چگونه درد دوران قاعدگی را کاهش دهیم؟

خانم‌های بسیاری هستند که عادت ماهانه آنها توام با تحمل دردهای شدید است. راه‌های متفاوتی هم برای کاهش این دردها وجود دارد.

روغن پامچال ممکن است به طور ویژه ای نیاز شما را برای جلوگیری از درد قاعدگی برطرف کند. ورزش نیز قبل از قاعدگی اغلب مشکلات را در موقع شروع خون ریزی کاهش می دهد.

سطوح تمرین استقامتی مرتب در طول ماه می تواند خون ریزی را تا نقطه ای که قاعدگی تمام شود، کاهش دهد. زیرا پیشرفتهای خوبی قبل از آن به دست خواهید آورد. دوچرخه سواری و شنا در روزهای پیش از شروع قاعدگی مفید واقع خواهد شد اما در صورتی که بتوانید در اثنای قاعدگی آن را ادامه دهید اگر چه ممکن است درد را کاملاً برطرف نکند، مقداری از درد را کاهش می دهد. پیاده روی و دویدن بعضی اوقات می تواند درد را بدتر کند زیرا این ورزش‌ها اندامهای ناحیه لگن را تکان می دهند.

وقتی درد قاعدگی در بدترین وضعیت خود باشد و برای شروع ورزش احساس خستگی بیش از حدی دارید، یک حمام گرم بگیرید. حمام را با اب گرم تا حد لزوم گرم نگه دارید تا درد کاهش پیدا کند. سپس با بطری آب گرم به محل خواب خود بروید.

یبوست هم، درد قاعدگی را بدتر می کند. علاوه بر این، اکثر زنانی که قبلاً دردی نداشتند، بعد از استفاده از حلقه IUD، شروع آن را تجربه کرده اند. خارج کردن آن به طور معمول کافی است که به حالت اصلی برگشت کنند، اگر چه این امر همیشه اتفاق نخواهد افتاد. چنانچه عفونتی به خاطر استفاده از حلقه توسعه یابد شما ممکن است با استفاده مجدد برای رهایی از درد مشکل داشته باشید. در پاره ای مواقع که این دردهای قاعدگی فقط برای ماه اول یا دوم است، این مورد در بسیاری از زنان تجربه نمی شود. به وقت به واکنش بدنتان توجه کنید، درد ممکن است به این معنی باشد که همه چیز کامل و درست نیست، و حتی این شکل جلوگیری با به خطر انداختن سلامتی مشکل و بدتر می شود. 

منبع : سلامت آنلاین

امتیاز شما :


ممکن است شما دوست داشته باشید

پیام بگذارید