همه چیز درباره لمینیت دندان یا لامینیت

لامینیت یا لمینیت دندان پوسته نازک سرامیکی است که برای رفع تغییر رنگ و عیوب و اصلاح فاصله های باز بین دندان مشابه لنز روی سطح بیرونی دندان چسبانده می شود.

نبض ما– دکتر مهرداد فلاح متخصص دندانپزشکی زیبایی

با استفاده از لامینیت یا لمینیت دندان، به عنوان یک روش درمانی و یا زیبایی می توان بعضی از بهم ریختگی های دندانی و نامرتبی ها و همچنین رنگ و شکل دندان ها را بدون استفاده از درمانهایی مثل ارتودنسی با هزینه کمتر و در مدت زمان کوتاه تر اصلاح نمود که این روش به اصلاح طرح لبخند نیز کمک شایانی می نماید.

مهمترین ویژگی لمینت سرامیکی استحکام بسیار بالای آن در مقایسه با کامپوزیت ونیر است چراکه در مواردی که دندان ها تحت استرس بالا هستند و یا مشکلات ظاهری شدید مثل تغییر رنگ زیاد یا شکستگی و پر شدگی متعدد دارند از سیستم لمینت بهره میگیرند .

خانم دکتر آتوسا کاردگر      سرامیست و ایمپلنتولوژیست

برای لمینیت کردن دندانهایتان حتما از دکتر کاردگر قیمت و مشاوره بگیرید

کد nabzema 11 جهت مشاوره حضوری (رایگان) و تعیین وقت قبلی و ایاب ذهاب رایگان میباشد

شماره های تماس:     ۸۸۶۴۴۳۳۸ – ۰۲۱    و       ۸۸۶۴۴۷۰۴ – ۰۲۱

استفاده از لمینیت دندان در افرادی که بهداشت خوبی ندارند، مبتلا به مشکلات لثه‌ای درمان نشده (عفونت فعال) هستند، ‌پوسیدگی‌ شدید دندانی دارند، نسج دندانشان به شدت تخریب شده، دندان‌های بیش از حد کوتاه دارند یا مینای دندانشان از بین رفته است، اصلا پیشنهاد نمی‌شود.

لامینیت دندان دکتر فلاح

درمان لمینیت دندان چند جلسه و چقدر زمان لازم دارد؟

لمینت سرامیکی حداکثر در سه جلسه انجام می شود که در جلسه اول معاینه و قالب گیری دندان ها صورت میگیرد و در جلسه دوم پس از ساخت لمینت سرامیکی در لابراتوار آنها را روی دندان ها تست میگیرند و در مرحله آخر چک وضعیت لمینت روی دندان ها و تحویل نهایی اتفاق میفتد .

روش ها و مراحل درمان لامینیت یا لمینیت دندان چگونه است؟

در ابتدا سطح خارجی دندان کاملا تمیز می شود و پوسیدگی ها و پرکردگی های نامناسب قبلی برداشته می شود ، مقدار تراش سطح خارجی دندان بستگی به سیستم لامینیت دارد.در بعضی سیستمها یک تراش بسیار جزئی در حد نیم میلی متر روی سطح خارجی دندان داده می شود و در بعضی سیستم ها مثل لومینیرز و کامپازیت ونیر تراش لازم نیست و بعد از ساخت پوسته لامینیت ، که روش آن در هر سیستم متفاوت است ،این پوسته توسط چسبهای مخصوص دندانپزشکی روی سطح خارجی دندان باند می شود بطوریکه هیچ درزی بین لامینیت و دندان باقی نمی ماند و لامینیت کاملا با دندان یکی می شود.

طول عمر لامینیت چقدر است؟

ماندگاری لمینیت دندان مانند دندانهای طبیعی به مواردی مثل بهداشت بیمار ، عادات غلطی از جمله ناخن جویدن و دندان قروچه و رژیم غذایی و جنس دندانها بستگی دارد ولی میتوان گفت که اگر کار دقیق و درست انجام شود و لامینیت به درستی با دندان زیرین باند شود و بیمار نیز نگهداری و مراقبتهای لازم را داشته باشد، دائمی که نه ، ولی جزء یکی از با دوام ترین درمانهای دندانپزشکی محسوب می شود.

نبض ما دکتر مهرداد فلاح

کدام سیستم لامینیت بهتر است؟

در واقع هر سیستمی ویژگی ها و مزایای خاص خودش را دارد که بر اساس شرایط دندانها و نیاز بیمار تصمیم گرفته می شود که کدام سیستم برای او مناسب تر است .
مثلا لامینیتهاى سیستم بریلیانس و لومینیرز سیستم های محافظ کارانه و با حداقل دستکاری دندان هستند. لامینیت های سرامیکی زیرکونیا دارای مقاومت بسیار زیادی هستند و مزیت لامینیت سرامیکی کاد-کام آن است که در زمان کوتاه تری ساخته می شود. ویژگی لامینیت اى پى اس ونییر سادگى کار با آن است و سیستم ایى ماکس داراى شفافیت و مقاومت نسبتا خوب بطور همزمان است .

عوارض لمینیت دندان چیست؟

شکستن دندان های لمینیت شده ویا بروز حساسیت دمایی پس از لمینیت و تغییر رنگ لمینیت از عوارضی هستند که بر اثر عدم مراقبت صحیح ممکن است پیش آید که البته همه این موارد قابل ترمیم و اصلاح میباشند .

ممنوعیت لمینیت دندان

لامینیت برای خانمهای باردار و کودکانی که دندان شیری دارند و افراد نابالغ ونوجوانان در سن رشد مناسب نیست و توصیه نمیشود و همچنین باید بدانید که دندانهای لامینیت شده را نمیتوان ارتودونسی کرد.و روی دندان ایمپلنت شده نیز نمیتوان لامینیت انجام داد.

این مقاله توسط دکتر مهرداد فلاح دندانپزشک زیبایی تنظیم و تایید گردیده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده عکس زیباجویان به وبسایت دکتر مهرداد فلاح مراجعه کنید.

 

4.8/5 - (43 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. ناشناس می‌نویسد

    الان هزینه یک دندان برای لمینیت چقدرهست؟؟

  2. مرتضوی می‌نویسد

    با سلام . میخام ببینم میشه بعد از چند سال اگر مشکلی برای دندان پیش بیاد یا تمایلی نداشته باشیم باز هم لمینت داشته باشیم ، لمینت رو از دندان جدا کرد و دندان ها به شکل اولش برمیگرده؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید