نشانه های ابتلا به التهاب آلت تناسلی

آلت تناسلی مردان مجرایی برای عبور ادرار و منی محسوب می شود. بیماری پیرونی یکی از بیماری های آلت تناسلی در مردان است.

به گزارش نبض ما، بیماری پیرونی با ایجاد یک توده سخت روی آلت تناسلی شکل می گیرد و در صورت پیشرفت عملکرد جنسی مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری در اواسط قرن ۱۸ توسط یک پزشک فرانسوی شناخته شده است. اگر درد یا انحنایی در آلت تناسلی خود دارید حتما با نبض ما همراه باشید.

بیماری پیرونی

بیماری پیرونی یک بیماری التهابی آلت تناسلی است که یک بافت و توده سخت بر روی پوست آلت تناسلی ایجاد می کند. این بیماری سرطانی نیست اما منجر به نعوظ دردناک و  انحنای آلت تناسلی می شود.

نشانه های بیماری پیرونی

این زخم و انحنا معمولا در قسمت بالای آلت تناسلی خود را نشان می دهند. این بیماری حالت ارتجاعی آلت تناسلی را از بین می برد و باعث خم شدن آلت تناسلی رو به بالا در هنگام نعوظ می شود. همانطور که گفته شد این بیماری بیشتر در قسمت بالای آلت تناسلی بروز می کند اما ممکن است در قسمت های دیگر نیز خود را نشان دهد و حتی در سرتاسر آلت تناسلی نمایان شود و آن را دفرمه و کوتاه کند.

درمان بیماری پیرونی

معمولا مقاربت و نعوظ دردناک در مردان آن ها را متوجه مشکل می کند. علائم در بیماران مختلف متفاوت است و شامل انحنای آلت تناسلی، پلاک و توده سخت در آلت تناسلی، نعوظ دردناک و  کاهش توانایی برای رسیدن به نعوظ می باشند. دفرمه شدن آلت تناسلی در این بیماری آن را به یک مشکل جدی تبدیل می کند. در ۲۰ تا ۴۰ درصد مبتلایان این بیماری با اختلال نعوظ در ارتباط است. این بیماری می تواند اثرات روانی خطرناکی روی فرد بگذارد.

احتمال ابتلا به بیماری پیرونی

طبق گزارشات این بیماری در ۳٫۷ درصد (در حدود یک تا چهارنفر از ۱۰۰ نفر) از مردان در رده سنی ۴۰ تا ۷۰ سال رخ می دهد. البته در مواردی در سنین پایین تر نیز گزارش شده است. این بیماری با پنهان کردن و خجالت از بیان آن وخیم تر خواهد شد. با معرفی سیلدنافیل سیترات که یک داروی خوراکی برای درمان اختلال های جنسی است ابتلا به این بیماری بیشتر گزارش شده است.

عوامل ایجاد بیماری پیرونی

از زمانی که پزشک فرانسوی ژیگو دلا پیرونی، که پزشک پادشاه لویی پانزدهم هم بود انحنای آلت تناسلی را مطرح کرد، دانشمندان از علل مختلفی که می تواند منجر به این اختلال شود بهت زده شدند. امروزه نیز محققان معتقند فاکتورهای زیادی برای ابتلا به این بیماری وجود دارد. محققان معتقدند در موارد حاد و ناگهانی بروز این بیماری بیشتر به علت صدمه به آلت تناسلی و یا داشتن رابطه جنسی پرخطر(به عنوان مثال گیر کردن آلت تناسلی) رخ می دهد.

عوامل ایجاد بیماری پیرونی

این بیماری با بروز التهاب بر روی آلت تناسلی منجر به  فیبروز غیر طبیعی (بافت فیبروز اضافی)، پلاک و توده سفت در آلت تناسلی می شود. محققان بر این باورند ژنتیک و یا ارتباط با سایر اختلالات بافت همبند ممکن است در بروز این بیماری نقش داشته باشد. مطالعات نشان داده است کسانی که سابقه بیماری پیرونی در خانواده دارند بیشتر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

تشخیص بیماری پیرونی

در ابتلا یک معاینه بالینی برای تشخیص کجی آلت توصیه می شود. پلاک های سخت در آلت در حالت عادی و نعوظ خود را نشان می دهند. ممکن است برای بررسی لازم باشد تزریقاتی برای رسیدن به حالت نعوظ رخ دهد. سونوگرافی از آلت تناسلی هم ممکن است در برخی موارد لازم باشد اما در همه موارد لازم نیست.

برای دنبال کردن درمان بیماری پیرونی با نبض ما همراه باشید.

ترجمه:حانیه ایرانخواه

نبض ما، این مطلب توسط  دکتر مجید نجفی دارای بورد تخصصی بیهوشی و درد از دانشگاه شهید بهشتی بازبینی و تایید شده  است.
3.8/5 - (10 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. م.بیمار می‌نویسد

    سلام آیا اگه نه دردی وجود داشت و نه توده یا بافت سفتی روی سطح آلت فقط انحنا به سمت چپ به شکل کمانی ایجاد شده باشد بازم احتمال بیماری پیرونی هست؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید