راهکارهای چاق شدن که باید بدانید

اگر می خواهید وزن اضافه کنید، غذاهای سالم بخورید و از خوردن غذاهای فراوری شده و شکر تصفیه شده خودداری کنید. ۳۰ دقیقه قبل از صرف غذا مایعات ننوشید و حتما قبل از خواب چیزی میل کنید. برای چاق شدن به پروتئین توجه کنید و ورزش مناسب را فراموش نکنید. اما چه راهکارهای چاق شدن وجود دارند که واقعا موثر باشند؟

نبض ما– قبل از شروع هر رژیمی باید توسط پزشک ارزیابی شوید. فشارخون، کلسترول و به طول کلی مشاوره پزشک را جدی بگیرید. مشکلات تیروییدی، گوارشی، دیابت، سرطان و … ممکن است منجر به کاهش وزن شما شوند و سلامت شما را بطور جدی به خطر بیاندازند. کم وزنی می تواند منجر به ضعف سیستم ایمنی، کم خونی، ریزش مو و حتی کاهش تراکم استخوان گردد. با در نظر گرفتن تمامی این موراد در ادامه راهکاری چاق شدن زیر را پیشنهاد می‌کنیم.

هدف خود را تعیین کنید

چقدر می خواهید وزن اضافه کنید و تا چه مدت؟ به این ترتیب شما برنامه ریزی بهترین خواهید داشت. بهخاطر بسپارید که اساس چاق شدن، دریافت بیشتر کالری و مصرف کمتر آن است بنابراین در برنامه افزایش وزن خود محاسبه کنید که چه مقدار غذا دریافت می کنید و چه مقدار انرژی می سوزانید.

تعیین هدف برای چاق شدن

شروع آرامی داشته باشید

ورود مقدار زیادی کالری به بدن برای چاق شدن به طور سریع برای قلب، فشار خون، هضم و گوارش و سایر سیستم های بدن خطرناک است. به تدریج کالری وارد شده به بدن را افزایش دهید.شروع ۳۰۰ کالری اضافه در روز به مدت ۱هفته یا بیشتر شروع خوبی است و به تدریج مقدار آن را افزایش دهید تا به بدن در این زمینه شوکی وارد نشود و به افزایش دریافتی کالری به آرامی عادت کند.

چاق شدن باید به تدریج باشد

از مهم‌ترین راهکارهای چاق شدن این است که چاق شدن باید درست به مانند کاهش آن به تدریج باشد. در روند افزایش وزن تمرکز خود را بر بهبود کیفیت مواد مغذی بگذارید. قندهای فراوری شده را حذف کنید.افزایش وزن به معنای مصرف بیشتر مواد غذایی نامرغوب نیست.

چاق شدن به مرور زمان

سطح کیفیت غذا را بالا ببرید. قندهای فراوری شده ارزش پایینی دارند و می تواند منجر به دیابت، بیماری های قلب و عروق، خرابی دندان ها، اختلال های هورمونی و سایر مشکلات جسمی شود.

راهکارهای چاق شدن موثر شامل فعالیت شدید بدنی نیستند

فعالیت های شدید بدنی می تواند منجر به کاهش وزن گردد. اگر شما ورزش حرفه ای می کنید. چاقی ممکن است برای شما خوب باشد چون موجب افزایش سطح انرژی می گردد و به شما اجازه فعالیت طولانی تر می دهد. همچنین تمرینات ورزشی خوبی داشته باشید تا بدن شما سرحال باشد و ماهیچه ها در وضعیت خوبی باشند.

افزایش وزن

۳۰ دقیقه قبل از غذا نوشیدنی نخورید

نوشیدن مایعات کمتر از ۳۰ دقیقه قبل از غذا تمایل شما را به مصرف غذا کم می کند بعلت آنکه باعث پُری معده می شود و شما قادر به مصرف کافی غذا نخواهید بود. همچنین پرهیز از مصرف نوشابه های گازدار، دسر، کیک و شیرینی باید در اولویت باشند.

 

افزایش وزن با میزان مناسب آب

پروتئین های ضروری را فراموش نکنید

توده بدنی خود را با مصرف پروتئین افزایش دهید. برای چاق شدن پودر پروتئین آب پنیر یک مکمل بسیار خوب است که می توانید به نوشیدنی های خود اضافه کرده به عنوان میان وعده مصرف کنید.

 

پروتئین های لازم برای چاقی

قبل از خواب غذا بخورید

غذا خوردن قبل از خواب به علت آنکه بدن در موقع خواب کالری کمتری می سوزاند می تواند منجر به چاق شدن سریع شود.

نبض ما– مترجم: مریم السادات تهرانی

3.8/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید