شما برای مقابله با آنفولانزا چه می کنید؟

آنفلوآنزا شایعترین بیماری فصل سرما است که دستگاه‌ تنفسی ‌را درگیر می‌کند و شدیدا مسری است.

آنفولانزا یک بیماری ویروسی است که بخش های بالایی مجراهای تنفسی را درگیر می کند. ‌مدت‌ زمان‌ شروع‌ علائم‌ آنفلوآنزا از زمان‌ وارد شدن‌ ویروس‌ به‌ بدن‌ 48-24 ساعت‌ است‌. این بیماری به ناگاه رخ می دهد و نشانه هایی مانند تب، کوفتگی و درد در بدن، سردرد، خستگی، از دست دادن اشتها، سرفه خشک و گلوی دردناک یا خشک را بروز می دهد.

عامل سرماخوردگی یا آنفلوآنزا به سیستم ایمنی بدن حمله می‌کند و به این ترتیب برای برخورداری از دستگاه ایمنی قوی‌تر به ویژه در فصل زمستان باید روزانه آنتی اکسیدان‌های حاوی ویتامین‌های آ، ث، ای و سلنیم مصرف شود.

ویروس های آنفلوانزا موجود در قطرات تنفسی از طریق سرفه و عطسه منتشر می شوند در اغلب موارد این انتشار از فرد به فرد و معمولا از طریق تماس دست با آنچه که به ویروس  آنفلوانزا آلوده شده است و سپس تماس دست آلوده با دهان و بینی فرد منتقل می شود.

بزرگسالان ممکن است دیگران را روز قبل از شروع علائم تا روز پس از بروز بیماری مبتلا نمایندکه این امر به این معنی است که شما می توانید فردی را قبل از آنکه بیماری در شما ایجاد شده باشد مبتلا نمائید.

تا به حال بیش از ۲۰۰ نوع ویروس سرماخوردگی شناسایی شده اند که تعداد آنها هر ساله نیز افزایش می یابد. این ویروس ها همگی سرما دوست هستند و اغلب نیز در مجاری تنفسی به صورت غیرفعال زندگی می کنند. زمانی که زمینه مناسب مثل سرد شدن هوا فراهم شود ویروس ها فعال می شوند. از آنجایی که درمان خاصی برای سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود ندارد، «پیشگیری» بهترین سلاح برای مقابله با این عوامل ویروسی است.

شما برای مقابله و پیشگیری با آنفولانزا چه می کنید؟ در این ویدیوی کوتاه آموزشی با نبض ما همراه شوید.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید