تلفن همراه هایی که می توانند آزمایش خون و ادرار بگیرند !

جالب است بدانید با تولید انبوه این امکان  و اتصال آن به گوشی موبایل قادر خواهید بود با تلفن همراه آزمایش خون و ادرار بدهید !

نبض ما– محققان دانشگاه ایلینویز، وسیله‌ای 550 دلاری ابداع کرده‌اند که با استفاده از چاپگرهای سه بعدی قابل تولید و چاپ کردن است و می‌توان آن را در کنار گوشی هوشمند برای انجام آزمایش های گوناگون خون، بزاق دهان، ادرار و غیره به کار گرفت.

به زودی برای انجام آزمایش‌های مختلف دیگر نیازی به مراجعه به آزمایشگاه و صرف هزینه‌های کلان نخواهد بود.

دقت این روش نیز به دقت روش های آزمایشگاهی متداول اعلام شده است. دستگاه مذکور که TRI (transmission reflectance intensity) Analyzer نامیده می شود توسط گروهی از پژوهشگران دانشگاه ایلینویز تولید شده و می تواند مایعات مختلف بدن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد.

برای این کار مایعات مورد نظر در درون یک کارتریج microfluidic قرار می گیرند و با استفاده از فلاش ای ای دی گوشی یا دیود لیزر سبز دستگاه مذکور، نمونه مذکور مورد بررسی قرار می‌گیرد. تحلیل نمونه با دوربین گوشی و فلاش آن و با استفاده از یک برنامه موبایلی خاص صورت گرفته و نتیجه آن به سرعت در دسترس کاربر قرار می گیرد. بنابراین برای تفسیر آزمایش خون هم می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید.

سرعت و دقت بالا مهم ترین مزیت استفاده از این روش اعلام شده است،البته هنوز تا تکمیل این روش و استفاده عمومی از آن به زمان قابل توجهی نیاز است.

منبع: فارس

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید