نسخه ای فوق العاده برای درمان لک و پیس

لک‏ و پیس ، یک بیماری پوستی است که می تواند در هر سنی از کودکی تا پیری ظاهر شود. هر چه بیماری از سن پایین تری شروع شود بدتر است و به درمان سخت تر جواب می دهد.

نبض ما– لک و پیس یک بیماری خودایمنی است یعنی بدن به جای آنکه علیه عوامل بیماری زا که به بدن حمله می کنند پادزهر بسازد دچار اشتباه می شود و علیه برخی عوامل در بدن پادزهر می سازد.

مثلا اگر علیه رنگدانه پوست پادزهر بسازد، بیماری ویتیلیگو را ایجاد می کند و اگر علیه موهای بدن پادزهر بسازد، باعث ریزش منطقه ای موها می شود. این اتفاق می تواند برای سایر قسمتهای بدن هم رخ دهد و متناسب با آن، بیماریهای مختلفی ایجاد کند.

علل ابتلا به لک و پیس

تاکنون محققان دلیل اصلی ابتلا به ویتیلیگو یا همان لک و پیس را کشف نکرده اند. همان گونه که بیان شد، برخی نظریه ها بر این است که اختلالات دستگاه ایمنی بدن باعث می شود که آنتی بادی های بدن علیه سلول های رنگدانه ای وارد عمل شوند.

ملانوسیت ها همان سلول های تولیدکننده رنگدانه ی پوست هستند که در معرض خطر و آسیب قرار می گیرند و یا از بین می روند و جای خود را به لک و پیس های سفید رنگی می دهند که با رنگ بقیه ی مناطق پوست تفاوت دارند.

محققان بر این عقیده هستند که بیشترین موارد ابتلا به لک و پیس عامل ژنتیکی دارد. این بیماری پوستی درمان قطعی ندارد، اما می توان علائم آن را کاهش داد و کیفیت زندگی مبتلایان را بهبود بخشید.

استرس های عصبی می تواند این حالت را بدتر کند اما نقشی در ایجاد آن ندارد.

برای ایجاد بیماری ویتیلیگو یک زمینه ارثی و ژنتیکی لازم است. البته ژن این بیماری غالب نیست یعنی اگر پدر یا مادری به این بیماری مبتلا باشند همه فرزندانشان به آن مبتلا نمی شوند.

در تحقیقاتی که روی بیماران ویتیلیگو انجام شده به این نتیجه رسیده اند که بعضی از افراد همخون فرد مبتلا به ویتیلیگو مثل پسردایی، دخترعمه، پسرخاله و… هم ممکن است در برخی قسمتهای بدنشان به این بیماری مبتلا شده باشند. به عبارتی، این حالت ژنی است که در بعضی از افراد فامیل بروز می کند.

لک و پیس در کودکان

معمولاً در کودکان از روش‌های درمان شدید و تهاجمی ‌استفاده نمی‌شود. در بیماران خردسال استفاده از ضدآفتاب و پوشانیدن لک و پیس ها با مواد رنگ‌کننده بهترین درمان است. کورتون‌های موضعی را هم با احتیاط زیاد می‌توان به کار برد.

از «پووا» معمولا تا سن ۱۲ سالگی استفاده نمی‌شود، اما در این دوره سنی نوعی از اشعه ماورای بنفش به نام ماورای بنفش B با طیف باریک، نتایج قابل قبولی در درمان پیسی داشته‌است.

آیا لک و پیس واگیر دارد؟

این بیماری به هیچ عنوان ممکن نیست از فردی به فرد دیگر، از طریق ارتباط پوستی یا هر نوع ارتباط دیگری سرایت کند. این افراد می‌ توانند مانند همه ازدواج کنند، بچه ‌دار شوند و مشکلی هم نداشته باشند.

اما باید این را هم بدانید که وجود برص می تواند باعث طلاق همسران شود. ناگفته نماند که این فقط به این علت است که شاید طرفین نتوانند از نظر ظاهری شرایط طرف مقابل را قبول کنند، وگرنه مشکلی از نظر جسمی ‌یا واگیردار بودن بیماری وجود ندارد.

آب انار

درمان پیسی با داروهای گیاهی

متخصصان طب سنتی و استادان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای درمان بیماری ویتیلیگو (پی سی یا برص) از یک داروی گیاهی جدید و مصرف خوراکی های خاص مانند فالوده سیب و انار و همچنین کنترل استرس و اضطراب بهره می برند.

دکتر «لیلا شیربیگی» استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان اینکه اصلاح تغذیه ای اولین قدم در درمان بیماری ویتیلیگو به شمار می رود، گفت: داروی کاملا گیاهی برای درمان بیماری ویتیلیگو زیر نظر اساتید این دانشگاه ساخته شده، در مرحله تحقیقاتی بوده و بعد از اصلاح مزاج و وضعیت گوارشی بیماران به آنان ارائه می شود.

وی تصریح کرد: این داروی گیاهی ، خط اول و آخر درمان بیماری ویتیلیگو بوده بنابراین این دارو را سریعا به بیمار ارائه نمی کنیم بلکه ابتدا دستورات طب سنتی تغذیه ای برای بیمار طی سه ماه تجویز می کنیم و انتظار داریم که در این مدت، رنگ لکه های سفید پوست به قهوه ای بازگردد و سپس از دارو استفاده می شود.

درمان فوق العاده لک و پیس با طب سنتی

برای درمان بیماری ویتیلیگو باید ابتدا بیمار به اصلاح مزاج خود پرداخته و مجموعه ای از دستورات تغذیه را رعایت کند. مبتلایان به بیماری ویتیلیگو باید طی این سه ماهه از خوردن ماهی ، ماست و دوغ پرهیز و ساعات غذایی خود را تنظیم کنند بطورمثال خوردن ناهار دیرتر از ساعت ۱۲ یا ۱۳ و خوردن شام دیرتر از ساعت ۱۸ یا ۱۹ نشود.

یکی از راه های دفع مواد و مواد بیماری زا که در بدن منجمد شده اند از طریق پوست است اما این ورزش نباید فقط به یک پیاده روی ساده محدود شود بلکه پیاده روی در حد دویدن به مدت ۲۰ دقیقه که موجب تعریق شود.

برای مبتلایان به بیماری ویتیلیگو حتما یک خواب با آرامشˈ ضروری است ؛ این بیماران با دیدن لکه های سفید دچار عصبانیت و نگرانی می شوند و این مساله خود چرخه معیوبی محسوب شده که موجب تشدید بیماری می شود.

بیماران برای از بین بردن اضطراب و داشتن خواب آرام ، قبل از خواب (یعنی ساعت ۲۱ یا ۲۲) باید فالوده سیب (یعنی سیب رنده شده همراه عسل و گلاب و عرق بیدمشک)، بخورند در این صورت بعد از یک ماه رنگ ضایعات پوستی این بیماران خودبخود بهتر می شود بدون اینکه داروی خاصی به آنان داشته باشیم. لک و پیس

احتمال دارد شیوع این بیماری با آغاز فصل سرد و خشک پاییز ، بیشتر شود بنابراین به بیماران توصیه می شود حداقل روزی یک انار شیرین بخورند چون انار کبد را تقویت می کند و بسیاری از بیماری های پوستی به ضعف کبد بستگی دارند.

گوشت و نخود کوبیده ، خون خوبی برای افراد فراهم می کند و داشتن ذخیره خونی و آهن خوب در بدن از ارکان درمان بیماری ویتیلیگو در طب سنتی به شمار می رود.

همچنین مبتلایان بیماری ویتیلیگو باید در غذاهای خود از ادویه بی خطر زعفران استفاده کنند و حتما به برنج خود زعفران بزنند یا اینکه هنگام صبحانه یک لیوان شیر را با یک قاشق مرباخوری عسل و زعفران بجوشانند زیرا زعفران خاصیت رقیق کنندگی خون را دارد و خون رقیق و خوشرنگ به بدن کمک می کند تا رنگ لکه های پوستی را بازگرداند.

نبض ما– گردآوری

منابع

دکتر نیلفروش زاده، تبیان، سلامانه

 

4/5 - (66 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

75 نظر
  1. علی می‌نویسد

    سلام
    بچه من مدتیه به این بیماری دچار شده
    واقعا مانگرانیم اگه کسی واقعا بهبود یافته
    مارو راهنمایب کنه

    1. یاس می‌نویسد

      سلام
      من ۱۰سال به این بیماری مبتلاهستم
      تا حالا درمانی ک امیدوارکننده باشه نداشتم
      حدود یکسال میشه ک پژوهشکده رویان تحت درمانم فکرمیکنم تواین مدت بیماریم پیشرفتی نداشته میشه امیدوار بود

    2. Sara می‌نویسد

      میگن محلول تنتورید درمان می‌کنه تو اینترنت سرچ کن

      1. ناشناس می‌نویسد

        شما استفاده کردین؟

  2. ناامید از دنیا می‌نویسد

    چرا انقدر دروغ تحویل مردم میدهید شما که عرضه درمان بیماری هارو ندارید برای چی دکتر میشید تو کنکور دعا دعا میکنید قبول شید بعد که قبول میشید ککتون نمیگزه که بیمارا چقدر عذاب میکشن مدرکتون به درد لای جرز دیوار میخوره واقعا ………

  3. مهری می‌نویسد

    باسلام از بچگی پوستم‌لکه های سفید داشت. الان که چهل ساله شدم زیر هر دوچشمم پیسی زده دکتر پوست که رفتم گفت باید لیزر کنی. نمیدونم‌چه کنم که مشکلم حل بشه.

    1. نازنین می‌نویسد

      سلام , چهارده سال پیش , فقط چهارده سال داشتم لکه های پیس را دیدم و الان دختری بیست و هشت ساله ام زیبا و بدون هیچ عارضه ای , من کاملا بهبود یافتم و الان به یاد اون روزها سرچ کردم, اولین و موثرترین درمان من افزایش معنویت بود با این کار ارامش پیدا کردم محلول متوکسالن عالی هست و لبخند و بیخیالی نسبت به بیماری به همین دلیل شروع کردم به درس خواندن و کتاب خواندن به بیماریتون فکر نکنید, انسان ازادی فکر داره پس اگاهانه کنترل افکار خودتون را به دست بگیرید,لطفا لبخند……

      1. اسماعیل فردی زاد می‌نویسد

        نازنین جون طرز استفاده محلول یا طریقه درمان شدنت را بنویس تا دیگران نیز امیدوار بشوند

      2. پريسا می‌نویسد

        میشه بگید از کجا تهیه کنیم؟

        1. ناشناس می‌نویسد

          متوکسالن کورتونه و خطراتش بیشتر از لک و پیسه

      3. مهدیه می‌نویسد

        واقعا؟

    2. پريسا می‌نویسد

      پدر من لیزر کرد بدتر شد

    3. محمد می‌نویسد

      برای زیر چشم از پماد تاکرولیموس استفاده کنید.بهترین جواب را می دهد.

    4. امین می‌نویسد

      منم نمیدونم چراااا پس چیکار کنین

  4. افشین می‌نویسد

    سلام ..
    من داروی ترکیبی رو از یکی از پزشکان داروساز کرمانشاه تهیه کردم . داره جواب میده ..در صورت جواب قطعی بهتون معرفی میکنم تهیه کنید .
    در امان خدا

    1. Ye dokhtar می‌نویسد

      سلام لطفا اسم پزشکتون در کرمانشاه رو بگید
      خواهشا
      من خیلی دارم عذاب میکشم?

    2. عطا می‌نویسد

      متوکسالن کورتونه و خطراتش بیشتر از لک و پیسه

    3. ناشناس می‌نویسد

      اگر جواب مثبت گرفتید خبر مان کنید کمک میکنید

  5. افشین می‌نویسد

    سلام . داروی ترکیبی من که من تهیه کردم روی صورت جواب کامل و مقداری از لکه روی دستم رو خوب کرده …دارو ترکیبی شیمیایی به همراه روغن گیاهی و قرص است .
    ترکیب رو میپرسم و می نویسم

    1. آیسان می‌نویسد

      ازتون خواهش میکنم اگه واقعا روی صورتتون اینقدر خوب جواب داده به ماهم بگید

      1. شکوفه می‌نویسد

        سلام .منم چند سال پیش ب دلیل استرس شدید دچار این بیماری بودم و کل صورتم تقریبا سفید شده بود.اول سعی کردم ارامش خودمو حفظ کنم بعدم پماد LDELاسفاده کردم ب مرور زمان همش برطرف شد و خداروشکر ب بزرپگترین ارزوم ک بهبودی پوست صورتم بود رسیدم. اصلا استرس نداشته باشید فقط امید ب بهبودی

    2. آیسان می‌نویسد

      لطفا جواب بدیییییییییییییییییننننن

      1. نبض ما می‌نویسد

        لطفا سوالات پزشکی خود را در بخش از دکتر بپرسید مطرح کنید.

        https://nabzema.com/faq

    3. مهدیه می‌نویسد

      میشه بگین ماهم بدونیم؟

  6. امیر می‌نویسد

    سلام من حدود۴سال اینجوری شدم هیچ درمانی پیدانکردم افسردگی پیداکردم اگرکسی راه درمانی داره بگه ممنون میشه من ازهمه چیزهمه کس بریدم‌هیچ مهمونی پانمزارم

    1. امید می‌نویسد

      سلام امیرجان من۲۴سالمه از سن ۲۰تا۲۲درگیراین بیماری بودم که انگشت های دستو کنارلبهام زده شدولی فقط کسانی به پیسی مبطلا میشوندکه خوراک اصلی انها تخم مرغ باماست یا نمک وفلفل زیادنباید تخم مرغ باماست خورده شودیا بابرنج سفیدنان خورده شوداصلا خوردن نان بایدکم شود

    2. سهیلا می‌نویسد

      سلام،دوست عزیز این بیماری درمان قطعی نداره،ولی باید جلوی پیشرفت بیماری رو گرفت،داروهای شیمیایی جوابگو نیستن،به همین خاطر از طریق طب سنتی برای درمان اقدام کنید،یکی از بهترین روشها استفاده از حنا هست که جلوی پیشرفت بیماری رو میگیره.درضمن دور بودن ازاسترس نیز موثر هست.

  7. Semira می‌نویسد

    سلام ، ببشتر از ۱۵ ساله دچار این عارضه پوستی هستم خدارو شکر میکنم که بیماری خاصی نیست که هر روز ۲۰ تا قرص مجبور باشم بخورم ولی بخاطر تغییر تو ظاهرم و اینکه دائم باید تو صورتم آرایش داشته باشم و دستهامو پنهون کنم خسته شدم خیلی نا امیدم ۳۴ سالمه و نمیتونم ازدواج کنم چون میگن شوهرت میتونه بخاطر این مشکلت طلاقت بده .تورو خدا تورو جون عزیزاتون اگه درمان قطعی پیدا کردین به منم خبر بدین.ممنون

    1. محمد می‌نویسد

      سلام من پدرم این بیماری پوستی راداشتند.من جوانی ۲۷ ساله هستم چندسال پیش روی آلت تناسلی ام چند لکه ظاهرشد ورفتم دکتر وتشخیص داد بله منم پیسی گرفتم.قرص و دوابرام نوشت نرفتم بگیرم.رابطه ام راباخدا واهل بیت قوی کردم .یک دعایی هست درمفاتیح که باید در رکعت نمازشب درسجده دوم دعایی بخوانید.من این کار راکردم بعد از مدتی ناپدیدشد لکه ها.باخدا آشتی کنید و بدانید همه کاره اهل بیت علیهم السلام والان حضرت صاحب الزمان هستند…نهایتا ۴۰روز برای سلامتی امام زمان روزه بگیرید ان شاءالله جواب میدهد.ناامید نباشید.محکم به خدا واهل بیت متوسل شوید.ازگناهان توبه کنید

      1. شاه می‌نویسد

        داداش آخه چه ربطی داره؟هرکی بیماری گرفت به دکتر مراجعه نکنه بشینه دعا و سجده کنه؟پس سرطان هم اینطور حل میشه دیگه!گناهان هرکس به خودش مربوطه!بهتره قضاوت نکنیم!یاعلی مدد! 🙂

      2. ناشناس می‌نویسد

        به قرآن قسم میخورم که تنها راه درمان این بیماری فقط همینی هست که شما میگید

    2. Bta می‌نویسد

      عزیزم همسر درصورتی حق طلاق داره نسبت به بیماری شما ، که قبل از عقد مطلع نباشه و بعد از عقد یک حق فسخ عقد قانونگزار در نظر گرفته…اگر شما با صداقت این موضوع رو با خواستگارتون مطرح کنید و ایشون با علم به این موضوع پذیرا شوند دیگه حقی برای طلاق ندارند !

  8. مريم می‌نویسد

    مادر دختر١۶ساله ای هستم که علیرغم اخلاق فوق العاده و هوش بالا بدنش لک و پیس داره و بیشتر از دخترم عذاب و ناراحتی داشته باشم پس اینهمه پیشرفت کجاست؟چرا این بیماری درمانی ندارد؟

  9. آیسان می‌نویسد

    سلام ممنونم بخاطر توضیحاتتون. من نامزدم دچار ای بیماری هستن ولی فقط دوتا لکه کوچیک بالای ابروهاشه. یکی از دوستان به اسم افشین گفتن که دارن درمان میشن توروخدا هرچیزی که باعث خوب شدنتون شده رو بهمون بگید عاجزانه خواهش میکنم?

  10. ناشناس می‌نویسد

    سرکه انگبین دوستان. روزی دو وعده بعد صبحانه و شام. یک سوم لیوان سرکه انگبین و دو سوم لیوان آب سرد. (سرکه انگبین مخلوطی از دو لیوان عسل و دو لیوان عرق نعناع و یک لیوان سرکه انگور. دو لیوان عسل را با ۴ لیوان آب بجوشانید تا نصف شود سپس سرکه و عرق نعناع را به آن اضافه کنید و کمی بجوشانید تا ترکیب شوند.) همه برای هم دعا کنیم.

  11. ناصر می‌نویسد

    باسلام خدمت شما من هم مدتهااست درگیراین بیماری هستم واقعاموندم دیگه به کدام دکتربایدمراجعه کنم هیچ داروی که دکترا برای من تجویزکردن روی من حتی کوچیک ترین اثرنکردن لطفااگرراه درمانی داره مارا هم اهنمایی کنید ممنونم ازتون….

    1. نبض ما می‌نویسد

      سلام دوست عزیز اینجا محل نظر گذاشتن است لطفا سوالات خود را از لینک زیر یا بخش از دکتر بپرسید سایت پیگیر شوید

      https://nabzema.com/faq

  12. وحید می‌نویسد

    سلام خدمت همه ی دوستان،منم ۲۴ سالمه حدود ۹ساله در گیر این بیماری هستم فقط چیزی که خیلی منو سخت ناراحت میکنه اینکه نگاه مردم نسبت بهم یه جوری،انگار که خودم خواستم این شکلی باشم واقعا متاسفم،ولی دوستان با این حال از رحمت خدا نا امید نشین و برا هم دعا کنیم انشالله یه روزی همه مون مزه ی سلامتی رو بچشیم.

  13. امیرعلی می‌نویسد

    سلام من چند سالی میشه یه لکه کوچیک پشت دستم افتاده ده ها بار باسوزن سوزنکوبش کردم چند هفته ای خوب میشد باز سفیدیش برمیگشت چندبارم قاشق رو آتیش گذاشتم سوزوندمش ولی خوب نشد سرکه سفیدو سیرتازه خورد کردم توسرکه روزی دوبار ماساژ دادم خوبشد بازم برگشت به نظرم درمان نداره میگن پزشکی تو لرستانه درمان میکنه اونم برم جواب گرفتم خبر میدمتون

  14. ناشناس می‌نویسد

    سلام
    میشه مقدار سیب و عرق و… بگید
    مثلا چه مقدار باید قاطی کنیم
    خواهش میکنم جواب بدید

  15. لیلی می‌نویسد

    دوستان منم این بیماری رو دارم،لطفا پیش این دکترای مسخره شیمیایی نرید،تمام داروهاشون الکیه و لکه هاتونو بدتر میکنه.شاید مدتی خوب بشید ولی بعد چندماه مجدد میزنه ولی این بار تو وسعت بیشتر.من با طب سنتی جلوی پیشروی لکه ها رو گرفتم و خداروشکر یه لکه درمان کردم تا حالا.از سرکنگبین شبانه غافل نشید و غذاهاتونو با مصلح با خورید،

    1. ناشناس می‌نویسد

      بله، سرکنگبین دارویی هست که حکیم خیراندیش برای درمان توصیه میکنند. سراغ ایشون برید در تهران.ایشون تو کارش استاده…

  16. محمد عباس می‌نویسد

    سلام دوستان!
    مادرم مبتلا به بیماری پیس یا لکه در دور و بر چشمانش شده است.. اگر میشود کسی در این باره معلومات صحی ارایه نماید . تشکر

  17. حسن می‌نویسد

    با سلام خدمت همه دوستان
    یه خبر خوب به کسانی که دچار این بیماری هستن میدم.
    مدتی است که دارم رو یه داروی گیاهی کار میکنم
    تا حالا رو چند نفر امتحان کردیم و جواب گرفتیم
    این دارو در حال حاضر در مرحله ازمایش هست
    ان شاالله اگه قاطعانه جواب گرفتم بهتون اطلاع میدم.

    1. مهلا می‌نویسد

      لطفا اسم این
      دارو رو بگین

    2. عمرانی می‌نویسد

      سلام
      پسرم۲۲سالشه مبتلابه این بیماریه لطفا نام دارو رابنویسیدتا بخرم استفاده کنم خیلی این موضوع ناراحتم میکنه تشکرازلطف شما

    3. محمدصادق می‌نویسد

      آیا داروی بهق یا پیسی جنابعالی به نتیجه رسید؟ ممنون میشم اگر شفا بخشه ترکیبات را برایم اعلام فرمایید. ممنون و اجرتان با خدا.

    4. ناشناس می‌نویسد

      خواهش به منم بگید درمانش چیه

  18. مظفرخیری سالاراباد می‌نویسد

    باتوه به اینکه قسمتی ازپوست بیرنگ وقسمتی پررنگ میگردد احتمال نرسیدن اکسیژن و دیگر مواد مغذی مورد توجه قرارگیرد .خصوصا بیرنگی درنواهی کم وریدبیشتردیده میشود…

  19. امیررضا می‌نویسد

    با سلام
    یک سوالی زهن منو درگیر کرده که آقای عزیز خانوم گرامی کی میگه این بیماری درمان قطعی نداره خیلی خوب هم داره
    الان میگم درمان قطعی این بیماری چیه
    سیر رو بمالید رو اون نقاط سفید ظرف مدت ۲ ماه درمان صد درصد جواب میده
    البته یکم سوزش داره ولی صد درصد جواب میده
    روش دوم
    حنا و موبر و باهم مخلوت کنید و روی نقات مشخص شده به مدتنیم ساعت قرار دهید

    1. ناشناس می‌نویسد

      کودکان هم میشه از این روش استفاده کنن

  20. محمد عمر می‌نویسد

    من تقریبا ۵سال است که به این مریضی دچار شدم واقعا نگرانم اگر کدام راهی حلی دارد لطفا مرا هم رهنمایی کنید با تشکر فراوان.

  21. محمد می‌نویسد

    سلام
    با آرزوی سلامتی برای همه عزیزان ب وِیژه دوستان گلم ک ب این بیماری مبتلا هستن.

    من چند ساله ک این بیماریو دارم و دیروز پیش دکتر نخعی که اگه نگم بهترین دکتر ایران میتونم بگم یکی از بهترین دکترای پوست تو ایران هست رفته بودم. ایشون گفتن دلیل اصلی این بیماری استرسو اضطراب و اعصاب هستش و منو ب یه دکتر اعصابو روان معرفی کرد. البته چند مدل قرصو ژلو کرم برا تولید رنگدانه های پوستی داد که اگه دوستان خاستن بگن تا اسماشو براشون بفرستم. یکی از ژلای اصلی ک ب من داد VITIX ACM هستش.

    1. مونا می‌نویسد

      میشه بگید بهم

  22. امیرعلی می‌نویسد

    یه دکتر تو شهر ری هستش طب سنتیه درمان میکنه من فردا قراره برم پیشش جواب داد حتما آدرسشو براتون میفرستم

  23. ناشناس می‌نویسد

    سلام منم این بیماری پوستی را دارم به چند دکتر در تهران مراجعه کردم با داروهای گران و طب سنتی هم رفتم خواهشا اگر کسی از دارویی نتیجه گرفته بیماریش بهبود یافته به ما هم بگه خدا خیرتون بده

    1. میثم می‌نویسد

      سلام به همه دوستان منم مثه شما درگیر همین بیماری هستم و از لحاظ روحی خیلی کار کردم و از پیشرویش جلوگیری کردم کلی تحقیق کردم که نتایجشو براتون میزارم
      ۱ ترکیبی از سرکه سیب دست گیر حتما باید دستگیر و کاملا طبیعی باشه
      ۲ عرق بابونه دست گیر حتما اگر نبود میتونید از عرق نعنا استفاده کنید
      ۳ عسل طبیعی
      نحوه ترکیب مقدار یک لیوان سرکه سیب یک لیوان عرق بابونه نصف لیوان عسل طبیعی را باهم ترکیب کرده و در ظزف مسی یا روی نباید تفلون باشه ظرف ریخته و به مدت نیم ساعت با اتیش کم نباید بجوشد فقط با حرارت کم با هم ترکیب شود
      پس از ان بگزارید سرد شود و در ظرف یا شیشه تیره بریزید که نور به ان نتابد
      سپس در یخچال کذاشته و پس از بیست و چهار ساعت میتوانید مصرف کنید
      نحوه مصرف صبح پس از بیدار شدن یک استکان از ان را میل کنید
      دوره مصرف تا زمان بهبودی ادامه دهید
      میتوانید نسبتها را چند برابر کرده تا به میزان لازم تهیه کنید
      نوصیه میکنم در مرحله اول میزان دقیق را رعایت کنید تا انشالا بتونید نتیجه بگیرید

    2. خانم میر برین دکتر عبدلعلی محبوبی در بندر عباس می‌نویسد

      سلام من پسرم داره دمان میشه

  24. رستم نجفی بیرگانی می‌نویسد

    ممنون از ارسال مطالب علمی
    فقط سوالم این است که آیا این نسخه های پیشنهادی خروجی یک تحقیقات میدانی است و بر گرفته از تجربه درمانی بیماران می باشد یا خیر ؟

  25. ریحان می‌نویسد

    بهترین درمان این بیماری آرامش و القای محبت از اطرافیان به فرد بیماره که کم کم و با حفظ رژیم غذایی مناسب درست میشه

  26. جواد باباپور می‌نویسد

    سلام من پسرم ۱۲ ساله است از پارسال بایک لکه کوچک پشت چشم شروع شد والان بیشتر شده ساکن تهرانم پیش بهترین دکتر پوست رفتم درحالحاضر نتیجه خاصی نگرفتم الان میخوام طب اسلامی یا سنتی را پیگیربشم دوستان اگر جایی نتیجه گرفتن منت رو ما بذارن واعلام کنند

  27. شهریار می‌نویسد

    با سلام خدمت تمام دوستان مبتلا به این بیماری بسیار مقاوم من تقریبا ۲۰ ساله که درگیر این بیماری هستم به نظر من اول باید به هر شکل ممکن از گسترش آن جلوگیری کرد تنها دارویی که واقعا موثر بود و بسیار عالی عمل میکرد کپسول اکسرالن آمریکایی است که متاسفانه در ایران پیدا نمیشه ولی در کشورهای عربی مثل عربستان وجود دارد من برای این بیماری سفرهای متعدد به کشورهای آسیابی و اروپایی داشتم ولی داروهایی که از این بابت تهیه کردم خوب نبودن اکسرالن بهترینه به امید سلامتی همه شما دوستان

    1. ناشناس می‌نویسد

      سلام برهمگی من دختری شانزده ساله ام واین لکه بالای لبم است دکتر رفتم نتیجه نداد کسانی که درمان شدند کمک کنند وبگویند چیکارکنم خواهش میکنم

    2. Bta می‌نویسد

      سلام شما مطمئنی؟؟ این دارو جواب میده ؟

      1. ناشناس می‌نویسد

        سلام چه دارویی جواب میده

  28. افشین می‌نویسد

    دارویی که من استفاده کردم که روند بهبودی رو افرایش داد و در واقع خیلی بهم کمک کرد لوسیون آنتی ویتیلیگو ساخت هندوستان بود که با معرفی دکتر و تهیه از طریق یکی از بستگان واقعا جواب داد خصوصا تو صورتم … تهیه کنید قطعا جواب میده انشالا
    ضمن اینکه در کنارش از گرمی جات خصوصا عسل سیاهدانه خرما گوشت اردک دارچین زنجفیل زعفران و … باید استفاده کرد . سربلند باشید

  29. حسین حمودی می‌نویسد

    سلام من از کوچکی ی چند لکه سفید تودستم دارم نرفتم دکتر .بزرگ ک شدم دیدم داره زیاد میشه من تو گوگل زدم
    فک کنم مرضم بهق سفید باشه لطفا درمان بگید تورخدا..

  30. داکتر محمد سلیم می‌نویسد

    سلام : تداوی لکه سفید یا پیس ۱۰۰ فیصد بدون عوارض
    من داکتر جلدی از شهر مزارشریف افغانستان به یاری خداوند ج الله لکه های سفید ۱۰۰ فیصد تداوی میگردد
    بیشتر از ۱۰۰ ها مریض مراجعه کردن به فضل خدا شفا یاب شدن این شماره واتس اپ . ایمو . وایبر . تلگرام من است ۰۷۰۰۵۱۰۳۴۸

  31. مهران می‌نویسد

    تتو میتونه جواب بده؟ البته تو گوکل دیدم ی کلیپ فقط تتو رنگ پوست

  32. محمدرضا می‌نویسد

    با سلام.من هم به این بیماری مبتلا هستم.درمشهد یک دکتر بنام مستوفی بود که چند ماه تحت درمان بودم.قرص ملادنین بهم داده بود و پماد الیدل و محلول ساختنی خیلی دکتر خوبی بود ولی متاسفانه آمریکا رفت و ازین نعمت محروم شدم.درمانش هست ولی با صبر.چون هر فصل یه روشی به من میگفت درحال خوب شدن بودم.
    فقط یادمه میگفت از همه زودتر اطراف چشم ،لب، خوب میشه و دیرترین هم نوک انگشت ها.بخاطر جنس پوست
    انشالله یک دکتر دیگه هم پیداکردم اگه جواب بگیرم حتما منتشر میکنم.التماس دعا

  33. مسعود می‌نویسد

    سلام من چن ماهی هست بیماری لک پوستی گرفتم وخیلی ازش رنج میبرم آمپول تاکرولیموس را ۳ ماه استفاده کردم خیلی تاثیر گذاشت ولی ترسیدم بیشتر استفاده کنم ضرر داشته باشه خواهشمندم اگه ضرر داره برام برام توضیح بدین ممنون میشم

  34. نظری می‌نویسد

    سلام پدر من تقریبا ۸سال است که لکه های سفید روی بدنش است تورو خدا روش درمان اش چی؟؟؟؟

  35. جعفر می‌نویسد

    سلام منم چن سالی درگیر این بیماری هستم وخیلی جاها رفتم و دارو استفاده کردم خوب نشدمتا اینکه یکی از اشناها بهم گفت فامیل مام اینجوری بوده رفته پیش ی متخصص پوست در اردبیل بنام دکترخلیل الا حجتی اگه اشتباه نکرده باشم.که دقیقا مطبش روبروی شیخ صفی الدین اردبیلی هستش.منم رفتم پیشش ودوتا دوره ۳ ماه بهم دارو داد رنگدانه های پوستم به وضوح دیده میشد که داره قهوه ای میشن.متاسفانه از موقعی که این بیماری کرونا اومده نتونستم برم.ولکهام دوباره برگشتن.اینا رو نوشتم دوستان اگه خواستن میتونن امتحان کننن.به امید درمان صدرصدی همه همه دوستان.امیوارم براتون مفید باش.

    1. ناشناس می‌نویسد

      منم پیش ایشون میرم یک ساله ونتیجه نداد.فقط اون محلول پوستو میسوزونه قرمز میشه.

  36. محمد می‌نویسد

    سلام دوستان منم مث شما هستم ۳۵سالمه یک ساله اینطور شدم واقعیت اینه که این بیماری حداقل در ایران درمانی نداره.اگ کسی هم درمان شده خداروشکر ب همه بگه.بیاید یک گرکه واتسابی یا تلکرامی داشته باشیم بتونیم بیشتر باهم درارتباط باشیم .اگه اتفاق خوبی باشه بهم بگیم.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید