علت انتشار بوی نامطبوع در خاش، فوران «آتشفشان تفتان» نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص خبر انتشار بوی نامطبوع در خاش و بستری شدن ۵۲ نفر در بیمارستان گفت: علت این بو، فوران مواد و گازهای منتشر شده از کوه تفتان نیست و هم اکنون کارشناسان مختلفی در حال بررسی علت دقیق انتشار آن هستند.

نبض ما– دکتر محمود رضا میری بنجار افزود: ساعت سه بامداد امروز به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اطلاع دادند که بوی نامطبوعی در شهر خاش منتشر شده است و به دنبال آن ۵۲  نفر از اهالی با علائم تنگی نفس، تهوع و سردرد به بیمارستان ها و مراکز درمانی مراجعه کرده اند. با انجام اقدامات درمانی سرپایی ۳۲ نفر مرخص  و ۲۰ نفر به علت نیاز به درمان های تکمیلی و مراقبت های بیشتر بستری شدند.

وی در خصوص منشا انتشار بوی نامطبوع در خاش گفت: این بوی نامطبوع ارتباطی با کوه آتشفشانی تفتان ندارد، چرا که گازهای موجود در این کوه بویی شبیه به گوگرد دارند و در صورت انتشار، پس از دو ساعت از بین می روند، اما بوی منتشر شده در خاش، همچنان ساعت های طولانی در محل وجود داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان کرد: هم اکنون تیم هایی از کارشناسان زمین شناسی و بهداشت محیط در محل حضور دارند و بررسی ها در خصوص علل انتشار بو ادامه دارد تا به یک نتیجه مشخص دست پیدا کنند.

میری بنجار در مورد وضعیت فعلی بیماران بستری بیان کرد: حال عمومی افراد بستری مطلوب گزارش شده است و ظرف یکی دو روز آینده مرخص خواهند شد.

منبع: سلامت آنلاین

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید

سیستم پرسش و پاسخ

ثبت سوال جدید

ثبت سوال جدید غیرفعال می‌باشد.

پیگیری سوال قبل

برای پیگیری پاسخ سوال مطرح شده قبلی و نمایش آن کد رهگیری خود را در این قسمت وارد کنید.
تصاویر پیوست امکان انتخاب تا ۵ تصویر وجود دارد. جهت انتخاب چندگانه کلید Ctrl را نگه دارید. (فرمت های مجاز شامل png, gif و jpg می باشد و حداکثر حجم هر تصویر ۸ مگابایت است.)
© همیارسیستم