بیماریهایی که با دیدن فیلم ترسناک سراغ تان نمی آید

تماشای فیلم ترسناک ریزه‌کاری‌هایی دارد که اگر آن را بدانید هم می‌توانید از دیدنش لذت ببرید و هم درعین‌حال یک دل سیر هیجان تجربه کنید.

نبض ما– هیجان لازمه حیات است. آن هم در دوره و زمانه‌ای که خطر روزمرگی و افتادن به ورطه تکرار معضل زندگی این روزهاست؛ چیزی که در حال حاضر آدم‌ها را به این فکر  وا می‌دارد که هر از چندگاهی برای فرار از اتفاقات تکراری و بی‌حوصلگی‌های زندگی‌شان به فکر آپشن ها و گزینه‌هایی باشند که ترجیحا اندکی مقدار آدرنالین موجود در خونشان را افزایش دهد. حالا افزایش این آدرنالین می‌تواند تجربه بانجی جامپینگ، سوار شدن ترن هوایی در شهربازی و یا تماشای دورهمی یک فیلم ترسناک باشد؛ ولی روی صحبت ما همین گزینه آخری است یعنی فیلم ترسناک .

گزینه‌ای که با دیدن آن به طور مداوم به شما این امکان را می‌دهد که احساس ترس، لذت و هیجان را توأمان تجربه کنید. این موضوع از جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید چندی پیش تحقیقات علمی  دانشمندان ثابت کرد که تماشای فیلم ترسناک علاوه بر اینکه اوقات فراغت شما را پر خواهد کرد بلکه به لحاظ پزشکی نیز برای شما مفید خواهد بود چون دیدن فیلم ترسناک هم باعث کاهش وزن می شوند و هم  با افزایش گلبول‌های سفید خون سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کنند.

ترس

وقتی از ژانر وحشت حرف می زنیم از چه حرف می زنیم؟

فیلم‌ های ترسناک اوصولا چند دسته‌اند؛ دسته اول، فیلم‌هایی است که  حول محور اتفاقات یک موجود غیرطبیعی ،تخیلی و ترسناک است مثل دراکولا. دسته دوم  فیلم‌هایی هستند که صرفاً با روح و روانتان بازی می‌کنند و به اصطلاح روانشناسانه‌اند مثل «سکوت بره‌ها» یا «درخشش» دسته سوم فیلم‌هایی هستند که سرشار از خون و خونریزی‌اند مثل فیلم «اره» یا «هالوین»، دسته آخر هم فیلم‌های ماورایی‌اند مثل «جن‌گیر»، «دیگران» یا «طالع نحس»

فیلمت را بشناس

اگر امکانش را دارید قبل از دیدن فیلم ترسناک درباره آن در اینترنت سرچ کنید، رتبه آن را در سایت‌های معتبر ببینید، خلاصه داستان را بخوانید و از نظرات مختلف درباره آن اطلاع پیدا کنید. این کار باعث کمتر شدن ترستان می‌شود نه هیجان فیلم. فقط حواستان باشد که در این کار احتیاط کنید چون در این مرحله با خطر لو رفتن داستان رو به رو هستید. در ضمن به یاد داشته باشید که خیلی گول خون و خونریزی فیلم‌ها را نخورید چون در بین فیلم‌هایی ترسناک تاریخ سینما می‌شود فیلم‌های وحشتناک و روانشناسانه زیادی را پیدا کرد که کشت و کشتار زیادی ندارد ولی به مراتب ترسناک‌ترند.

اکران چراغ خاموش با در و پنجره‌های روغن‌کاری شده!

وقتی فیلم ترسناک را انتخاب می‌کنید یعنی به دنبال ترس و در نهایت یکی دو ساعت هیجان اید. برای ترس و لذت هرچه بیشتر جهت بالا بردن آدرنالین خونتان فضا را برای خودتان آماده کنید. جهت بالا بردن تمرکز روی فیلم چراغ‌ها را خاموش‌کنید و در اتاق تاریک به تماشای فیلم ترسناک بنشینید و ترجیحاً زمان آن را به آخر شب و در سکوت کامل موکول کنید. قبل از نشستن و دیدن حتما در و پنجره‌ها را ببندید یا حتماً آنها را روغن‌کاری کنید چون درصحنه‌های دلهره‌آور کوچک‌ترین و معمولی‌ترین صداها می‌تواند عده ای را تا مرز سکته جلو ببرد.

در جمع دوست بذله‌گو داشته باشید

یکی از لذت‌های فیلم دیدن، تماشای دست جمعی آن است. اگر جزو آدم‌هایی تلقی می‌شوید که چندان دل و جرئتی ندارند اصلاً فیلم ترسناک را تنهایی تماشا نکنید چون موقع تماشای صحنه‌های ترسناک فیلم به این موضوع پی می‌برید که چقدر حضور دوست کناردستی‌تان دلگرم کننده است حتی اگر خود او هم مثل شما چندان آدم بی باکی نباشد اما حضور فیزیکی‌اش به شما این کمک را خواهد  کرد که به کنه جمله «نترسید، نترسید ما همه باهم هستیم» پی ببرید.

فقط به یاد داشته باشید که بین جمع دوستانتان حتماً یکی دو دوست بذله‌گو هم داشته باشید. حضور این آدم‌ها باعث می‌شود حین تماشای فیلم اشک و لبخند را باهم تجربه کنید؛ چون این دسته از افراد همه ترس و لرزشان را پشت  مزه‌پرانی‌ها و بذله گویی هایشان پنهان می‌کنند تا فضا را تلطیف کنند. کاری که هم به خودشان کمک می‌کند هم به شما !

نقل مجلس نباشید

 بعد از همه این‌ها باید محل اسکان خود را جهت تماشای فیلم انتخاب کنید. نکته ساده‌ای که حتی ممکن است چندان مورد توجه نباشد؛ اما هنگام تماشای فیلم می‌شود به میزان اهمیت آن پی برد. به همین خاطر موقع دیدن فیلم ترسناک به هیچ وجه من الوجوه وسط اتاق یا سالن ننشینید و پشتتان را خالی نکنید. چون اگر آدم ترسویی باشید و در تاریکی به تماشای فیلم نشسته باشید در لحظه‌های هولناک فیلم به قدری غرق ماجرا می‌شوید و شخصیت‌های فیلم  برایتان واقعی می‌شوند که موقع تماشای فیلم توهم حمله شخصیت‌های فیلم می‌تواند بیش از اندازه برایتان آزار دهنده  باشد. 

پشت سنگر پتو و متکا پناه بگیرید

بر خلاف تصور کاربرد پتو و متکا فقط و فقط به ادوات خوابیدن ختم نمی‌شود. موقع تماشای فیلم دور و برتان را با پتو و متکا محاصره کنید تا فضای دنج و دل‌چسبی را با پتو و متکا برای خودتان رقم بزنید چون موقع نگاه کردن فیلم خواهید فهمید که این دو یار همیشگی چقدر می‌توانند به شما احساس آرامش و امنیت ببخشند.

دیدن فیلم ترسناک

در مصرف آب صرفه جویی کنید

اگر آخر شب فیلم را می‌بینید. اگر در تماشای فیلم ترسناک تازه کار هستید، اگر چراغ‌ها را خاموش می‌کنید قبل از شروع فیلم سری به دستشویی بزنید تا بعد از آن با طیب خاطر به تماشا بنشینید. توجه داشته باشید که زمان دیدن فیلم از خوردن آب و هندوانه پرهیز کنید؛ چون اگر وسط فیلم به دستشویی احتیاج پیدا کنید باید به آن تاریکی و تنهایی را هم اضافه کنید. کاری که در آن لحظه برایتان حکم سخت‌ترین کار دنیا را پیدا می‌کند.

در حفظ و حراست کنترل کوشا باشید

حالا که قید فیلم‌های درام و کمدی را زده اید و فیلم ژانر وحشت را انتخاب کرده‌اید پس به محض پلی کردن فیلم در حفظ و حراست کنترل کوشا باشید تا جایی که اصلاً می‌توانید فرد خاصی را در جمع به عنوان  مسئول نگهداری کنترل انتخاب کنید چون طی نگاه کردن فیلم حتماً با صحنه‌هایی مواجه خواهید شد که دلتان می‌خواهد دکمه پاز یا فروراد را فشار دهید و اگر در چنین لحظاتی کنترل در دسترس نباشد حتماً در جمع تان یکی را پیدا می‌کنید که از شدت ترس یا به پریز برق متوسل شود یا دکمه پاور تلویزیون!

با پشت صحنه فیلم به زندگی عادی برگردید

بعد از اینکه فیلم تمام شد، یک دل سیر ترسیدید و مزه هیجان به جانتان نشست. از جایتان بلند شوید و چراغ‌ها را روشن کنید و به همدیگر لبخند بزنید. شایع‌ترین معضل و مشکلی که بیشتر افراد با دیدن فیلم ترسناک دارند وحشت بعد از اتمام فیلم است چیزی که تا چند روز  با آن درگیر هستند و دست از سرشان بر نمی‌دارد. یکی از کارهایی که می‌شود برای تمام شدن این کار انجام داد تماشای پشت‌صحنه فیلم بعد از اتمام آن است چون دیدن آن  به شما کمک می‌کند که ترستان را کم کنید به زندگی طبیعی بر گردید. اگر هم به پشت‌صحنه فیلم دسترسی نداشتید تا چند شب قبل از خواب به محض یادآوری صحنه‌های دلهره‌آور مدام این جمله را برای خودتان تکرار کنید: «این فقط یک فیلم بود»

منبع: خبرگزاری مهر

4.6/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید