دستگاهی با کمترین عوارض برای رفع موهای زائد

موهای ناخواسته یا زائد به موهایی گفته می شود که در مواضعی از بدن ایجاد می شود که غیر معمول بوده و رنگ تیره آنها نیز این رویش غیر طبیعی را بیش تر نمایان می سازد.

گردآوری- نبض ما

در گذشته برای رفع موهای زائد از روش هایی استفاده می شد که غالبا دردناک بوده و علاوه بر این زمان بر و خسته کننده نیز بود. همچنین از نظر زیبایی نتایج، رضایت بخش و طولانی مدت نبود و تاثیری در کاهش رشد مو یا از بین بردن کامل آن نداشت.

در دهه گذشته دستگاه هایی بر پایه تکنولوژی لیزری و نوری توسط شرکت های مختلف به بازار ارائه شد که تحول چشمگیری در رفع موهای زائد ایجاد کردند و نتایج آن بسیار بهتر از روش های سنتی رایج می باشد. به طوریکه هر روز تعداد بیشتری از افراد مایل به استفاده از آن می باشند. ولی به هر حال نتایج آنها در افراد مختلف فرق داشته و استفاده از آن محدودیت های خود را دارد.

سیستم های لیزر متداول رفع موهای زائد

لیزرهای مختلفی برای رفع موهای زائد استفاده می شود:

  • لیزر الکساندرایت (با طول موج ۷۵۵ نانومتر) و دیود (طول موج ۸۰۰ نانومتر) که در پوست های روشن بهتر عمل می کنند.
  • سیستم لیزر Nd-YAG با طول موج بلند که در پوست های تیره ایمن تر و بهتر مورد استفاده قرار می گیرند
  • دستگاه های IPL و Elight که با سیستم فلش لامپ زنون کار می کنند.

هر چه موها تیره تر و ضخیم تر و نیز پوست روشن تر باشد، تاثیر لیزر بیشتر است. اکثر لیزرها بر موهای بور و کم رنگ تاثیر کمی دارند و حدوداً می توانند ۳۰ تا ۴۰ درصد این موها را کاهش دهند.

در ادامه این مقاله می خواهیم با سیستم نوری IPL بیشتر آشنا شویم.

دستگاه IPL

آی پی ال intense pulse light یعنی سیستم های نور شدید پالسی. سیستم نوری IPL با روش کار کردی مشابه لیزر ها در رفع موهای زائد به کار می رود. این سیستم در اصل لیزر نیست بلکه فلش لامپ های زنون هستند که نور چند طول موجی و non coherent ایجاد می کنند که قادر است اثرات گوناگون بر رویساختارهای مختلف پوست داشته باشد و می توان با گزینش فیلترهای مناسب اثر دلخواه برای اهداف مشخص را به دست آورد.

دستگاه IPL روش محبوبی جهت رفع موهای زائد و جوان سازی پوست و روشن نمودن لک های صورت و هم چنین آثار سطحی جوش های صورت (آکنه) می باشد. دستگاه IPL لیزر نیست اما کارایی و عملکرد مشابه دارد. ارزانتر است و سریع تر عمل می کند.

دستگاه IPL با پالس نوری شدید جهت حذف موهای صورت، پاها، پشت و پوبیس به صورت آرام و بی خطر استفاده می شود. پالس های نوری با تمرکز روی فولیکول موها موجب ایجاد گرما و تخریب آن ها بدون سوختگی و یا آسیب به پوست می شوند.

دستگاه IPL بهترین و کم عارضه ترین دستگاه از رفع موهای زائد در همه نژادها است. عملکرد آن سریع و کاملا بدون درد است. وقتی موبری در مناطق وسیع انجام می شود IPL مناسب ترین دستگاه می باشد همچنین عوارض جانبی آن کم است ولی می تواند شامل قرمزی و تورم در محل درمان باشد که به سرعت برطرف می شوند.

IPL کاندید مناسبی جهت افراد دارای پوست روشن و موی تیره می باشند، زیرا IPL پیگمان درون فولیکول مو را مورد هدف قرار می دهد. لذا برای نژاد ایرانی هم که اندکی سبزه هستند مناسب است. تعداد زیادی از مردم تجربه حذف موهای زائد به صورت کامل توسط این روش را دارند، اگر موها دوباره رشد کنند به صورت نازک و ظریف خواهند بود.

این دستگاه با امکانات متفاوت و نام هائی مانند IPL ، CPL ، VPL و غیره در کلینیک های لیزر موجود می باشد.

دستگاه Elight

با اضافه شدن امواج رادیویی RF به دستگاه های IPL، نسل جدید دستگاه های از بین برنده موهای زائد به وجود آمد که E-light نام گرفت. بین دو پلیت (تیغه فلزی) که از دو طرف فیلتر IPL بیرون می آید، جریان رادیوفرکانسی ایجاد می شود که نفوذ اشعه آی پی ال را اضافه می کند.

دستگاه E-Light درمان و رفع موهای زائد ، حتی موهای کرکی و جوان سازی پوست را بدون عوارض، با کمترین جلسات امکان پذیر نموده است.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید