ساندویچ سالاد تخم مرغ ، یک غذای نونی بدون مرغ و گوشت

ساندویچ سالاد تخم مرغ غذای سریع و راحتی است. شما از این غذا ناامید نخواهید شد و خوب است بدانید که تنوع آن هم خوشمزه است هم خلاقانه، چیزی که با هر سلیقه ای سازگار است. این غذا یک غذای نونی بدون گوشت و مرغ است که مواد آن کم هزینه است.

برای شیوه زندگی امروزی که پر از جلسات کاری، رویدادهای مدرسه ای و فعالیت های کودکان است، این دستور غذای ساندویچ سالاد تخم مرغ برای زمانی که بخواهید به سرعت وعده غذایی را ترتیب دهید به کار می آید.

مواد لازم ساندویچ سالاد تخم مرغ

  • تخم مرغ پوست کنده پخته شده سفت             6 عدد
  • پیازچه خرد شده (اختیاری)                         یک چهارم پیمانه
  • مایونز سبک یا معمولی                                2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • خردل دیویژن                                           2 قاشق چای خوری
  • نمک                                                      یک هشتم قاشق چای خوری
  • فلفل                                                      یک هشتم قاشق چای خوری
  • پودر سیر برای مزه دار کردن (اختیاری)
  • نان سفید کامل گندم                                  8 عدد
  • مایونز سبک یا سس ساندویچ                        8 قاشق چای خوری
  • برگه های کاهو                                          4 عدد

دستور العمل

تخم مرغ، پیاز (در صورت لزوم)، سس مایونز، خردل، نمک، فلفل و پودر سیر (در صورت لزوم) را در کاسه ای کوچک مخلوط کنید. هم بزنید تا ترکیب شود.

نان ها را به صورت جفتی بر روی سطح کار قرار دهید. 1 قاشق چای خوری (5 میلی لیتر) سس مایونز را بر روی هر تکه تکه پخش کنید. برای هر جفت حدود نصف فنجان (125 میلی لیتر) سالاد تخم مرغ را که در مرحله قبل آماده کرده بودید روی نان قرار دهید. برگه های کاهو را بالای آن قرار داده و تکه دیگر نان را روی آن قرار دهید.

هر کدام از ساندویچ ها را به دو تا چهار قسمت تقسیم کنید.ساندویچ تخم مرغ

دستور تهیه چند غذای نونی بدون گوشت و مرغ آشنا شوید، کلیک کنید

غذای نونی بدون گوشت و مرغ

تنوعات مختلف

عسل دیژون

می توانید از ترکیب خردل دیژون و عسل برای تهیه پایه سالاد تخم مرغ استفاده کنید. در اینترنت می توانید طرز تهیه سس خردل دیژون را پیدا کنید. سه چهارم فنجان (175 میلی لیتر) خیار شور خرد شده را به آن اضافه کنید. برش هایی از ژامبون یا گوشت را می توانید بر روی هرکدام از تکه های نان قرار دهید.

سپس سالاد تخم مرغ را روی آن  بریزید و سپس با یک تکه نان دیگر را پوشانید. این ساندویچ را بلافاصله مصرف کنید و یا این که داخل کاوری قرار داده و در یخچال بگذارید.

کالیفرنیا

3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) گوجه فرنگی خرد شده و 2 قاشق غذاخوری (25 میلی لیتر) ریحان تازه خرد شده ( یا نصف قاشق چای خوری ریحان خشک) به سالاد تخم مرغ خود اضافه کنید. 4 تکه نان پیتا را نصف کنید. هر کدام از نان ها را با سالاد تخم مرغ پر کنید و بالای آن را با جوانه آلفا (جوانه یونجه) تزیین نمایید. این ساندویچ را بلافاصله مصرف کنید و یا این که داخل کاوری قرار داده و در یخچال بگذارید.

Tex-Mex

به سالاد تخم مرغ پایه، یک هشتم قاشق چایخوری (0.5 میلی لیتر)  پودر چیلی اضافه کنید. مایع سالاد تخم مرغ را روی چهار تکه نان تورتیلای کامل گندم قرار دهید.

سیب زمینی خرد شده و یا جعفری بالای آن بپاشید. آن را بپیچید و با سس سالسا پوشش دهید. آن را بلافاصله مصرف کنید و یا این که با پوشش پلاستیکی پوشانده و درون یخچال قرار دهید.

نکات کلی

– به جای نان کل گندم، می توانید از یک نوع مورد علاقه دیگر استفاده کنید.

– به جای این که نان را با سس مایونز پوشش دهید می توانید از کره، مارگارین، دیونیا یا سس پستو استفاده کنید.

– چنان چه سالاد تخم مرغ را برای یک عده زیادی می خواهید بگذارید، تخم مرغ را با مخلوط کن های شیرینی پزی و یا گوشت کوب له کنید.

آیا برای پخته شدن تخم مرغ عجله دارید؟ تخم مرغ را درون یک کیسه فریزر قرار دهید یا مقداری نمک در آب بریزید و آنرا بپزید تا سفید و زرده ثابت بمانند. سپس برای خنک کردن سریع آن را درون آب سرد غوطه ور نمایید.

نبض ما- ترجمه

4.5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید