به پای کودک خود توجه کنید

 توجه به پای کودک بسیار مهم بوده و والدین باید بتوانند وجود مشکلات پا و مچ پا را قبل از آنکه دیر شود، متوجه شده و کودک را برای معاینه به پزشک ببرند.

علائم پنج‌ گانه زیر می‌ توانند نشانه وجود مشکل در پای کودک و مچ پا باشند:

_کودک نمی تواند همپای همسالان خود فعالیت کند:

اگر کودک در حین ورزش یا در زمین بازی از همبازی‌ های خود عقب می‌ ماند علت آن می‌ تواند درد یا خستگی در پا یا ساق وی باشد. این می‌ تواند از علائم مشکلاتی در پای کودک باشد. بطور مثال صافی کف پا می‌ تواند موجب درد و خستگی در پای کودک شود.

_کودک از بازی که همیشه دوست داشته، خود را کنار می کشد:

وجود درد در مچ پا یا کف پای کودک موجب می‌ شود تا او تمایلی به انجام ورزش یا بازی که همیشه دوست داشته، نداشته باشد. به‌طور مثال درد پاشنه پا می‌ تواند این وضعیت را ایجاد کند.

_کودک پای خود را به شما نشان نمی‌ دهد:

بچه ممکن است متوجه ناراحتی یا تغییر شکلی در پای خود شود ولی از ترس دکتر رفتن آن را به والدین خود نشان ندهد. پدر و مادر باید عادت کنند تا از زمان کودکی هر چند وقت یکبار پای کودک را ببینند.

_کودک زیاد زمین می‌ خورد:

کودک ممکن است مانند قبل بازی کند ولی زیاد زمین بخورد. این وضعیت می‌ تواند نشانه یا از مشکلات پای کودک و مچ پا باشد.

_کودک از درد پا شاکی است:

درد پا در کودک طبیعی نیست و همیشه نشانه مشکلی در پا است که باید توسط پزشک بررسی شود. ممکن است آسیب کودک های خفیف پا در ابتدا مختصر و کم کودک اهمیت جلوه کنند ولی در صورتی که بیش از چند روز بمانند باید به توسط پزشک معاینه شوند.

معاینه در زودترین زمان

پای کودک در حال رشد هست و بسیار مهم است که آنها را از آسیب کودک های احتمالی دور نگه داریم. در صورت بروز آسیب و مشکل، باید در اسرع وقت تشخیص داده شده و درمان شوند. در صورتی که با هر یک از مشکلات بالا روبرو شدید، باید کودک را در زودترین زمان به نزد پزشک برده تا پای او را به معاینه کند.

منبع: جام جم

 

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید