آیا در فصل سرما عینک آفتابی می زنید؟

چه کسی گفته است که عینک آفتابی مختص فصل تابستان است؟ هیچ منبع علمی چنین موردی را عنوان نکرده و حداقل،هیچ کس چنین مطلبی را ثبت نکرده است. حال آنکه افراد در فصولی غیر از تابستان کمتر از عینک آفتابی استفاده می کنند.

نبض ما- حانیه ایرانخواه

با آمدن فصل سرما عینک های آفتابی را با لباس های تابستانی خود جمع نکنید، به فکر حرف مردم نباشید. عینک آفتابی را هر زمانی که لازم است بزنید، نه فقط در تابستان.

دلایل استفاده از عینک آفتابی در فصل سرما

– پایین بودن خورشید

اگر چه اشعه خورشید در تابستان قوی تر است، اما موقعیت خورشید در آسمان در طول پاییز و زمستان پایین تر است. این بدان معناست که اشعه های خورشید به طور مستقیم با چشم در تماس است. علاوه بر نور مستقیم ، پایین بودن خورشید در این فصل ها  رفت و آمد روزانه شما  را دچار مشکل خواهد کرد.

با وجود ابری شدن هوا اشعه UVA و UVB، هنوز هم خطرناک است و به چشم و پوست شما آسیب می رساند. انتخاب عینک آفتابی بسیار مهم است چون باید ۱۰۰% در برابر اشعه ماوراء بنفش از چشم شما محافظت کنند.

– عوامل محیطی

تغییر فصلی که همراه با باد و باران باشد، معمولا پوست را خشک و حساس می کند. دلیل این امر افت رطوبت هواست. هنگامی که در بیرون، هوا سرد و خشک باشد، آب در پوست شما سریع تر تبخیر می شود . این خشکی پوست در اطراف چشم به دلیل حساس بودن این ناحیه، بیشتر است و در نتیجه در این نواحی شاهد خشکی و سوزش بیشتر هستیم. پس لازم است، با عینک آفتابی از چشم و پوست اطراف آن  در برابر خورشید محافظت کنید.

– کاهش مشکلات بینایی

نور مستقیم آفتاب می تواند شما را دچار دوبینی کند، اما استفاده از عینک آفتابی مشکلات بینایی مانند آب مروارید، سردرد به دلیل فشار به چشم را به حداقل می رساند.

– حشرات

اگر می خواهید وقت خود را در خیابان های شهر بگذرانید و در هوای آزاد آرامش پیدا کنید، قطعا حشره ها به سمت شما هجوم می آورند. همانطور که می دانید، حشره ها در ۳۶۵ روز سال زنده هستند. همانطور که شیشه جلوی ماشین شما را از شر این حشرات نجات می دهد، عینک آفتابی هم در بیرون این کار را می کند.

– راحتی و جذابیت

با توجه به استایل و تیپ خود عینک آفتابی خود را انتخاب کنید تا جذاب تر به نظر بیایید. اگر در حال رانندگی، دوچرخه سواری، دویدن یا حتی پیاده روی عادی باشید نورمستقیم آفتاب چشم شما را اذیت خواهد کرد، عینک آفتابی دیدی راحت تر و بهتر به شما می دهد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید