آمار بالای صدمات زانو و دررفتگی مفصل آن در حوادث ترافیکی

نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با اشاره به آمار بالای آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو و دررفتگی مفصل زانو طی حوادث رانندگی گفت: موتورسوارها سهم بالایی از صدمات ناحیه زانو را به خود اختصاص داده‌اند.

دکتر محمد رازی اضافه کرد: دررفتگی مفصل زانو از چند جنبه دارای اهمیت بسیار بالایی است که این درفتگی ها معمولا به دلیل آسیبها یا تروماهای حاد یا شدید مانند تصادفات ترافیکی، سقوط از بلندی و به ندرت صحنه های ورزشی اتفاق می افتد.

وی اظهار کرد: در رفتگی مفصل زانو از این نظر اهمیت دارد که باعث پارگی و آسیب شدید ناحیه پوپلیته و قطع جریان خون از زانو به پایین اندام شده و این خطر وجود دارد که با قطع جریان خون در اندام تحتانی، چنانچه شدت عارضه زیاد بوده و به موقع رسیدگی نشود، موجب قطع اندام تحتانی از مفصل زانو یا بالای مفصل شود.

نائب رئیس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه دررفتگی زانو ممکن است موجب کشیده شدن اعصاب اطراف زانو به سمت پایین شده و در صورت شدت این کشیدگی، فلج اندام تحتانی را ایجاد کند به این نکته اشاره کرد که در کشور دررفتگی مفصل زانو به دلیل آسیبهای ترافیکی بخصوص تصادفات موتور سیکلتها زیاد است.

او یادآور شد: بی نظمی موتور سیکلت سواران در اتوبانها و عبور از دوربرگردانها به صورت یکطرفه ایجاد تصادف کرده و علاوه بر مرگ و میرها، صدمات بسیاری ایجاد میکنند که دررفتگی مفصل زانو از جمله این خطرات است که مشکلات بسیاری برای زندگی آینده افراد ایجاد میکند که برای درمان این موارد باید همکاری نزدیکی بین جراح ارتوپد و جراح عروق صورت پذیرد.

منبع : سلامت آنلاین

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید