افزایش سرطان مغز در میان کودکان آمریکا

مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا امروز اعلام کرد با پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در زمینه درمان سرطان خون در کودکان صورت گرفته، در حال حاضر سرطان مغز رتبه اول سرطان‌های کشنده در میان کودکان آمریکایی را به خود اختصاص داده است.

در سال ۱۹۹۹ از هر سه کودک آمریکایی که جان خود را از دست می‌داد، یک کودک به سرطان خون مبتلا بود و در آن زمان، یک کودک از هر ۴ کودک در اثر سرطان مغز می‌مردند.

تا سال ۲۰۱۴ آمار ارائه شده معکوس شد و محققان در این سال‌ها به مطالعه میزان مرگبار بودن سرطان‌ها در کودکان آمریکایی پرداختند.

دانشمندان بر این باورند سرطان خون که تا یک نسل پیش در سطح جهان یک بیماری مرگبار محسوب می‌شد، در حال حاضر قابل درمان است و  شاهد آمارهای سرسام آور مرگ و میر به ویژه در کودکان دنیا  در اثر این بیماری نیستیم.

آمارهای ارائه شده از سوی مرکز ملی بهداشت آمریکا حاکی از آن است که شمار مرگ و میر کودکان از سال ۱۹۹۹ تاکنون ۲۰ درصد کاهش داشته است و این تداوم روندی است که از اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی آغاز شده بود.

بر اساس آمارهای ارائه شده از بین ۱۰۰ هزار فرد یک تا ۱۹ سال در سال ۲۰۱۴، حدود ۲.۲۸ درصد بر اثر ابتلا به سرطان جان باخته‌اند.

از دیگر سرطان‌های کشنده کودکان می‌توان به سرطان استخوان و غضروف مفصلی، تیروئید و سایر غدد درون‌ریز و سرطان بافت نرم اشاره کرد. به طور کلی، مجموع این سرطان‌ها به همراه سرطان مغز و سرطان خون در سال ۲۰۱۴ عامل مرگ و میر ۸۱.۶ درصد از کودکان آمریکا بوده است.

محققان معتقدند که کاهش آمار مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان و زنان و نیز سفیدپوستان و سیاه‌پوستان چشمگیر بوده است اما در این میان، به رغم پایین آمدن مرگ و میر ناشی از سرطان خون، آمار جان‌باختگان بر اثر سرطان مغز همچنان ثابت باقی مانده است.

در سال ۲۰۱۴، حدود ۴۴۵ کودک بر اثر سرطان خون کودکان جان خود را از دست دادند که نسبت به ۶۴۵ مورد مرگ در سال ۱۹۹۹ روند کاهشی داشته است. این در حالی است که مرگ و میرهای ناشی از سرطان مغز نسبت به ۵۱۶ مورد در سال ۱۹۹۹، به ۵۳۴ مورد در سال ۲۰۱۴ افزایش یافته است.

دانشمندان بر این باورند از آنجا که یک مانع خونی مغزی در کودکان از سیستم عصبی مرکزی آنها در برابر سموم محافظت می‌کند، درمان سرطان و استفاده از شیمی‌درمانی در کودکان دشوارتر است.اما در سرطان خون، دارو را می‌توان به طور مستقیم وارد جریان خون و مغز استخوان، همان‌ جایی که سلول‌های سرطانی حضور دارند، کرد، بنابراین شانس درمان بالاتر می‌رود.

منبع : سلامت آنلاین

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید