هشدار: دستگاه «بادی دتوکس» درمان کننده نیست

تبلیغات دستگاه « بادی دتوکس » یا دفع کننده سموم بدن که این روزها در فضای مجازی به چشم می خورد، تنها تسکین دهنده برخی مشکلات و دردهای سطحی بدن است، اما افراد برای درمان ریشه ای بیماری های جسمی خود باید به متخصص طب سنتی یا پزشک مراجعه کنند.

نبض ما– دکتر قدیر محمدی متخصص طب سنتی با اشاره به این که درمان با دستگاه بادی دتوکس جز درمان های هندی به شمار می رود، افزود: استفاده از این دستگاه تا حدودی در طب ایرانی نیز کاربرد دارد که از آن تحت عنوان «پاک سازی کننده بدن» یا مسکن یا تسکین دهنده درد یاد می شود.

در این نوع درمان، پاها درون تشت آبی قرار داده شده و دستگاه بادی دتوکس نیز درون آب قرار می گیرد. مدار الکتریکی موجود در آب باعث آزاد شدن یون های منفی در آب شده و با این روند سموم مضر از بدن خارج می شوند. در پی خروج سموم از بدن، بسته به این که فرد از چه بیماری رنج می برد، سموم خارج شده به رنگ های مختلفی خواهند بود.

وی ادامه داد: در صورتی که بدن بیمار با اختلالات اساسی مواجه بوده و سم تولید کند، استفاده از دستگاه بادی دتوکس درمان کننده نیست و تنها پاک کننده است. هر چند به طور مقطعی بدن را پاکسازی می کند، اما بیماری همچنان پابرجاست. در این شرایط باید منشا تجمع سموم که می تواند هر یک از اعضای بدن باشد را پیدا کرد و درمان های ضروری را انجام داد.

این متخصص طب سنتی با بیان این که دستگاه بادی دتوکس در مورد برخی مشکلات جسمی کارساز است، عنوان کرد: از این دستگاه می توان در درمان پای بی قرار، خشکی کف پا، گزگز و مورمور شدن پا، درد مفاصل انگشتان پا و درد ساق پا بهره جست.

محمدی یادآور شد: بسیاری از کانال های تلگرامی یا صفحات اینستاگرامی که در مورد درمان های طب سنتی توضیح می دهند،  اغلب توسط افرادی کنترل می شوند که به دنبال جذب مشتری هستند و تخصصی در این حوزه ندارند.

وی به مردم توصیه کرد از به کار بستن توصیه های درمانی با کمک برخی دستگاه های پزشکی و مصرف خودسرانه داروهای گیاهی به دلیل عوارض ناشناخته ای که ممکن است به همراه داشته باشند، خودداری کنند.

منبع: سلامت آنلاین

3.3/5 - (7 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظر
  1. مریم می‌نویسد

    سلام
    یعنی واسه دفع سموم کبد خوب نیست؟
    فقط تسکین دهندست؟

    1. ناشناس می‌نویسد

      اتفاقا عالیه و من جواب گرفتم

  2. ناشناس می‌نویسد

    همش الکی

  3. Kamran می‌نویسد

    خیلی عالیه من استفاده کردم جواب گرفتم . با چند بار تکرار بدن احساس سبکی نشاط میکنه ..لطفا گول مافیای دارو سازها وکسایی ک منبع درامدشون از بیماری من و شماست نخورید .

  4. نادر می‌نویسد

    شما هم که ماشالا به فکر جیب خودتان هستید یا عیر از این هست!؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید