برای مهمانی با می پردازیم.

انتخاب لباس مناسب مجلسی

  • لباس مناسب مجلسی باید کاملا اندازه شما باشد. یکی از ساده ترین راه های لاغر تر به نظر رسیدن ، انتخاب لباس مناسب مجلسی است که کاملا اندازه شما باشد. در هنگام انتخاب لباس مجلسی ، سراغ لباس های تنگ و یا گشاد نروید. این مدل لباس ها شما را چاق تر نشان خواهند داد. پوشیدن لباس های تنگ علاوه بر اینکه تحرک شما را محدود و عذاب آور خواهد کرد ، چین و چروک های زشتی را در قسمت های چاق بدن شما ایجاد می کند.
  • لباس های مجلسی و یا پیراهن هایی که یقه آنها به شکل V است و یا اصطلاحا یقه هفتی هستند ، هوشمندانه ترین انتخاب برای زنان کوتاه قد هستند. چرا که بلندتر و باریکتر به نظر خواهند رسید. مدل لباس مجلسی های یقه هفت ، نگاهها را بیشتر به بالاتنه و گردن شما معطوف می کنند و باعث می شوند که قسمت های پایین بدن شما که معمولا چاق تر است ، از نظر ها پنهان بماند. به طور ناخودآگاه این مدل لباس های مجلسی شما را قد بلند تر نیز نشان می دهند.

ست کردن لباس

  • راه دیگر برای اینکه قد بلندتر به نظر برسید ، پوشیدن دامن کوتاه است. خصوصا اگر از دامن های A شکل استفاده کنید. پوشیدن این مدل لباس ها باعث می شود که نگاه ها بیشتر به پاهای شما جلب شود و به طور ناخودآگاه ، قدبلند تر به نظر خواهید رسید. البته فراموش نکنید که دامن شما نباید در حد مینی ژوپ باشد. همچنین از پوشیدن دامن هایی که تا ساق پا و یا تا مچ پا هستند ، خود داری کنید.
  • لباس های با خطوط و طرح های عمودی بر تن کنید. اگر قدبلندتر به نظر برسید ، شما را لاغر تر خواهند دید. استفاده از طرح ها و خطوط عمودی کمک می کند که بلندتر و باریکتر دیده شوید. خطوط عمودی چشم ها را به بالا و پایین خواهند کشید و نا خود آگاه شما را کشیده تر نشان خواهند داد.
  • کفش پاشنه بلند بپوشید. یک جفت کفش پاشنه بند ، پاهای شما را کشیده تر نشان خواهد داد. لازم نیست کفش هایی که پاشنه های خیلی بلند دارند را انتخاب کنید. حتی اگر چند سانتی متر پاشنه داشته باشد ، شما را لاغر تر و قدبلند تر نشان می دند. سعی کنید پاشنه های زیر ۸ سانتی متر را انتخاب کنید تا شیک پوش تر به نظر برسید. این مهم است که قد مردان همیشه از زنان باید بلندتر باشد. بنابراین بانوان باید به این نکته اهمیت دهند که چه اندازه کفشی را برای ایستادن کنار همسرشان اتنخاب می کنند و می پوشند.
  • در مجلس عروسی دیگران لباس سفید نپوشید. هنگامی که در یک مجلس عروسی شرکت می کنید هرگز نباید لباس سفید بپوشید .چرا که لباس سفید عروس در چشم می باشد و لباس شما در این میان جلوه ای پیدا نخواهد داشت.
  • لباس زیرتان نباید پیدا باشد. اجازه ندهید تا لباستان آنقدر باز باشد تا لباس زیرتان پیدا شود. به لباس زیر که در زیر لباستان استفاده می کنید بسیار دقت داشته باشید که همرنگ با لباستان باشد .
  • برهنه نبودن پاها. برای زیباتر نشان دادن اندام و حتی لباس ،خانم ها بهتر است همیشه جوراب های زیبا و نازکی به پا داشته باشند. جوراب های بسیار زیبایی برای لباس های کوتاه وجود دارد. این مدل جوراب ها باعث می شود تا لباس زیباتر به نظر برسد.
  • لباس در شب باید بدرخشد. درخشیدن لباس همیشه خوب است .اما اهمیت درخشش لباس در شب چیز دیگری می باشد .دقت کنید در مراسمی که در شب برگزار می شود لباستان در شب زیبایی خاصی داشته باشد.
  • تعداد جواهراتی که آویزان می کنید کم باشد. هر چقدر تعداد جواهراتی که آویزان می کنیم کمتر باشد ،نما و جلوه بیشتری خواهد داشت.حتی اکر یک تو گردنی تک بیاندازید خیلی شیک تر از آویزان کردن چند مدل گردنبند روی هم می باشد.
  • هرگز جواهرات طلایی و نقره ای را با هم استفاده نکنید. دقت داشته باشید که همیشه یا از جواهرات نقره ای استفاده کنید و یا از جواهرات طلایی اتان .اینکه کدام رنگ به لباس شما بیشتر می آید بسیار مهم است و مهمترآن است که هرگز هر دو رنگ را با هم آویزان نکنید.
  • انتخاب لباس قرمز یا مشکی کوتاه همیشه عالی است و هیچوقت با پوشیدن چنین لباسی بد و نامناسب به نظر نمی رسید.

لباس مناسب محیط کار

تو محیط های کاری هیچ زمان نباید لباسی پوشید که خیلی جلب توجه بکنه؛ مگر این که لازمه کارتون باشه (مثل فروشندگان لباس و….)همچنین دامن یا مانتو خیلی کوتاه ۵ سانت بالای زانو، تاپ، شلوارهای خیلی تنگ، گردنبند و گوشواره های خیلی شلوغ(جینگول..مینگول)جواهر و طلای زیاد، شلوار و دامن و مانتوی چرم و یا هرچیزی که براق باشه. لباس سفید اصلا مناسب محل کار نمی باشد.

و نکته آخر

هیچ وقت تو محیط های اسپرت ..مثل کنار دریا..کلوپ های ورزشی…پارک ها با کفشی با بیشتر از ۳ سانت پاشنه و آرایش خیلی زیاد وارد نشین…لازمه یه محیط اسپرت…پوشیدن لباس راحت تر از زمان دیگر هست..اینو میگم چون عده ای واسه قدم زدن تو ساحل یا پارک از کفش پاشنه بلند استفاده میکنن..این به همون اندازه غیر عادی هست که اگه ببینین یه آقایی با کت و شلوار و کراوات کنار ساحل قدم بزنه.

نبض ما-گردآوری

4.5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید