حقایقی درباره جراحان زیبایی که نمی دانید!

فرهنگ ما تا حدود بسیار زیادی به جلوه‌های ظاهری ما گره خورده است؛ ترفندها و جراحی‌های زیبایی روز به روز در حال افزایش است؛ افزایش سایز سینه، انواع لیفت‌ها، بوتاکس و تزریق‌ها همه و همه دست به دست هم می‌دهند تا فرم و ظاهر یک زن یا مرد را دچار تغییر و تحول کنند.

نبض ما– برای اینکه نگاه دقیق‌تری داشته باشیم به دست‌های بینهایت ماهری که با تغییر شکل افراد، درست مثل این است که مجسمه‌های زنده‌ی جدیدی خلق می‌کنند می‌خواهیم ببینیم پشت پرده‌ی این سناریوی عجیب چه می‌گذرد و جراحان زیبایی و پلاستیک چه چیزهایی می‌دانند که ما نمی‌دانیم.عمل جراحیایمپلنت‌ سینه می‌تواند آرتیفکت حرکتی ایجاد کند

راههای مختلفی برای قرار دادن ایمپلنت‌های سینه وجود دارد، اما افرادی که زیاد بالا و پایین می‌پرند ممکن است با ایمپلنت سینه این نوع پروتز دچار مشکلاتی شوند.

وقتی یک ایمپلنت در بریدگی زیر عضله‌ی پکتورال و زیر بافت عضله قرار داده می‌شود می‌تواند ظاهری نامتحرک به این قسمت بدهد در حالیکه بقیه‌ی قسمت‌های سینه، حین فعالیت‌های ورزشی حرکت کرده و اثر بصری چندگانه ایجاد می‌کنند. این اتفاق ممکن است در هر حالت دیگری که تحرک بدنی دارد هم روی بدهد.

جراحی زیبایی، ظاهرتان را فتوشاپ نمی‌کند

بیشتر از نیمی از عکس‌هایی که از مدل‌ها و هنرپیشه‌ها و … در رسانه‌های اجتماعی می‌بینید فتوشاپ شده هستند و شما نمی‌توانید از جراح زیبایی‌تان بخواهید که شما را به شکل فلان عکس دربیاورد، بلکه فقط می‌توانید از این عکس‌ها به عنوان راهنما کمک بگیرید تا به پزشک‌تان بگویید حدودا چه چیزی در ذهن دارید.

۹۰ روز طول می‌کشد تا به صورت جدیدتان عادت کنید

بین لیفت صورت و فرایندی که طی آن تغییر اساسی در صورت روی می‌دهد، تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. در لیفت صورت، اجزای صورت به جای قبلی خود برمی‌گردند و چهره‌ی چند سال گذشته مجددا ظاهر می‌شود و دیگران هم فورا خودشان را با این تغییر تطبیق می‌دهند.

جراحی های زیبایی

اما با یک بینی جدید، گونه‌های جدید و یا برداشتن یک خال چشمگیر، انگار فرد جدیدی خلق می‌شود که دیگران قبلا ندیده‌اند. تقریبا ۹۰ روز طول می‌کشد تا خود فرد به تصویر جدیدی که از خودش در آینه می‌بیند عادت کند.

جراحان زیبایی و پلاسیتک، کودکان را عمل نمی‌کنند مگر به یک دلیل

جراحان زیبایی و پلاستیک، معمولا افراد زیر ۱۸ سال را نمی‌پذیرند و موارد بسیار نادری پیدا می‌شود که خلاف این امر باشد. اما یک استثنا وجود دارد: بیرون زدگی گوش‌ها.

گوش‌هایی که بیش از حد معمول بیرون زده باشند می‌توانند یک فشار روانی ایجاد کرده و انجام عمل جراحی روی کودک جهت برطرف کردن این مشکل، جنبه‌ی مثبت پررنگی دارد.

پوست کودک

کودک ۵ تا ۶ ساله، گوش‌هایش به اندازه‌ی کافی رشده کرده است و شرایط اینکه تحت عمل قرار بگیرد را دارد، نکته اینجاست که عمل جراحی روی این کودکان باید قبل از وردشان به دوره‌ی دبیرستان انجام شود که مورد طعنه و تمسخر قرار نگیرند.

جراحان زیبایی و پلاستیک اصلا دوست ندارند برای سیگاری‌های کاری انجام دهند

یک حقیقت عمومی که در دنیای جراحی زیبایی وجود دارد این است که انجام عمل جراحی روی فرد سیگاری، ابدا ایده‌ی خوبی نیست. نیکوتین، رگهای کوچک خونی را تنگ می‌کند که می‌تواند باعث به تاخیر افتادن التیام زخم و بروز مشکلات پیچیده شود.

نه به سیگار

هر جراح پلاستیک خبره‌ای حتما به بیمارش خواهد گفت که مدتی قبل از انجام عمل، سیگار کشیدن را متوقف کند، و حتی قبل از عمل، بیمار توافقنامه‌ای را امضا می‌کند که در آن متعهد می‌شود چهار هفته قبل از عمل و هشت هفته بعد از عمل سیگار نکشد.

خیلی از پزشکان، تست نیکوتین را برای فرد انجام می دهند و اگر جواب مثبت بود، عمل کنسل شده و مبلغ پیش‌پرداخت نزد پزشک باقی خواهد ماند.

جراحان زیبایی برای عمل، استرس ندارند

شاید اطرافیان یک پزشک جراح زیبایی و پلاستیک به او بگویند که شغل بسیار استرس‌برانگیزی دارد. اما به گفته‌ی خود این پزشکان، اینطور نیست و آنها استرس ِ روی دادن یک اتفاق بد حین عمل را ندارند و احتمالا همراه با گوش دادن به یک موزیک دلنشین، کارشان را انجام می‌دهند!

استرس امتحان

زالو اسلحه‌ی مخفی جراحان زیبایی، هنگامی که مشکلی روی می‌دهد

در جراحی پلاستیک، پیوند پوست و یا پیوند عضو قطع شده، زالو می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. این زالوها می‌توانند در پیشگیری از تشکیل بافت سیاه یا نرسیدن خون به عضو پیوند داده شده، نقش بسیار موثری داشته باشند.

زالوها توانایی خاصی دارند که قادرند بافتی را که در اثر اختلال گردش خون به خطر افتاده نجات بدهند. بله، اصلا خوشایند به نظر نمی‌رسد اما جراحان ترمیمی پلاستیک معمولا از زالوها استفاده می‌کنند.

جراحان زیبایی گاهی واقعا به بیماران می‌خندند

یکی از جراحان زیبایی تعریف می‌کند، زنی که برای ایمپلنت سینه‌هایش مراجعه کرده بود از او می‌پرسید آیا بعد از عمل بازهم می‌تواند آشپزی کند و ایمپلنت‌هایش جلوی حرارت اجاق‌گاز ذوب نخواهند شد؟!

هزینه های جراحی زیبایی

جراحان زیبایی را قضاوت نکنید؛ گاهی کار آنها فراتر از جراحی‌های انتخابی است

آنها شکاف لب‌ها را ترمیم می‌کنند، شکاف کام را درست می‌کنند، جراحی‌های ظریف و حساس دست و صورت را انجام می‌دهند و به افرادی که دچار سانحه‌ی سوختگی شده‌اند، به خاطر سرطان تحت جراحی قرار گرفته‌اند و یا حادثه‌ی وحشتناکی را پشت سر گذاشته‌اند کمک می‌کنند تا به وضعیت گذشته برگردند.

جراحان زیبایی زیر تیغ جراحی پلاستیک نمی‌روند

جراحان زیبایی شاید کمی بوتاکس به بعضی از قسمت‌های صورت‌شان تزریق کنند اما بیشتر جراحان زبردست زیبایی، زیر تیغ جراحی پلاستیک نمی‌روند. شاید دلیلش این باشد که این حرفه تا حدودی باعث خودستایی پزشک می‌شود و تنها کسی که قبولش دارند خودشان هستند!

هزینه عمل جراحی

مردم از جراحان زیبایی سوال نمی پرسند!

بیشتر افراد وقتی اتومبیل خود را به تعمیرگاه می‌برند سوال‌های زیادی می‌پرسند اما وقتی خود را به تیغ و چاقوی جراح زیبایی می‌سپارند، هیچ سوالی نمی‌پرسند، بیشتر افراد حتی یک سوال هم نمی‌پرسند!

راههای زیادی برای مراجعه نکردن به مطب جراحان زیبایی وجود دارد

از ضدآفتاب استفاده کنید که حاوی زینک یا دی‌اکسید تیتانیوم باشد، عینک آفتابی بزنید، اخم نکنید، ورزش کنید، خوب بخوابید و تا می‌توانید میوه و سبزی بخورید!

جراحان زیبایی باور دارند،مصنوعی بودن واقعا خنده‌دار است!

جراحان زیبایی باور دارند که صورت‌های یخ‌زده، لب‌های ورم کرده، و سینه‌هایی با سایزهای غول‌آسا، مسخره و خنده‌دار هستند، مصنوعی بودن واقعا خنده‌دار است!

نبض ما– مترجم: هدی بانکی

4.8/5 - (6 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید