علت قطع صدای مراسم تحلیف چه بود؟

رئیس مرکز تولید و فنی سیما گفت: صورت‌جلسه فنی، که به امضای همکاران بخش فنی مجلس نیز رسیده است بروز مشکل در خروجی صوت اتاق فرمان مجلس به واحد سیار صداوسیما را تأیید می‌کند.

نبض ما- «مجید شعبان‌پور» رئیس مرکز تولید و فنی سیما در پاسخ به این پرسش که روابط عمومی مجلس طی اطلاعیه‌ای مطالب ذکر شده از سوی شما در خصوص علت قطعی صدای مراسم تحلیف را رد کرده است، گفت: بهتر بود روابط عمومی محترم مجلس شورای اسلامی قبل از هرگونه اظهار نظری، ابتدا اطلاعات دقیق‌تری را از مسئولین فنی صوت و تصویر مجلس دریافت و سپس اقدام به انتشار توضیحات می‌کردند، چرا که صورت‌جلسه فنی، که به امضای همکاران بخش فنی مجلس نیز رسیده است بروز مشکل در خروجی صوت اتاق فرمان مجلس به واحد سیار صداوسیما را تائید می‌کند.

وی افزود: سازمان صدا و سیما تمام توان و تمهیدات فنی و رسانه‌ای خود را چند روز قبل از مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای پوشش با کیفیت این مراسم تدارک دیده بود که بخشی از این تلاش را می‌توان در کیفیت تصویری و شیوه بصری پوشش مراسم تحلیف شاهد بود.

شعبانپور تصریح کرد: واقعیت این است که مجلس شورای اسلامی به عنوان محل و مکان اجرای مراسم، میزبان و پشتیبان فنی این مراسم محسوب می‌شد که طبیعتا باید امکانات لازم را برای انجام ماموریت صدا و سیما فراهم می‌کرد. بنابراین مشکلی که در بخش صدای صوتی مراسم شاهد بودیم مربوط به مشکل سیستم صوتی مجلس بود که در هنگام بروز اشکال، از ظرفیت های لازم برای پخش تلویزیونی برخوردار نبوده است.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما در ادامه، قطع خروجی سیستم صوت مجلس را ازجمله دلایل فنی این اتفاق دانست و گفت:خروجی سیستم صوت مجلس به واحد سیار تلویزیونی سازمان که نوار شاهد آن در نودال سازمان ضبط شده، هنگام قرائت قاری محترم قطع شد. سوال این است که اگر اشکال از واحد سیار صداوسیما بوده است چرا خط LIVE اینترنتی مجلس براساس مستندات موجود در نوار شاهد از دقیقه ١٨ قطع شده‌است؟ وهمچنین اگر روابط عمومی مجلس شورای اسلامی فایل کامل و با کیفیت مطلوب مراسم را در اختیار داشت چرا به جای کل برنامه فقط ١٨ دقیقه آغاز مراسم را در اختیار اینجانب و تهیه کننده برنامه قرار داده است؟

وی ادامه داد با توجه به قطعی صدای فیبر اختصاصی مجلس از ساعت ١٧:١٨دقیقه، شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی و اینترنتی که ماموریت پخش مراسم را برعهده داشتند به منظور ادامه پخش مراسم برای مخاطبان، مجبور شدند از صدای آمبیانس که با تلاش همکاران مستقر در مجلس امکان دریافت آن فراهم شد، استفاده کنند.

شعبانپور افزود: در خصوص پخش صدای کنفرانس خبری سران سه قوه به‌دلیل عدم تطبیق خروجی میکسر صدای غیر حرفه‌ای سالن خلیج فارس و نداشتن خروجی مناسب، مجددا همکاران ناگزیر به پخش صدا از بلندگوی موجود شدند که به‌دلیل ناهماهنگی با تاخیر همراه بوده‌ است.

شعبانپور یادآور شد: از آنجاییکه در حین اشکال بوجود آمده، مسئولین اتاق صوت مجلس اجازه أخذ هیچگونه ارتباط از سیستم صوت را به‌دلیل احتمال قطع صدای بلندگوهای صحن علنی مجلس به همکاران فنی ما ندادند تنها راه ادامه وضعیت پخش، استفاده از صدای دریافتی بلندگوهای سالن بود. هرچند که این اتفاق موجب نگرانی همکاران حرفه‌ای ما شد، ولی جای تقدیر است که به محض بروز این اشکال سریعا یک‌دستگاه میکروفن از واحد سیار تلویزیونی به نزدیکترین بلندگوی صحن علنی مجلس برده شد تا صدای هر چند نامطلوب را بدون هیچ قطعی به سمع مردم برسانند.

وی همچنین عنوان کرد:خروجی صوت و تصویراتاق فرمان مجلس از طریق فیبر نوری به نودال سازمان متصل بوده و به‌طور معمول در اختیار شبکه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی قرار می‌گیرد که با استناد به نوار شاهد موجود از ساعت ١٧:١٨ دقیقه تصویر خروجی فاقد صدا است.

وی با بیان اینکه رادیو فرهنگ که همواره مسئول پخش جلسات مجلس است و بالطبع ماموریت پخش مراسم تحلیف را نیز برعهده داشته است که به دلیل اشکال در سیستم خروجی صدای اتاق فرمان دچار قطعی شده است. رادیو ایران نیز با مشکل مشابهی مواجه بوده است، اظهار داشت: براساس تاییدصورت جلسه اشکال فنی که مسئول صوت صحن علنی مجلس در اختیار مسئول واحد سیار صداوسیما قرار داده است به صراحت اعلام شده که: توزیع کننده های اتاق صوت مجلس سوخته و امکان هیچ خروجی به واحد سیار سازمان صداوسیما وجود نداشته است.

رئیس مرکز تولید و فنی سیما یادآور شد: بعد از پایان مراسم به‌منظور بررسی دقیق مشکل با هماهنگی اداره کل روابط عمومی مجلس وارد مجلس شدم و با تنظیم نامه‌ای تقاضای فایل با کیفیت صدای ضبط شده توسط سیستم صوت مجلس را نمودم که بعد از چندین ساعت انتظار در نهایت یک حلقه cd با ١٨ دقیقه صدا تحویل اینجانب شد.

شعبانپور در پایان اظهار داشت: تمام همکاران تولید، فنی و پخش سازمان تلاش کردند تا صدا و تصویر این مراسم را علی رغم اشکالات ذکر شده به نحوی مناسب پوشش دهند که وظیفه خود می‌دانم از آن ها قدردانی کنم.

منبع:فارس

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید