یازدهمین کنگره پزشکی ورزشی آغاز به کار کرد

یازدهمین کنگره پزشکی ورزشی صبح امروز چهارشنبه با پیام وزیر ورزش و جوانان و با حضور پزشکان و ورزشکاران در هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش نبض ما، در بخشی از پیام وزیر ورزش برای کنگره پزشکی ورزشی آمده است: «بر خلاف دو سه دهه قبل، امروز اهمیت این موضوع بر همه اهالی ورزش آشکار شده طوری که همگان سعی دارند برنامه های خود را بر پایه یک منطق علمی بنا نهاده و مسیر رسیدن به اهداف شان را هموارتر از گذشته کنند. نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز به خود می‌بالد که سنگرهای رشد علمی را یکی پس از دیگری تسخیر می کند و دستاوردهای خیره کننده کشور در زمینه های تخصصی، نشان می دهد که استعدادهای این سرزمین چنانچه به درستی هدایت شوند، قادرند هر قله ای را فتح کنند.

ما امروز مدعی افتخار آفرینی قهرمانان ورزشی در عرصه های بین المللی هستیم. قهرمانانی که بارها پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آوردگاه های قاره ای و جهانی به اهتزاز درآورده اند. بدون شک برگزاری کنگره ها، همایش ها و سمینارهای علمی، چنانچه با خروجی عملیاتی مشخص و تعریف شده ای همراه باشد، می تواند گامی ارزشمند در جهت کشف و به فعل درآوردن استعدادهای بالقوه باشد و زمینه مناسبی برای توسعه ورزش فراهم سازد.

در این میان پزشکی ورزشی به عنوان مبحثی که می تواند و باید طلایه دار علمی سازی ورزش باشد، با برگزاری کنگره هایی از قبیل یاریگیر واقعی ورزش کشور خواهد بود. امیدوارم ورزش کشور با تلفیق واقعی و بنیادین علم و تجربه به شکوفایی برسد و توانمندی های نظام اسلامی در این عرصه نیز بیش از پیش نمایان شود. من باردیگر اهتمام جدی دولت تدبیر و امید برای رشد و توسعه همه جانبه ورزش کشور را یادآور می شوم و امیدوارم مجموعه ورزش بتواند از این نگاه حمایتی دولت، بهره لازم را ببرد.»

تدریس مباحث تخصصی به تفکیک رشته های ورزشی

به گزارش نبض ما، دکتر فرهاد مرادی شهپر، رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون پزشکی ورزشی و دبیر اجرایی کنگره پزشکی گفت: این کنگره پزشکی با همکاری انجمن علمی پزشکی ورزشی و دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی، تهران و ایران، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برگزار شد که همزمان نمایشگاه جانبی آن با حضور دست اندرکاران، تولید کنندگان و واردکنندگان لوازم و ابزارهای مرتبط نیز برگزار می شود.

دکتر مرادی دبیر اجرایی یازدهمین کنگره پزشکی ورزشی ایران بیان داشت: این کنگره پزشکی طی سه روز متوالی برگزار می شود و طی آن در برنامه صبحگاهی آسیب های مختلف و مباحث پرکاربرد در قالب 8 پنل تخصصی مرتبط با رشته های ورزشی فوتبال، شنا و شیرجه، کشتی، ورزش های رزمی، ورزش های راکتی، وزنه برداری، والیبال، بسکتبال و دوچرخه سواری ارائه می شود. یکی از پانل ها بررسی «مرگ ناگهانی در فوتبال» بود که توسط دکتر محمد حسین نجفی مدیر گروه قلب ایفمارک به بررسی این موضوع پرداخت.

دکتر مرادی با  اشاره به اینکه مدرسان این کنگره پزشکی 30 نفر از بهترین متخصصان اهل فن هستند، تصریح کرد: در این کنگره 8 کارگاه شامل سونوگرافی و تزریق داخل مفصل، کارگاه احیاء پایه، ارزیابی پا و کفش ورزشی، روانشناسی ورزشی، درمانی های دستی(مانیپولاسیون)، کارگاه نواربندی (تیپنیگ)، کارگاه ارزیابی پوستچر و کارگاه تغذیه و مکمل ها برای مخاطبان برگزار شد.

دکتر مرادی درباره مخاطبان این کنگره، خاطر نشان کرد: پزشکان عمومی، متخصصان طب فیزیکی، پزشکی ورزشی  و فیزیوتراپیست ها (مقاطع مختلف تحصیلی) از جمله مخاطبان این کنگره بودند، ضمن آنکه بخش اعظمی از کنگره به فارغ التحصیلان رشته های تربیت بدنی اختصاص داشت و کارشناسان تغذیه و روانشناسی نیز از بخش های مختلف این کنگره پزشکی بهره مند شدند.

تقدیر از بهداد سلیمی در کنگره پزشکی ورزشی

بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان و المپیک در حاشیه کنگره پزشکی ورزشی مورد تقدیر قرار گرفت.

 

در جریان یازدهمین کنگره پزشکی ورزشی که از امروز چهارشنبه در محل هتل المپیک آغاز شده است، بهداد سلیمی قهرمان فوق سنگین وزنه برداری جهان و المپیک مورد تقدیر قرار گرفت. این تقدیر از سوی غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و با حضور مصطفی هاشمی طبا و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس انجام شد.

همچنین هفتمین نمایشگاه تخصصی پزشکی ورزشی با حضور بیش از ۴۰ تولید کننده داخلی و خارجی همزمان با یازدهمین کنگره سراسری پزشکی ورزشی در هتل المپیک مجموعه ورزشی آزادی تهران برپا شد. با توجه به استقبالی که در کنگره های پیشین پزشکی ورزشی از تجهیزات این حوزه شد، دست اندرکاران کنگره این بار نیز تصمیم گرفتند نمایشگاه تخصصی پزشکی ورزشی را جهت بازدید عموم در حاشیه کنگره پزشکی برپا کنند. بر همین اساس طی روزهای ۲۴ تا ۲۶ آذرماه جاری بیش از ۴۰ شرکت داخلی و خارجی تولیدات خود را در زمینه های پزشکی ورزشی، تجهیزات ورزشی، فیزیوتراپی و مکمل های ورزشی عرضه می کنند.

بازدید برای عموم علاقه مندان از این نمایشگاه آزاد بوده و در خلال آن به صورت عرضه مستقیم می توانند کالای دلخواه خود را خریداری کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید