۵ درمان خانگی اختلال نعوظ

تقریبا نیمی از مردان بالای ۷۵ سال به اختلال نعوظ مبتلا می شوند. اختلال نعوظ معمولا با نام عامیانه تر اختلال جنسی شناخته می شود. این اختلال می تواند به علت های مختلفی مانند پرکاری تیروئید، بیماری های قلبی یا مشکلات روانی رخ دهد.

اختلال نعوظ به وضعیتی گفته می شود که مرد در طول رابطه جنسی قادر به رسیدن و یا حفظ نعوظ نمی باشد. از علائم آن می توان به کاهش میل و تحریک جنسی اشاره کرد.

علت اختلال نعوظ

عوامل مختلفی می تواند خطر ابتلا به (ED) را افزایش دهد زیرا اعضای مختلف بدن مانند مغز، هورمون ها، عضلات، اعصاب و رگ های خونی در رسیدن به نعوظ موثرند. اختلال در عملکرد هر یک از این اعضا می تواند بر عملکرد طبیعی آلت تناسلی مرد تاثیر بگذارد.

علت اختلال نعوظ در مردان

 اختلال نعوظ ( که به اشتباه نعوذ گفته می شود) می تواند برای هر مردی و در هر زمانی رخ دهد که علل آن می تواند به شرح زیر باشد:

  • خستگی
  • استرس و اضطراب
  • مشکلات زناشویی
  • اضطراب عملکرد
  • مصرف الکل
  • پرکاری تیروئید
  • مشکلات قلبی
  • دیابت
  • فشار خون بالا
  • افسردگی
  • ام اس (MS)
  • بیماری پارکینسون
  • برخی از داروها (به عنوان مثال مسدود کننده های بتا)
  • آسیب های عصبی
  • بزرگی پروستات
  • چاقی
  • مولتیپل اسکلروزیس (MS)
  • مصرف دخانیات

چه زمانی برای اختلال نعوظ باید به پزشک مراجعه کرد؟

زمانی پزشک اختلال نعوظ را تشخیص می دهد که نشانه های آن بیش از چند هفته و یا حتی ماه در فرد وجود داشته باشد و بروز این مشکل در کوتاه مدت می تواند به علت های مختلف بروز کند و نگران کننده نیست.

اختلال نعوظ می تواند نشانه یک بیماری دیگری باشد به این دلیل مراجعه به پزشک ضروری است. مثلا اگر اختلال نعوظ به دلیل بیماری های قلبی باشد با برخی از راهکار ها مانند کاهش کلسترول، کاهش وزن، و یا مصرف داروهای بازکننده شریان می توان هم بیماری قلبی و هم اختلال نعوظ را همزمان درمان کرد. روش های طبیعی مختلفی برای درمان اختلال نعوظ پیشنهاد می شود که در ادامه آمده اند.

عوارض درمان‌های دارویی اختلال نعوظ

راه های درمان اختلال نعوظ یا همان ناتوانی جنسی شامل درمان دارویی، وکیوم آلت جنسی، عمل جراحی و ایمپلنت می باشد اما برخی مردان ترجیح می دهند روش های خانگی را برای درمان خود انتخاب کنند. تحقیقات نشان داده است برخی از روش های طبیعی می توانند در درمان اختلال نعوظ موثر باشد.

تغییر سبک زندگی می تواند یکی از راه های درمان باشد که به شرح زیر است:

  • ورزش
  • کاهش وزن
  • ترک سیگار
  • عدم مصرف الکل

برخی درمان های دارویی نیز برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. مانند مصرف داروهایی مانند ویاگرا، سیالیس، یا لویترا که این داروها عوارض جانبی مختلفی دارند که به شرح زیر است:

  • گرفتگی بینی
  • سردرد
  • ناراحتی معده
  • تغییرات بینایی
  • سرخ شدن و گرگرفتگی صورت
  • سرگیجه
توجه: مردانی که دچار دیابت کنترل نشده و یا فشار خون پایین هستند و یا سکته مغزی داشته اند اصلا نباید از درمان دارویی اختلال نعوظ استفاده کنند.

درمان با جایگزینی تستوسترون یا داروهای تزریقی برای رسیدن به نعوظ نیز دارای عوارض جانبی زیر هستند:

  • آکنه
  • بزرگ شدن پستان
  • تکرر ادرار
  • درد در آلت تناسلی مرد
  • زخم
  • سوزش و حساسیت دهانی

درمان طبیعی اختلال نعوظ ناشی از تیروئید

گرچه همه ی روش های درمان دارویی یا جراحی و … برای درمان نعوظ موثر است اما برخی مردان ترجیح می‌دهند درمان‌های طبیعی و خانگی را قبل از همه این ها امتحان کنند زیرا این روش ها عوارض جانبی ندارد. روش‌های طبیعی درمان اختلال نعوظ در دو دسته درمان‌های گیاهی و درمان خانگی اختلال نعوظ تقسیم بندی می‌شود. که در ادامه این روش‌ها را تفکیک شرح می‌دهیم:

درمان گیاهی ناتوانی نعوظ

درمان گیاهی ناتوانی نعوظ برای عملکرد بهتر نعوظ می تواند شامل موارد ذیل باشد:

گیاه جینکو یا کهن دار

طرفداران این درمان گیاهی برای اختلال نعوظ معتقدند این گیاه به گشاد شدن رگ‌های خون کمک می‌کند، همین موضوع باعث می‌شود جریان خون به میزان مناسبی به اندام‌های جنسی برسد.

درمان گیاهی اختلال نعوظ

پسته

پژوهشگران عقیده دارند که پسته برای مشکلات نعوظ مفید است. این موضوع به دلیل پروتئین آرژنین موجود در پسته رخ می‌دهد، موضوعی که باعث شل شدن رگ‌های خونی می‌شود و در نهایت جریان خون در آلت افزایش پیدا می‌کند.

پسته درمان طبیعی نعوظ مردان

انار

آب انار آنتی اکسیدانی قدرتمند است که می‌تواند تصلب شریان را برطرف کند.

انار،‌درمان گیاهی اختلال نعوظ

جنسهیا جنسان (Ginseng)

درمان گیاهی اختلال نعوظ با گیاه Panax Ginseng یا همان جینسینگ قرمز که با نام ویاگرا گیاهی نیز شناخته می شود موثر است.

 گیاه جینسنگ پاناکس می‌تواند قدرت آلت، ابعاد و مدت زمان نعوظ را افزایش دهد. همچنین موجب افزایش میل جنسی و رضایت کلی می‌شود.

جینسنگ به صورت یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند. این گیاه نیتریک اکسید آزاد می‌کند، موضوعی که به بهبود عملکرد نعوظ کمک می‌کند. بعضی افراد از کرم این گیاه برای درمان انزال زودرس استفاده می‌کنند.

طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ روی این گیاه انجام شد شواهدی مبنی بر اثربخشی آن برای درمان ناتوانی جنسی دیده شد. در این تحقیقات دوز مصرفی بین ۶۰۰ تا ۱,۰۰۰ mg و سه وعده در روز بود.

گیاه حنسینگ قرمز برای درمان نعوظ

گیاه رودیولا روزا (Rhodiola Rosea)

در مطالعه دیگری که بر روی گیاه رودیولا روزا انجام شد اثربخشی قابل قبولی در درمان ناتوانی جنسی مشاهده شد. به ۲۶ مرد از ۳۵ مرد مبتلا بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ mg در روز و به مدت سه ماه از این گیاه داده شد. بعد از مدتی توانایی جنسی این مردان افزایش یافت.

گیاه رودولاروزا برای درمان نعوظ در مردان

درمان خانگی اختلال نعوظ

عدم نعوظ تا زمانی که به مشکلی مداوم تبدیل نشود نیازی به درمان ندارد اما در صورت مزمن شدن درمان باید صورت گیرد. معمولا پزشکان در قدم اول تغییر روش زندگی را به بیمار خود توصیه می کنند. در کنار این، داروهای مانند لویترا، ویاگرا و سیالیس را نیز توصیه می‌کنند. اما با توجه به داشتن عوارض جانبی، برخی از خوردن این داروها خودداری می کنند. درمان‌هایی که عوارض کمتری داشته و در خانه می‌توانید به کار بگیرید عبارتند از:

دی هیدرواپی آندروسترون (DHEA)

هورمون آندروسترون در بدن توسط غدد آدرنال تولید می شود. این هورمون در بدن به تستوسترون و استروژن  تبدیل می‌شود. دانشمندان مکمل این هورمون را از سیب زمینی وحشی و سویا تولید می کنند. سطح هورمون دهیدروپیاندروسترون طبیعی با افزایش سن انسان کاهش می‌یابد. همچنین افزایش مقدار هورمون آدرنال می‌تواند به بدن در تولید هورمون‌های بهبود دهنده عملکرد جنسی و افزایش سطح انرژی بدن کمک کند.

طبق تحقیقات انجام شده مقدار این هورمون در مردانی که به اختلال نعوظ دچارند، پایین است. در سال ۱۹۹۹ به ۴۰ مرد مبتلا به اختلال نعوظ روزانه ۵۰ mg از این هورمون داده شد. این افراد بعد از مدتی قادر به رسیدن به نعوظ و حفظ آن شدند.

تزریق دی هیدرواپی آندروسترون برای درمان نعوظ

ال-آرژنین

ال-آرژنین اسید آمینه ای است که در بدن به طور طبیعی وجود دارد که به تولید نیتریک اکسید کمک می کند. نیتریک اکسید در بدن به شل شدن رگ ها برای رسیدن به نعوظ موفق کمک می کند. در سال ۱۹۹۹ به سی و یک درصد از مردان مبتلا به اختلال نعوظ ۵ گرم ال-آرژنین در روز داده شد که پس از مدتی عملکرد جنسی این مردان پیشرفت قابل توجهی پیدا کرد.

شواهدی وجود دارند که نشان می‌دهند مصرف مقادیر بالا از این دارو موجب بهبود اختلال نعوظ می‌شود، این دارو رگ‌های خون را تحریک می‌کند و باعث می‌شود که گشاد تر باز شوند و بدین ترتیب جریان خون بهبود پیدا کند.

اسپرم

در تحقیق دیگری از ترکیب ال-آرژنین و پیکنوژنول استفاده شد. توانایی جنسی ۸۰ درصد از مصرف کنندگان پس از دو ماه به حالت اولیه بازگشت. ۹۳ درصد نیز بعد از سه ماه به توانایی جنسی مورد نظر رسیدند.

طب سوزنی

طبق تحقیقات انجام شده طب سوزنی نیز می تواند به بازیابی توانایی جنسی و رسیدن به نعوظ کمک کند. در این تحقیقات ۳۹ درصد از افرادی که تحت درمان طب سوزنی بودند توانستند عملکرد بهتری در رابطه جنسی خود داشته باشند. اما در تحقیقاتی که چندین سال بعد از این انجام شد، درصد بهبود یافتگان به ۲۱ درصد نزول پیدا کرد. درکل نتایج این تحقیقات کمی متناقض بود اما شاید این روش برای شما موثر باشد.

طب سوزنی برای درمان نعوظ در مردان

مکمل زینک

برخی درمان های دیگر نیز می تواند در درمان اختلال نعوظ موثر باشد مثلا مکمل روی یا زینک(برای مردانی که میزان روی در بدنشان پایین است) موثر باشد. اما تحقیقات دقیقی روی این گیاهان انجام نشده است.

در اخر توصیه می شود حتما با پزشک خود درباره انتخاب روش درمان اختلال نعوظ صحبت کنید. هرگز از درمان نا امید نشوید زیرا این مشکل قابل درمان است و با یکی از روش های درمانی برطرف می شود.

رابطه بین اختلال نعوظ و اختلالات تیروئید

محققان در دانشگاه Modena در ایتالیا بر روی ۵۰ مرد مبتلا به کم کاری و پرکاری تیروئید تحقیقاتی انجام دادند و از آن ها در رابطه با عملکرد جنسیشان سوال هایی پرسیدند. در نهایت مشخص شد بیش از ۶۳ درصد از مردان مبتلا به کم کاری تیروئید مشکلاتی همچون کاهش میل جنسی، انزال زودرس و تاخیر در انزال دارند.

در میان مردان مبتلا به پرکاری تیروئید، ۵۰ درصد با انزال زودرس، ۱۷ درصد با کاهش میل جنسی و ۱۵ درصد به اختلال نعوظ مبتلا بودند. پس از درمان کم کاری تیروئید در مردان ، انزال زودرس از ۵۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافت و کاهش میل جنسی و تاخیر در انزال در بسیاری از مردان ناپدید شد. هنگامی که مردان مبتلا به پرکاری تیروئید تحت درمان قرار گرفتند، تقریبا تمام نشانه های اختلال و عدم نعوظ آن ها ناپدید شد.

رابطه بین اختلال نعوظ و اختلالات تیروئید

رابطه بین اختلال نعوظ و اختلالات تیروئید هنوز به طور قطع مشخص نشده است اما این دو بیماری در مردان بالای ۶۰ سال بیشتر  دیده شده است. افزایش سن، دیابت و اختلالات تیروئید می توانند منجر به اختلال نعوظ شوند. احتمال بروز اختلال نعوظ در بیماران مبتلا به دیابت یشتر از افراد مبتلا به اختلالات تیروئید است. به همین ترتیب این مشکل(اختلالات تیروئید) نیز بیشتر از سن بر روی اختلال نعوظ موثر است.

با وجود اینکه اختلال نعوظ هم در بیماران مبتلا به کم کاری و پرکاری تیروئید رخ می دهد اما احتمال بروز آن در بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید بیشتر است.

مکانیسم اثر داروهای نعوظ

روش‌های درمان اختلال نعوظ، چگونه به رفع این مشکل کمک می‌کنند؟

تا اینجا راجع به درمان‌های دارویی، طبیعی، گیاه یو خانگی برای  اختلال نعوظ در مردان توضیحات کامل دادیم. اما این درمان‌ها با تغییر بعضی هورمون‌ها و یا روش‌های دیگر به رفع مشکل نعوظ می‌پردازند. که در ادامه با این مکانیسم‌های اثر دارو آنا می‌شویم:

ایجاد تعادل درسطح هورمون تیروئید

عدم تعادل در سطح هورمون تیروئید می تواند منجر به اختلال نعوظ شود. کم کاری و پرکاری تیروئید تعادل هورمون تیروئید را بر هم می زنند. اگر این بیماری ها عامل اختلال نعوظ باشند ایجاد تعادل در هورمون تیروئید می تواند مشکل اختلال نعوظ را حل کند.

ایجاد تعادل درسطح هورمون تیروئید

ایجاد تعادل در هورمون های دیگر

به گزارش نبض ما، عدم تعادل در هورمون های دیگر نیز می تواند منجر به مشکل نعوظ شود که کمبود تستوسترون یکی از این عوامل است. مصرف مکمل های تستوسترون می تواند این مشکل را به طور موقت حل کند اما باید علت کمبود تستوسترون در بدن مشخص شود. کمبود دی هیدرواپی آندروسترون (DHEA) از علل شایع کمبود تستوسترون است که معمولا به علت استرس مزمن رخ می دهد.

یکی دیگر از مشکلات تبدیل بیش از حد تستوسترون به استروژن است و این باعت برهم زدن تعادل هورمون ها می شود که در این موارد مصرف مهارکننده های آروماتاز ​​طبیعی مانند رسوراترول و قارچ دکمه ای سفید است. 

بهبود مهارت های کنترل استرس

در قسمت های قبل گفتیم که چگونه استرس مزمن می تواند منجر به اختلالات نعوظ شود. استرس و اضطراب حتی اگر منجر به کاهش تستوسترون هم نشود می تواند باعث عدم نعوظ شود زیرا تحقیقات نشان داده است رابطه مستقیمی بین افزایش کورتیزول و اختلال نعوظ وجود دارد. انجام فعالیت هایی مانند مدیتیشن، تنفس عمیق، یوگا و بیوفیدبک می تواند به کنترل و کاهش استرس فرد کمک کند.

کنترل استرس برای درمان اختلال نعوظ

 بهبود سلامت قلب و عروق

به گزارش نبض ما، در یک تحقیقات علت اختلال نعوظ ۴۰ درصد از مردان بالای ۵۰ سال  تصلب شرایین (آترواسکلروز) بوده است. پس مشکل نعوظ می تواند نشانه اولیه بیماری های قلبی عروقی نیز باشد، زیرا برای رسیدن به نعوظ  عبور جریان خون کافی لازم است. مشکلاتی مانند بیماری های قلبی یا دیابت می تواند به اختلال در رسیدن به نعوظ منجر شود. اصلاح سبک زندگی افراد تا حد زیادی می تواند به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند، که می توان به تغییر سبک تغذیه، ورزش کردن مداوم و کسب مهارت های کنترل استرس اشاره کرد.

رفع مشکلات سیستم عصبی

هر گونه مشکل در سیستم عصبی می تواند منجر به عدم نعوظ شود. عدم تعادل سیستم عصبی به خصوص اگر به علت آسیب عصبی باشد و یا بیماری ام اس می تواند علت این مشکل باشد. فیزیوتراپ ها معتقدند حتی انحراف در ستون فقرات نیز می تواند منشا اختلالات جنسی باشد. البته این مورد کمتر دیده شده است و شایع نیست.

آگاهی از داروهای مصرفی

باید از عوارض جانبی همه ی داروهایی که مصرف می کنید آگاه باشید. برخی داروها مانند مسدود کننده های بتا که برای که برای درمان پرکاری تیروئید استفاده می شوند می توانند منجر به این مشکل شوند. هرگز توصیه نمی شود که در افراد مبتلا به اختلال نعوظ مصرف این داروها متوقف شود، فقط باید در رابطه با این مسئله با پزشک مشورت شود. البته در برخی موارد دیده شده است آگاهی از عوارض جانبی  مسدود کننده های بتا در فرد مبتلا، استرسی به وجود آورده است که خود باعث اختلال نعوظ وی شده است.

درمان گیاهی ناتوانی نعوظ

برای بهتر شدن نعوظ چه باید کرد؟

در ادامه توصیه‌هایی برای سبک زندگی وجود دارند که می‌توانند برای بهبود اختلال نعوظ مفید باشند، این توصیه‌ها عبارتند از:

  1. ورزش کردن یک درمان همیشگی برای ناتوانی نعوظ محسوب می‌شود؛
  2. یکی از درمان‌های اصلی ناتوانی نعوظ داشتن یک رژیم غذایی سالم است؛
  3. خواب مناسب نیز یکی از درمان‌های طبیعی ناتوانی نعوظ محسوب می‌شود.
  4. ترک سیگار می‌تواند به رفع اختلالات نعوظ کمک کند.
  5. محدود کردن مصرف الکل می‌تواند به درمان ناتوانی نعوظ کمک کند.
  6. نظارت بر داروها می‌تواند مشکل ناتوانی در نعوظ را برطرف کند. اگر فکر می‌کنید داروها ممکن است موجب ناتوانی نعوظ شده باشند، با پزشک خود مشورت کنید و بدون مشورت با آنها داروها را قطع نکنید. پزشکان ممکن است میزان دوز مصرفی آن دارو را کاهش دهند.
  7. طب سوزنی می‌تواند به درمان ناتوانی نعوظ کمک کند.

برای مشاوره رایگان با فوق تخصص ارولوژی بر روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاوره پزشکی

3.8/5 - (140 امتیاز)
منبع medicalnewstoday everydayhealth mayoclinic
از طريق singlecare

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

26 نظر
  1. Ali می‌نویسد

    لطفا من را راهنمایی کنید مشکل نعوظ دارم کمی نگرانم کرده

    1. ناشناس می‌نویسد

      من ام اس گرفتم و نعوظ من در مدت زمانی که بیماری را گرفتم کاهش و والان نعوظ یا مردانگی ندارم لطفا راهنمایی بفرمایید ممنون

  2. حمید می‌نویسد

    سلام
    من ۴۶ساله هستم و حدود ۲سالی است که با مشکلاتی جنسی و نعوض روبرو شدم. از طرفی از دکتر رفتن خجالت می کشم. آیا می شود بصورت آنلاین درمان صورت گیرد. متشکرم

    1. محمد می‌نویسد

      با سلام داروی گیاهی برای درمان نعوظ دارم

      1. بهنام می‌نویسد

        من اختلال نعوظ دارم

    2. ناشناس می‌نویسد

      باسلام همسرم درحین نزدیکی آلتش شل می شود در ضمن فکر میکنم از کپسولهای نارنجی رنگی آیت که از عطاری می خره می خوره چکار کنم

  3. عبدالله می‌نویسد

    اختلال نعوظ که درسن جوانی قبل از ازدواج به اثراسترس و خستگی بوجودبیاید چطور باید درمان کرد؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      گردو وجنسینگو فاصله منظم مثلا هفتهای دوبار سر ساعت ولی بدون برنامه ریزی وبه نیت عشق بازی برو وکاروبدون استرس ادامه بده اگر شد بزن وگرنه بگو فقط عشومحبته اینجوری استرس نداریواکثرا بلند میشه درظمن زنا اینطوری ناقافل همون اول شاید ادقیقه ای ارضا میشن ولی با برنامه نیم ساعتم فایده نداره مخصوصا ایرانیا

  4. reza می‌نویسد

    با سلام من حدود ۵ سال است که از داروی سیلدنافل ۵۰ هفته ای یک یا دو بار استفاده میکنم می خواستم بپرسم این دارو عوارضی داره یا نه و من از چه روش بهتری می تونم استفاده کنم. در ضمن من ۴۰ ساله هستم

  5. Ali می‌نویسد

    سلام
    من ۴۱سال سن دارم پنج سال قبل عمل بیضه انجام دادم مشکل نعوظ من خوب شد حدود یک سال گذشته دوباره به حالت قبل برگشتم. از قرص تادافیل استفاده میکردم خوب بود اما یک ماهی است که خوب جواب نمیده. قلیان هم زیاد میکشم، تشکر از راهنمایی بزرگواران

    1. ناشناس می‌نویسد

      داروی گیاهی برای درمان نعوظ صد درصد طبیعی

  6. ناشناس می‌نویسد

    سلام ۳۰ساله هستم چند هفته ای میشه بعدازسکس دوم دریک روز دچارنعوظ ناقص میشم حتی پارنترم هم هرکاری میکنه حین رابطه یکدفعه شل میشه آلتم شریک جنسیم روخیلی دوس دارم ولی میترسم این روند ادامه دارباشه ونتونم به ارگاسم برسونمش تاچندماه دیگه قصدازدواج داریم لطفاراهنمایی کنین ممنونم

  7. احسان می‌نویسد

    سلام من ۳۸ سالمه ادم خیلی هاتی هستم ولی مدتیه بعد از ده دقیقه از سکس دچار مشکل نعوذ هستم. و این موضوع عذابم میده با اینکه میل جنسیم کاهشی نداشته فقط مشکل نعوذ دارم

    1. ناشناس می‌نویسد

      داروتان چیست

  8. ناشناس می‌نویسد

    سلام خسته نباشید ۲۵سالمه هنگام رابطه التم شل میشه ودیگه بلند نمیشه لطفا راهنمایی کنید

  9. علی می‌نویسد

    سلام من مدت یک ماه است فقط دوبار رابطه زناشویی ناقص داشتم سن من پنجاه سال است البته به خاطر یک معامله کمی استرس برمن وارد شد چکار باید بکنم‌

  10. رمضان باقری می‌نویسد

    سلام من دیابت دارم انسولین می زنم مشکل نعوظ دارم از قرص داخل بازار استفاده کردم موقتی خوب بعضی موقع جواب نمی دهد کمک کنید پیش دکتری بروم با انجام آزمایشات مختلف علت را بفهمند دکتر مربوط به این در اصفهان معرفی کنید شهر اصفهان

    1. اکبر می‌نویسد

      سلام من ۵۹سال دارم مدت شش هفت ساله دیابت دارم.ومشکل نعوظ دارم.چگونه درمان کنم.به چه متخصصی مراجعه کنم .

  11. سعیدخرقانی می‌نویسد

    سلام نعوظم موقع نزدیکی ازبین میره بعضی وقتهاهم اصلانعوظم کامل نمیشه وخیلی ناراحتم میکنه کمکم کنیدچکارکنم

    1. بیوک می‌نویسد

      دکتر‌سلام‌من‌۴۷سال‌دارم‌حدود‌چند‌ماهی‌به‌شعلی‌الت‌گرفتار‌شدم‌علتش‌چیست‌ممنون‌از‌شما

      1. سپیده مجدیان می‌نویسد

        اول به خوراک خودتون دقت کنید حذف سردیجات اضافه کردن عسل و غیره از طرفی شاید عوارض دارویی باشه ک در حال مصرفش هستید.

  12. ناشناس می‌نویسد

    سلام من شوهرم ی چند هفته دچار مشکل نعوظ شده خیلی نگرانم اگه پیشنهادی دارین لطفا کمکم کنید

  13. ناصر می‌نویسد

    سلام بنده ۵۰ سال دارم نعوظ ام اصلا خوب نیست به جایی هم مراجعه نکرده ام خواهش می کنم کمکم کنید

  14. محمدحسین آقازاده می‌نویسد

    سلام وخسته نباشیدشوهر من ۴۶سال داره که نعوظ داره وزودارضاع میشه از شما خواهش میکنم مارو راهنمای کنید به خدا شوهرم از این حالش خیلی نگرانه

  15. بینام می‌نویسد

    باسلام همسرم درحین نزدیکی آلتش شل می شود در ضمن فکر میکنم از کپسولهای نارنجی رنگی که از عطاری می خره می خوره تاثیر گذاشته روش لطفا راهنمایی کنید

  16. محمدعلی ریحانی می‌نویسد

    باسلام ایا فلوکسید۲۰ برای درمان زود انزالی مناسب میباشد وعوارض زیادی ندارد؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید