واکنش وزارت بهداشت به رونمایی از لباس جدید پرستاران

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طراحی لباس پرستاری از سه سال پیش در وزارت بهداشت آغاز شده و سال گذشته طراحی اولیه انجام شد، لباس پرستاری باید راحت باشد و سطح تحصیلات، نوع بخش و رده خدمتی پرستار را نشان دهد.

نبض ما– محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزارت بهداشت روز شنبه افزود: بیش از سه سال است که در مورد لباس پزشکی و جامعه پرستاری، تحقیقاتی آغاز شده اما به سادگی نمی‌توان در مورد تغییر لباس پرستاری تصمیم گیری کرد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت گفت: در ظاهر لباس پرستاران باید سطح تحصیلات، سابقه خدمت، نوع بخش و رده خدمتی، مشخص باشد.

معاون پرستاری وزارت بهداشت یادآور شد: نوع لباس پرستاری از نظر آزادی عمل و راحت بودن در زمان فعالیت در بیمارستان، باید شرایط ویژه‌ای را داشته باشد و از سوی دیگر باید با فرهنگ، آداب و رسوم و وضعیت بومی کشور مطابقت داشته باشد.

میرزابیگی ادامه داد: سال گذشته، نمونه های اولیه لباس پرستاری طراحی شد. لباس جدید پرستاری پس از طراحی و تایید در کمیته یونیفروم وزارت بهداشت، رونمایی خواهد شد بنابراین رونمایی از لباس جدید پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

وی اظهار داشت: رونمایی از یک نوع لباس به نام لباس پرستاری در زاهدان، یک حرکت دانشجویی، نمادین و در سطح آن استان بوده و به هیچ عنوان مسیر قانونی و تایید کمیته یونیفورم وزارت بهداشت را طی نکرده است.

لباس فرم پرستاران در بیمارستانهای زاهدان تغییر کرد

از سویی دیگر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: پرستاران با لباس فرم جدید در بیمارستان ها خدمات می دهند. به گزارش شبستان، محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان امروز (20 خرداد) در مراسم رونمایی از طرح پوشش حجاب برتر در واحدها و مراکز درمانی بیان داشت:رسالت دانشگاه آموزش حرفه ای و همگانی است؛ به برکت اساتید در این زمینه ها در طول این سالها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه حجم وسیعی از خدمات بهداشتی و درمانی در زاهدان در سه سال گذشته انجام شد، افزود: خدمات طرح تحول سلامت در استانهای محروم آنقدر واضح و آشکار که برای بیماران قابل لمس بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به اینکه شخص وزیر بهداشت و درمان برنامه های محرومیت زدایی را دنبال می کند، تصریح کرد: پیگیری ها و راهنمایی شخص وزیر در امور خدماتی و بهداشتی کارساز بود.

میری خاطرنشان کرد: خدمات بهداشتی و درمانی سبب نشد که از اقدامات فرهنگی دور بمانیم و در حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اقدامات فرهنگی به حد قابل قبول انجام شده است. وی افزود: شورای فرهنگی دانشگاه به صورت منظم برگزار می شود و این جای خوشحالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان داشت: مدتی که در مراکز درمانی چادر به عنوان حجاب برتر مطرح بود تا اینکه جلساتی را با مشاوران جوان از تشکل ها برنامه ریزی و پیشهاداتی رسید.

میری ادامه داد: شورای فرهنگی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه با مطالعاتی که داشتن بر روی طرح پوشش حجاب برتر در واحدها و مراکز درمانی آن را تائید که از امروز رسماً در مراکز درمانی اجرایی می شود.

منابع:

ایرنا،شبستان

4/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید