درمان سکته مغزی با زالو! پخش فیلمی توسط رسانه ملی اعتراض پزشکان را برانگیخت

انتشار فیلمی با عنوان «خون آشام» در تلویزیون

​انتشار ویدئویی در صدا و سیما به عنوان « تولید خون آشام در مازندران» و پخش گسترده آن در فضای مجازی مبنی بر درمان سکته های حاد مغزی با استفاده از زالو، اعتراض انجمن سکته مغزی ایران را در پی داشت.

نبض ما– رئیس انجمن سکته مغزی ایران در گفتگو با سلامت آنلاین گفت:  متاسفانه اخیرا خبری در مورد استفاده از زالو در درمان سکته مغزی حاد بطور وسیع از سیمای جمهوری اسلامی ابران  پخش شده است و تبلیغ  این روش ثابت نشده قبل از هر گونه مطالعه، سلامت و تاثیر آن هم  با این وسعت در تضاد کامل با سیاست های اعلام شده وزارت بهداشت و ناقض تلاش های شبانه روزی همکاران پزشک و نورولوژیست و برنامه ریزان  و مدیران وزارت بهداشت است.

دکتر بابک زمانی افزود: انتشار این گونه ویدئوها از تلویزیون تأثیری هولناک برسطح آگاهی عمومی ودرمان سکته مغزی خواهد گذاشت .

وی تاکید  کرد: انجمن سکته مغزی ایران ضمن اعتراض به این مساله و تبلیغ وسیع آن که معلوم نیست با چه هدفی صورت گرفته است،  خواهان  بررسی مواردی بیمارانی است که ادعا شده با  این روش درمان شده اند و معتقدیم  در صورت عدم دریافت درمان استاندارد باید با پزشک معالج برخورد لازم صورت پذیرد .

وی گفت: صدا و سیما باید به همان میزان که امکانات برای تحقیق یا تولید زالو و درمان سکته مغزی اختصاص داده، زمان کافی برای رد ادعای یاد شده در اختیار انجمن سکته مغزی ایران قرار دهد. .

4.2/5 - (9 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید