توصیه های تغذیه ای مهم برای روز و شب قبل از کنکور

استرس می تواند نتیجه یک سال تلاش کنکوری ها را خراب کند اما به راحتی با تغذیه مناسب می توان جلوی استرس جلسه کنکور را گرفت.

نبض ما–  مریم شیرمستی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شکلات، آبنبات و شیرینی‌های مصنوعی برای جلسه کنکور مفید نیست، زیرا به همان سرعتی که قند خون را بالا می‌برد، آن را پایین می‌آورد و تنها برای حدود یک ساعت گلوکز را تامین می‌کند.

وی انجیر و توت خشک، خرما و کشمش را قندهای طبیعی مناسبی برای جلسه کنکور دانست که هم حمل آن راحت است و هم بالا و پایین رفتن ناگهانی قند خون را همراه ندارد.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه نباید مصرف آب سر جلسه کنکور فراموش شود، عنوان کرد: آب برای گردش خون و عملکرد سلول‌های مغز لازم است، اما توصیه می‌شود از آبمیوه‌های طبیعی، شربت خانگی مانند شربت بیدمشک و آلبالو استفاده شود، نه آبمیوه‌های صنعتی.

شیرمستی به کنکوری‌ها توصیه کرد: سیب قرمز را نیز به صورت قاچ شده با خود همراه ببرند، چون هم برای تقویت حافظه مفید است و هم قند طبیعی دارد.

وی تصریح کرد: برای صبحانه روز کنکور نیز باید ترکیبی از لبنیات و پروتئین مانند گردو و پنیر، یک لیوان شیر و تخم مرغ استفاده شود. به گفته این کارشناس تغذیه باید از صرف چای غلیظ در وعده صبحانه قبل از کنکور خودداری شود.

شیرمستی ادامه داد: بهتر است در وعده صبحانه در مصرف مواد قندی زیاده‌روی نشود و تا حد امکان نیز نان سبوس‌دار مصرف شود.

منبع: ایسنا

3/5 - (2 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم