هشدار:تشدید یک اختلال دندانی در فصل تابستان

یک دندانپزشک با بیان اینکه دردهای ناشی از خوردگی دندان در فصل تابستان تشدید می شود، اظهار کرد: «اروژن دندانی» که به علت‌های مختلف در دندان های افراد به وجود می‌آید، با مصرف برخی نوشیدنی‌ها به ویژه در فصل تابستان می‌تواند آزاردهنده‌تر شود.

نبض ما– دکتر هادی غلامی افزود: «اروژن دندانی» همان خوردگی دندان است که در این حالت عاج دندان از بین رفته و دندان‌‍‌ها به سرما و گرما، ترشی و گاهی شیرینی به ویژه نوشیدنی‌ها حساسیت نشان می دهند و ایجاد درد می‌کند.

وی توضیح داد: عاج دندان ممکن است به دلایل مختلفی از بین برود مانند، ارتودنسی، کمبود فضای فک برای رشد دندان به طور طبیعی، قرار گرفتن دندان‌ها روی یکدیگر، ضربه خوردن، دندان قروچه، تراش سطحی دندان به منظور قرار گرفتن روکش روی دندان و یا با مصرف بیش از اندازه نوشیدنی‌های اسیدی که در این شرایط واکنش و حساسیت بعد از مصرف مواد غذایی بروز داده می‌شود.

غلامی اظهار داشت: در فصل تابستان این افراد به علت مصرف بیشتر مایعات سرد و همچنین نوشیدنی‌های اسیدی و شربت‌ها از درد دندان بیشتر شکایت می‌کنند، که اغلب در این موارد به آنان پیشنهاد مصرف دهانشویه می‌شود که با معاینات لازم دستور مصرف داده خواهد شد.

این دندانپزشک با بیان این‌که نوشیدنی‌های اسیدی می‌تواند به مینای دندان آسیب بیشتری وارد کرده و موجب پوسیدگی دندان  نیز شود، توصیه کرد: این افراد سعی کنند بلا فاصله با شستن دندان‌های خود بعد از مصرف نوشیدنی‌های اسیدی و خوراکی‌های دیگری که دندان به آن واکنش نشان می‌دهد تا جایی که ممکن است از تشدید درد دندان جلوگیری کنند و یا در صورت ادامه‌دار بودن آن به دندانپزشک مراجعه کنند تا پس از بررسی‌های لازم برای کاهش این اختلال راهنمایی‌های لازم صورت گیرد.

منبع: سلامت آنلاین

4/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید