کاهش لیز خوردن روی برف و یخ با این ترفندها

بارش در فصل زمستان باعث لیز خوردن روی برف و یخ می شود. وقتی می خواهید بر روی یخ و برف راه بروید کمی به جلو خم شوید و کف پای خود را صاف کنید و راه بروید. مرکز ثقل خود را روی پاهایتان تنظیم کنید.

جولیا هندرسون کالب در گروه علوم شغلی و کاردرمانی در دانشگاه سنت لوئیس توصیه هایی برای به حداقل رساندن خطر برای لیز خوردن در زمستان پیشنهاد کرده است.

به گزارش نبض ما، مرکز پزشکی دانشگاه سنت لوئیس، اولین قدم برای حفظ ایمنی خود قبل از بیرون آمدن از خانه باید رعایت شود. این قدم انتخاب کفش مناسب برای ثبات بیشتر روی برف و یخ است. از کفش ها و بوت هایی که کف صاف و مسطح دارند دوری کنید. کفش هایی که در کفه خود شیار و عاج داند بهترین گزینه اند.

برف

پوشیدن کت و ژاکت ضخیم هم برای مراقبت از شما هنگام لیز خوردن و افتادن انتخاب هوشمندانه ای است و استفاده از عینک آفتابی برای دید بهتر توصیه می شود. به هیچ وجه نباید چیزی جلوی دید شما را بگیرد. ممکن است برای فرار از سرما همه ی وسائل خود را در یک کوله یا کیف قرار دهید که این خود تعادل شما را به هم می زند و منجر به لیز خوردن و افتادنتان می شود. دستان شما برای حفظ تعادلتان باید خالی باشد و در جیبتان نباشد. یادتان نرود حمل یک کوله سنگین می تواند تعادل شما را برهم بزند.

لیز خوردن روی برف

وقتی می خواهید بر روی یخ و برف راه بروید کمی به جلو خم شوید و کف پای خود را صاف کنید و راه بروید. مرکز ثقل خود را روی پاهایتان تنظیم کنید. قدم های کوتاه بردارید و به این طرف و آن طرف بروید زیرا این کار باعث می شود جنبش آنی شما بین برود. راه رفتن بر لبه ی برف ها و یخ ها امن تر است. فضاهای تاریک و لیز پیاده رو ها بسیار خطرناک اند. حتی ممکن است جاهایی که خیس به نظر می آیند هم پوشیده از یخ باشند. راه رفتن روی یخ و برف باید با آرامش صورت گیرد تا زمان برای نشان دادن عکس العمل کافی وجود داشته باشد.

مطالب پیشنهادی :
  درمان خانگی خار پاشنه

برف و یخ

هنگام لیز خوردن چکار کنم؟

  • آزاد بودن دستان زمانی که روی برف و یخ راه می روید به شما کمک می کند تعادل خود را حفظ کنید و در صورت لیز خوردن دست خود را حائل کنید. اما این کار می تواند منجر به شکستن مچ دست شود.
  • اگر از عقب لیز خوردید سر خود را بالا برده و چانه را به سمت قفسه سینه ببرید. هنگام خوردن زمین دستتان را به دور از بدنتان دراز کنید سعی کنید با ساعد و کف دست خود جلوی ضربه شدید را بگیرید. این حرکت باعث می شود تا سر، مچ و آرنجتان در امان بماند.
  • اگر به پهلو لیز خوردید بازوی خود را حائل کنید نه دستتان را. سر خود را به سمت شانه مقابلتان ببرید و بچرخید.
  •  اگر به سمت جلو لیز خوردید سعی کنید به یک سمت بچرخید و همان کارهایی که برای افتادن به پهلوست را دنبال کنید.

 

راه رفتن در برف

به گزارش نبض ما، اگر بعد از لیز خوردن زمین خوردید و احساس کردید که آسیب دیده اید در ابتدا چک کنید که کجا آسیب دیده است. اگر سرتان آسیب دیده یا استخوانتان شکسته است به هیچ وجه تکان نخورید. اگر احساس می کنید آسیب جدی ای ندیده اید، سعی کنید آرام بلند شوید.

اگر سرتان آسیب ندیده است و می توانید تکان بخورید بهتر است از فضای سرد بیرون روید. او توصیه می کند روی دست ها و زانو برگردید. یکی از پاها را بین دستانتان قرار دهید و سپس پای دیگر را بین دستانتان قرار دهید. سعی کنید پاهایتان به عرض شانه باز باشد و خود را از جایی که افتاده اید بالا بکشید.

مطالب پیشنهادی :
  راهکار هایی برای کمک به یادگیری فرزند معلول

مترجم: حانیه ایرانخواه

 این مطلب توسط  دکتر مجید نجفی پزشک تیم مشاوره پزشکی نبض ما  بازبینی و تایید شده  است .
کاهش لیز خوردن روی برف و یخ با این ترفندها
5 (100%) 2 رای

سوال پزشکی دارید ؟!؟

همین الان از طریق تلگرام سوال خود را بپرسید و پاسخ خودتون را در یافت کنید !

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.