آخرین اخبار از سیل آذربایجان/۴۱ کشته و ۷ مفقود

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از ادامه عملیات جست‌وجو برای یافتن مفقودین در سیل آذربایجان خبر داد.

نبض ما– اسماعیل نجار که در مناطق سیل زده حضور دارد، در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده اظهار کرد: عملیات جست‌وجو برای یافتن مفقودشدگان این حادثه ادامه دارد و آمارها نسبت به شب گذشته تغییری نکرده است.

به گفته وی، تاکنون شمار جانباختگان سیل در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی و کردستان ۴۱ نفر است و البته ۷ تن نیز مفقود هستند که عملیات جست‌وجو برای یافتن‌شان ادامه دارد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر اینکه عملیات بازسازی مناطق سیل زده در حال پیگیری است، گفت: رییس جمهور نیز دستور ویژه برای سیل آذربایجان داده و تمامی امکانات در این زمینه بسیج شده‌اند و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارات مادی وارده جبران شود.

قائم مقام وزیر بهداشت:فعالیت تیم های بهداشت روان در مناطق سیل زده

قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ کمبودی به لحاظ پزشکی در آذربایجان شرقی وجود ندارد، گفت: پیش بینی های لازم در خصوص رسیدگی سریع به سیل زدگان انجام شده است و تمامی دستگاه ها در حال آماده باش به سر می برند.

ایرج حریرچی در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: اقدامات موثری به لحاظ دسترسی سیل زدگان به آمبولانس های زمینی و اتوبوس آمبولانس انجام شده و پزشک و پرستار به تعداد کافی برای رسیدگی سریع به مصدومان حادثه سیل آذربایجان پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: از نظر آب و غذا و همچنین کنترل بیماری ها نیز آمادگی بسیار مناسبی هم در سطح استان آذربایجان شرقی و هم در سطح منطقه وجود دارد. در کنار این ها، گروه هایی نیز تشکیل شده اند تا آسیب های روانی پس از وقوع حادثه و استرس ناشی از آن را در میان بازماندگان  و مجروحان کنترل کنند. حال عمومی اکثر مصدومان حادثه که تعدادشان هم زیاد نیست، مطلوب است. قائم مقام وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: از صدا و سیما درخواست می کنیم از پخش صحنه های دلخراش خودداری کرده تا آسیب های روانی ناشی از حادثه در میان بازماندگان و افراد جامعه به حداقل خود برسد.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید