برای درمان نارسایی قلبی چه باید کرد؟

یکی از شایع ترین بیماری ها در کهن سالی نارسایی های قلبی است که ممکن است علل متفاوتی از جمله موارد ارثی و یا مواردی که شیوه زندگی مربوط می شوند مانند تغذیه اشاره کرد. این نارسایی ها می توانند از گرفتگی رگ های قلب تا افتادگی دریچه ها و … باشند.

نارسایی قلبی در سالمندان به صورت های مختلفی دیده می شود. عده ای از بیماران از قبل به دلایل ژنتیکی و مادرزادی دچار اختلال در عملکرد قلبی شده اند یا به صورت شایع تر در اثر عوامل خطر بیماری قلبی مانند مصرف سیگار، ابتلا به دیابت، افزایش چربی خون، فشار خون بالا و … به بیماری عروق قلبی شامل انفارکتوس حاد قلبی مبتلا می شوند. با روش های تشخیصی جدید و درمان این قبیل بیماری ها و افزایش طول عمر بیماران، چنین بیمارانی بیشتر از قبل وارد دوران سالمندی می شوند.

چطور بفهمیم نارسایی قلبی داریم؟

برای تشخیص نارسایی قلب راه های متعددی وجود دارد که بهترین راه اکوکاردیوگرافی است. توصیه می شود به کسانی که در معرض این تهدید قرار دارند، برای بررسی وجود نارسایی قلبی اکوکاردیوگرافی انجام دهند.

اکوکاردیوگرافی در واقع سونوگرافی قلب است که در آن شدت انقباض قلب و وضعیت دریچه ها به خوبی نشان داده می شود.

 برای درمان نارسایی قلبی چه باید کرد؟

خوشبختانه داروهای مفیدی برای درمان نارسایی قلبی موجود است. یکی از این داروها، دسته دارویی مدرها یا ادرار آورها است که با افزایش میزان ادرار باعث کم شدن حجم خون و برطرف شدن ورم در اندام ها می شود.

دیگوکسین دارویی است که قدرت انقباضی قلب را زیاد می کند، ولی متاسفانه دارای عوارضی است که استفاده از آن را بسیار محدود کرده است.

کسی که قلب نارسا دارد، باید دائما تحت نظر پزشک باشد و رژیم غذایی بی نمک و داروهای خاص استفاده کند، اما بهتر است حالا که آگاه شدید مراقب باشید تا قلب تان همیشه مثل ساعت کار کند.

برای آشنایی با روش های درمانی نارسایی قلب، با این ویدیوی آموزشی همراه نبض ما باشید.

3.4/5 - (25 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید