کاشت حلزون شنوایی برای کدام ناشنوایان مناسب است

یک متخصص گوش، حلق و بینی درباره شرایط کاشت حلزون در افراد ناشنوا توضیحاتی را ارایه کرد. هر ناشنوایی که مشمول شرایط کاشت حلزون شنوایی باشد، می تواند در جهت کاشت این حلزون اقدام کند و کاشت حلزون شنوایی هیچ محدودیت سنی ندارد.

مشهود تقی‌لو ، با اشاره به فرا رسیدن روز ناشنوایان، اظهار کرد: مشکل اصلی ناشنوایان، ناشنوایی یا نشنیدن آنها نیست. بلکه مشکل اصلی آنها نحوه ارتباط با دیگران و پذیرش جامعه از این افراد است؛ چراکه نحوه ارتباط‌گیری آنها با سایرین متفاوت است.

وی ادامه داد: قطعا فرهنگ‌سازی در این زمینه می‌تواند راه گشای بسیاری از مشکلات باشد. جامعه باید این افراد را به عنوان شخصی پذیرش کند که نحوه ارتباط‌گیری او با سایرین متفاوت است و شرایطی را برای این افراد فراهم کند تا در جامعه حضور فعال داشته باشند نه اینکه زمینه منزوی شدن آنها را ایجاد کند.

این متخصص گوش، حلق و بینی با اشاره به اینکه روز ناشنوایان هر ساله این نوید را می‌دهد که باید به این قشر توجه داشته باشیم، گفت: بسیاری از افرادی که ناشنوا هستند در جامعه حضور موفقی دارند و به مراتب از سایر افراد موفق‌تر هستند.

تقی لو با بیان اینکه هر ناشنوایی می تواند در جهت کاشت حلزون شنوایی اقدام کند، گفت: هر ناشنوایی که مشمول شرایط کاشت حلزون شنوایی باشد، می تواند در جهت کاشت این حلزون اقدام کند و کاشت حلزون شنوایی هیچ محدودیت سنی ندارد.

وی با بیان برخی از ممنوعیت های کاشت حلزون در افرادی که نمی توانند کاشت حلزون شنوایی داشته باشند، گفت: در افرادی که عصب شنوایی نداشته باشند یا دچار مننژیت یا عفونت مغز استخوان حلزون یا دچار نارسایی مربوط به مرکز شنوایی شده باشند، نمی توانند نسبت به کاشت حلزون اقدام کنند.

این متخصص گوش، حلق و بینی عنوان کرد: در خصوص مراقبت های بعد از عمل نیز لازم است فرد به کلینیک های درمانی مراجعه داشته باشد تا مشکلی در این زمینه پیش نیاید. یعنی فرد دچار عفونت یا آسیب های مربوط به آن نشود.

منبع : سلامانه

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. نسیم می‌نویسد

    سلام آیا شخصی که ۳۵ سال سن دارد و کر و لال مادرزاد است با کاشت حلزون جواب میگیرد؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم
  • تصویر کاربر Zzabihi پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش) تعداد بازدید: 142 مشاهده پرسش
    سلام
    حدود دو هفته ست ک بینیم رو جراحی کردم.. همه چی خوب و اوکی بود، چند روزه یه سمت بینیم از داخل... یه تیکه گوشت، که از بالا وصله به تیغه بینیم... قرمز و ملتهبه، وهر وقت تمیز میکنم خون میبینم، ترشح مانند هم هست اما ممکنه با ترشحات بینیم اشتباه گرفته باشم
    شستشو هم ندادم فقط قطره رینوسالتین استفاده کردم چندباری
    الان از همون سمت از روی بینیم هم لمس میکنم یچیزی سفت مث عدس... ممکنه عفونت باشه یا ابسه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۹۷( 5 سال پیش)
      سلام.
      اون قسمتی از غضروف تحتانی است که حین عمل خارج و جراحی می شود و نگران نباشید
      به مرور به به سر جای خودش می رود.
      از بیرون هم اگر احساس گرمی ودرد روی توده ندارید بعید است
      عفونت باشد.
      اما بهتر است معاینه شوید.

      دکتر سید محمد لاجوردی
      متخصص گوش، حلق و بینی | جراحی پلاستیک بینی
      http://dr-lajevardi.com
  • تصویر کاربر سحر جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش) تعداد بازدید: 128 مشاهده پرسش
    sgh: با سلام من حدود یک ماهه که عمل بینی انجام دادم گاهی بوی بد تو بینی احساس میکردم و موقع غذا خوردن اشتهام کور میشدو حدود 10 روز پیش از قرص اورژانسی استفاده کردم و دچار خونریزی مختصری شدم الان حدود 3 روز پیش دچار تب ولرز شدم و سردرد الان تب ولرز و سردردم از بین رفته اما کماکان دچار بی اشتهای و گاهی تهوع هستم احساس میکنم همه غذاها بو میده میشه کمکم کنید من چه مشکلی دارم
    1. تصویر کاربر مشاور نبض ما جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶( 6 سال پیش)
      حتما بايد توسط جراحتون از نظر وجود يا عدم وجود عفونت در محل جراحي ويزيت شويد
درحال دریافت اطلاعات