صرف نظر از طلاق در مرز سفر

سفر نمی تواند همه ی اختلافات زناشویی شما را برطرف کند اما می تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. دور بودن از عوامل استرس زا و قرار گرفتن در محیطی آرام و عاشقانه می تواند ارتباط شما و همسرتان را از نو بسازد.

به گزارش نبض ما در ادامه راهکارهایی برای فرار از طلاق و برطرف کردن اختلافات زناشویی به صورت قدم به قدم آمده است:

مرحله ۱-مشخص کردن هدف

یک هدف خاص برای سفرتان مشخص کنید. مشکلات زناشویی می تواند علل مختلفی از جمله مشکلات ارتباطی و عدم اطمینان و هزاران دلیل دیگر داشته باشد. در این سفر لازم است شما بر روی عمده ترین و جدی ترین علل اختلافات زناشویی تمرکز کنید. مثلا اگر در ارتباط با یکدیگر دچار مشکل شده اید لازم است یک سفر ماجراجویانه ترتیب داده تا در یک عمل انجام شده با یکدیگر تعامل کنید و همسرتان در این سفر از شما حفاظت و حمایت کند. پس لازم است تمام هدف های خود را بنویسید و روی آن ها تمرکز کنید.

سفر

مرحله ۲-انتخاب مقصد مناسب

مقصد شما باید مکانی آرام و دور از تنش و استرس باشد. مکان های خلوت و آرام بهترین گزینه اند زیرا شما باید از هر گونه استرس به دور باشید. انتخاب محیطی ارام و عاشقانه می تواند تمرکز شما را بر روی اهدافی که ذکر شد بیشتر کند. اقامتگاه های ساحلی و شهر های کوچک می توانند گزینه های مناسبی باشند.

مرحله ۳-طبق قاعده پیش بروید

برای اتفاقاتی که همیشه شما و همسرتان را عصبی می کند قوانینی وضع کنید. اگر بر اساس اصول و قاعده پیش روید می توانید راحت تر مشکلاتتان را حل کنید. به طور مثال اگر همسرتان از اینکه وسط حرف او بپرید متنفر است آن را جز قوانین خود قرار داده و خط قرمزی روی آن بکشید. شاید سخت باشد ولی اگر آن را بنویسید و روی آن تمرکز کنید می توانید آن را حذف کنید. حتما این قوانین را بنویسید و با خود به سفر ببرید.

رفتن به سفر

مرحله ۴-تفریح و گردش به موقع

همه ی وقتتان را صرف حل کردن اختلافات نکنید و بخشی از آن را به تفریح و گردش اختصاص دهید. استراحت در میان حل اختلافات می تواند به حل شدن آن ها کمک شایانی کند. در میان سفر به یک رستوران رمانتیک بروید، در کنار ساحل قدم بزنید و یا هر کاری که هر دو دوست دارید انجام دهید و از حل اختلافات زناشویی فاصله بگیرید.

اختلاف زناشویی

مرحله ۵-ثبت و ادامه پیشرفت های سفر

راهکار و برنامه کاملی برای برگشت به خانه تدوین کنید. ممکن است به پیشرفت های عالی در اختلافات زناشویی رسیده باشید. این پیشرفت ها را یادداشت کنید تا در هنگام برگشت به خانه نیز همین روش را ادامه دهید. اگر یک برنامه درست تدارک نبینید اصلا بعید نیست که بعد از برگشت دوباره همه مشکلات از نو ظاهر شوند. پس این مرحله پایانی مهم ترین ثمره سفر است.

فرزند

هشدار

فرزندان خود را به این سفر نبرید. شاید فکر کنید که بدون آن ها به شما خوش نمی گذرد ولی این سفر دو نفره برای شما و فرزندانتان مفید است، زیرا طلاق شما خیلی بیشتر به آن ها ضربه می زند. می توانید آن را نزد پدر و مادر خود یا همسرتان بگذارید. این کار دو مزیت دارد. یکی اینکه فرزندان حرف زدن یا حتی درگیری شما نمی بینند و دوم اینکه دیگر نگرانی به خاطر فرزندان ندارید.

نکته پایانی

ما به شما توصیه می کنیم به مکان ها و شهر هایی بروید که تا به حال ندیده اید و همچنین مکان هایی را انتخاب کنید که بیشتر بتوانید با یکدیگر تنها باشید.

مترجم: حانیه ایرانخواه

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید