معجزه ۲ خرما و ۸ بادام در رختخواب

در صورتی که با گذشت نیم ساعت پس از بیدارشدن از خواب، در وعده صبحانه دو عدد خرما و هشت عدد بادام بخورید، زمینه خواب راحتی را در همان شب برای خود فراهم کرده‌اید.

نبض ما– دکتر نرینا اظهار کرده است: تعدادی از میوه‌ها و آجیل‌ها حاوی مقادیر مناسبی پروتئین، چربی و کربوهیدرات هستند که می‌توانند سوخت‌وساز بدن را تنظیم و قند خون را تثبیت کنند.

او گفته است: هشت عدد بادام و دو عدد خرما، حاوی ۱۵۰ تا ۲۰۰ واحد کالری هستند و به بدن انسان کمک می‌کنند که هنگام ظهر، هورمون ملاتونین تولید شود؛ هورمونی که برای خواب شبانه بسیار مفید است.
همیچنین یک متخصص خواب در مورد نحوه غلبه بر مشکلات خواب اظهار کرد: خوردن صبحانه برای داشتن یک خواب آرام در شب بسیار مفید است.

دکتر رملاخان اضافه کرد: اگر صبحانه نخورید بدن شما در وضعیت گرسنگی شدید قرار می‌گیرد و هورمون استرس تولید می‌شود که برای خواب راحت مفید نیست، اما با مصرف صبحانه بدن شما مواد غذایی کافی دریافت می‌کند که این موضوع  بر سیستم خواب تأثیر مثبت می‌گذارد. علاوه بر این خوردن صبحانه می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و تا ۱۰ درصد سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد.

به‌طور کلی، بزرگسالان در شبانه‌روز به هفت تا ۹ ساعت خواب نیاز دارند، اما باز هم  مقدار دقیق آن بسته به سن، شیوه زندگی و ژن‌ها است.

مشکلات خواب با بسیاری از بیماری‌ها از جمله چاقی، آلزایمر، بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی سرماخوردگی و آنفلوانزا مرتبط است، بنابراین داشتن خوابی آرام به‌سلامتی کمک می‌کند.

مواردی نظیر چاقی، مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های شیرین، سیگار کشیدن، عدم فعالیت بدنی، استرس در محل کار، تغییر شغل و نگرانی‌های مالی، تأثیرات منفی بر روی سیستم خواب انسان دارند.

منبع: ایسنا

3.6/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید