داروهای شیمی درمانی چطور روی پرستاران تاثیر نمی گذارد؟

مسئول کارگاه پرستاری شیمی درمانی با تأکید بر ضرورت راه اندازی رشته تخصصی کارشناسی ارشد در زمینه سرطان گفت: تلاش شده از طریق برگزاری کارگاه آموزشی، پرستاران با رویکردهای نوین در حوزه انکولوژی آشنا شوند.

به گزارش نبض ما به نقل از روابط عمومی انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران، دکتر مهناز ایلخانی در ارتباط با برگزاری کارگاه پرستاری شیمی درمانی اظهارداشت: این کارگاه بازآموزی 24 تا 26 مرداد ماه در بیمارستان فیاض بخش تهران با همت انجمن رادیوتراپی انکولوژی برگزار خواهد شد و علاوه بر حضور شرکت کنندگان از تهران، پرستاران از یزد، تبریز و چندین استان دیگر نیز در این کارگاه شرکت خواهند کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری این کارگاه افزایش ارتقاء دانش پرستاران در حوزه شیمی درمانی است همچنین پرستاران در این کارگاه در زمینه آماده سازی داروهای شیمی درمانی به صورتی که به صورت مناسب بتوانند آن را برای بیمار تهیه کنند آموزش های لازم را فرا می گیرند.

مسئول کارگاه پرستاری شیمی درمانی ادامه داد: پرستاران نیز در این کارگاه آموزش داده خواهند شد که چگونه داروهای شیمی درمانی را برای بیمار تهیه کنند که خود در تماس با داروهای خطرناک دچار آسیب نشوند.

ایلخانی با اشاره به اینکه پیش از این برگزاری کارگاه به صورت مدون و با رویکردهای نوین نبود، افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته اقدامات مناسبی در راستای آموزش به پرستاران در حوزه انکولوژی صورت گرفته و ان شالله شاهد موفقیت های زیادی در این راستا باشیم.

وی اضافه کرد: متأسفانه هنوز رشته تخصصی کارشناسی ارشد پرستاری در زمینه سرطان در کشور نداریم ولی در وزارت بهداشت تلاش کرده ایم اقداماتی در این راستا صورت گیرد ولی هنوز راه اندازی این رشته محقق نشده است و این در حالی است که افزایش اطلاعات نیروهای کادر درمانی، افزایش مهارت ها را به همراه دارد.

مسئول کارگاه پرستاری شیمی درمانی خاطرنشان کرد: البته تلاش شده از طریق برگزاری دوره های کوتاه مدت این خلاء های آموزشی برطرف شود تا دچار کمبود مشکلات در حوزه رویکردهای نوین نباشیم.

ایلخانی گفت: به همت کمیته پرستاری انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران سالانه دوبار در سال کارگاه بازآموزی پرستاری با عناوین مختلف همچون اورژانس انکولوژی، شیمی درمانی برای پرستاران، مراقبت از زخم های بدخیم و مراقبت های حمایتی برگزار می شود که امیدواریم بزودی کارگاه های بیشتری با رویکردهای نوین مراقبتی داشته باشیم و پرستاران بیشتر با این موضوعات آشنا شوند.

کارگاه پرستاری شیمی درمانی 24 تا 26 مرداد ماه در بیمارستان فیاض بخش تهران با همت انجمن رادیوتراپی انکولوژی برگزار می شود.

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید