خاستگاه رئال و بارسا را بهتر بشناسید

کشور اسپانیا که علی رغم مساحت نه چندان زیاد، شهرت خود را ، مرهون فرهنگ و  آداب و رسوم، هنر، غذاهای خاص و البته فوتبال خود است.

گردآوری – نبض ما

اسپانیا با نام رسمی پادشاهی اسپانیا کشوری مستقل و از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور در شبه جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا قرار دارد. سرزمین اصلی اسپانیا از جنوب و شرق با دریای مدیترانه و جبل الطارق، از شمال و شمال شرق با فرانسه، آندورا و خلیج بیسکای و از غرب و شمال غرب با پرتغال و اقیانوس اطلس هم مرز است.

ir2595-3

اسپانیای امروزی کشوری دموکراتیک و دارای حکومتی پارلمانی تحت قانون اساسی پادشاهی است. این کشور توسعه یافته، نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا از نظر تولید ناخالص داخلی می باشد. همچنین دارای سطح بالای استاندارد زندگی است. به علاوه کشور اسپانیا در سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان تجارت جهانی، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتحادیه اروپا عضو می باشد.

ir2595-2

گردشگری در کشور اسپانیا

کشور اسپانیا در سال 2013 میزبان 60.6 میلیون گردشگر از سراسر جهان بود و از این منظر در رتبه سوم جهانی قرار داشت. براساس هفتمین گزارش سالانه سازمان گردشگری که به هزینه های خانواده های اروپایی در تعطیلات تابستانی اختصاص داشت، کشور اسپانیا به عنوان ارزان ترین مقصد توریستی اروپا در تعطیلات تابستانی شناخته شد. اسپانیا در حالی که با کشورهایی نظیر ترکیه رقابت می کرد، توانست با ارائه وعده های غذایی ارزان به این لقب دست یابد.

4-spain-min

به عقیده تورگردانان و متولیان امور گردشگری اسپانیا جایی برای همه است. آنها بر این باور اند که گردشگر فقط کافی است که بگوید چه می خواهد تا آنها بهترین را بر اساس میل و خواسته او آماده کنند، و این به معنی آمادگی کامل اسپانیا در پذیرایی از گردشگران می باشد.

شهرهای دیدنی کشور اسپانیا

از شهرهای معروف و توریستی اسپانیا می توان به شهرهای بارسلون و مادرید اشاره کرد. بسیاری این دو شهر را  به دلیل تیم های مطرح آن ها یعنی رئال مادرید و بارسلونا می شناسند. ال کلاسیکو که بازی تاریخی بین این دو تیم است، پرطرفدارترین شهرآورد دنیا محسوب می شود. علاوه بر این دو شهر جزایر قناری، جنگل Garajonay، پارک های آبی متنوع و غذاهای دلپذیر را نیز باید از جاذبه های این کشور دانست.

barcelona-vs-real-madrid-clasico

20-spain-min

17-spain-min

مادرید

این شهر پایتخت اسپانیا است که ساختار آن ترکیبی از مدرنیته و سنت با غنای فرهنگی- هنری بالاست. مادرید دربرگیرنده مراکز مهم سیاسی، اقتصادی، خدماتی اسپانیا نیز می باشد.

madrid-original-1478

madrid

موزه دلپرادو که یکی از بزرگترین موزه های اسپانیا با تابلو های نقاشی، مجسمه ها و آثار بی نظیر از گذشته و از استادکاران ماهر است در این شهر واقع است.

10-spain

بارسلون

بارسلون شهر بندری و افسانه ای از ایالت کاتالونیای اسپانیا است که مدعی استقلال می باشد. موزه پیکاسو، پارک های زیبای بارسلونا، کلیسای ناتمام Sagrada Familia ، منطقه Barrio Gotico و پارک مدرن و شگفت انگیز Guell ،همه از مناطقی است که هر ساله گردشگران را به سمت خود می کشاند.

13-2-spain-min

10-places-to-visit-in-spain

barcelona4-min

سیستم بهداشت و درمان اسپانیا

کشور اسپانیا حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سیستم بهداشت و درمان اسپانیا صرف می کنند. بررسی سازمان بهداشت جهانی در سال 2012 نشان داد که میانگین عمر زنان اسپانیایی در تمام ملیت های این کشور ( 85.1 سال) می باشد و از تمام کشور ها به غیر ژاپن بالاتر است.

مراقبت های بهداشتی در این کشور شامل هر دو نوع مراقبت های بهداشتی خصوصی و عمومی می باشد. همچنین این مراقبت های بهداشتی دولتی به طور رایگان به هر کسی که در اسپانیا زندگی و کار می کند تعلق می گیرد. همچنین اگر برای شما یک کارت EHIC توسط یک دولت عضو اتحادیه اروپا صادر شده باشد، شما در اسپانیا در حین بازدید یا اقامت موقت می توانید از آن برای استفاده از خدمات درمانی استفاده کنید.

در کشور اسپانیا اگر بخواهید توسط یک پزشک متخصص ویزیت شوید. نیاز است توسط یک دکتر خانوادگی به آن متخصص ارجاع داده شوید. اما اگر بیمه درمانی خصوصی داشته باشید، قادر خواهید بود به یک متخصص بسیار سریع تر از مراجعه از طریق سیستم های عمومی مراجعه کنید.

شما می توانید یک نسخه را به هر داروخانه ای که میخواهید تحویل دهید. اگر از یک بیمارستان مرخص شده باشید و نیاز به دارو داشته باشید، باید گزارش پزشکی بیمارستان را به داروخانه بدهید تا نیاز شما برآورده شود. داروسازان همچنین می توانند مشاوره سلامت و راهنمایی در مورد مسائل بهداشتی را نیز فراهم کنند. شما مجبور به پرداخت درصدی از هزینه داروهای تجویزی هستید، و هزینه غیر قابل استرداد است. این پرداخت بستگی دارد که درآمد شما و سن شما چقدر است و اینکه آیا یک مستمری بگیر دولت هستید دارد.

علاوه بر این موارد درمان دندان در این کشور نیز توسط سیستم مراقبت های بهداشتی دولتی صورت می گیرد مگر در موارد خاص که تحت پوشش بیمه نیستند.

 

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید