لیپوماتیک یا جراحی لاغری با ریسک پایین !

روش لیپوماتیک توسط FDA سازمان آمریکا مورد تایید قرار گرفته است، این روش که جدیدترین روش لاغری و تناسب اندام است به شکل بی خطر و موثر امکان برداشت چربی ها از نواحی مختلف بدن را فراهم می کند.

نبض ما – پیش از لیپوماتیک دستگاه هایی نظیر لیپولیز یا لیپوساکشن مورد استفاده قرار می گرفت،  در بهره گیری از روش های ساکشن و یا لیپولیزر که منجر به تخلیه چربی ها  می شد، حالت تهاجمی تری نسبت به این روش داشت. این روش بسیاربی خطر می باشد و امروزه  در دنیا یک روش  مطمئن برای لاغری و تخلیه چربی شناخته شده است.

لاغری با لیپوماتیک مخاطره ای برای فرد در پی ندارد و معمولا در طول یک جلسه نتیجه ی بسیار مطلوبی را به فرد متقاضی ارائه می کند.به کمک لیپوماتیک  تمام نواحی  بدن که دارای توده چربی بوده  را می توان  تراشید و چربی های انباشته در آن ناحیه را از بین برد.

لاغری سریع

دستگاه لیپوماتیک چیست؟

دستگاه لیپوماتیک شامل کمپرسوری می باشد که این کمپرسور هوای فشرده را به میله ای به نام کانولا منتقل می کند ، کانولا مدام مرتعش می شود و با حرکت بسیار سریع خود  در زیر پوست به حالت سه بعدی لرزش های بسیار سریع را ایجاد می کند که در نهایت منجر به شکست سلول های چربی و تخلیه آن ها می شود.جراح برای از بین بردن چربی ها کانولا را از یک سوراخ  بسیار نازک به قطر ۳ میلی متری وارد بافت چربی کرده، کانولا امواج اینفراسونیک را ایجاد کرده و با تخریب سلول های چربی انباشته در زیر پوست باعث می شود که به راحتی از بدن خارج شوند.

دستگاه لیپوماتیک به کمک باد و ارتعاش (حرکات بسیار تند) چربی ها را خورد کرده و آن ها را بیرون می کشد. در این روش به هیچ عنوان عمل سوختن چربی وجود نخواهد داشت و چربی ها کاملا سالم و زنده برداشته می شوند از این رو می توان از این چربی ها برای تزریق در سایر نواحی نیز استفاده کرد.

موارد استفاده لیپوماتیک

برای لاغری موضعی نواحی مختلف بدن می توان از این روش استفاده نمود، نواحی را که به روش لیپوماتیک می توان اصلاح نمود عبارتند از:

  • شکم
  • پهلو
  • ساق پا و ران
  • ناحیه پشت
  • اطراف زانو
  • رفع غبغب
  • بازو
  • باسن
  • کوچک کردن سینه آقایان

مزایای لیپوماتیک LIPOMATIC نسبت به سایر روشها

۱- یکنواختی لایه چربی زیر پوست در لیپوماتیک Lipomatic عالی است و هیچگونه بقایای مانده ازچربی که در روشهای دیگر ساکشن بصورت گلوله مانند در زیر پوست لمس می گردد در این روش وجود ندارد.

۲- نیاز به بستن گن در این روش برای بیمار دو هفته است که در مقایسه با ساکشن سنتی (۶ ماه) و لیزر لیپولیز (۴-۲ ماه) بسیار کوتاهتر است. در عین حال بستن گن ۴۰-۳۰ روز برای بهتر جمع شدن پوست توصیه می گردد.

۳- جمع شدن پوست در این روش نسبت به روشهای دیگر ساکشن بدلیل صدمه کمتر به ترابکولاهای پوستی به مراتب بهتر می باشد.

۴- در این روش بی حسی موضعی کافیست و بیمار درد ندارد در حالیکه در روشهای دیگر ساکشن چنانچه با بیحسی موضعی انجام گیرد معمولا بیمار احساس ناراحتی و درد دارد و معمولا نیاز به داروهای آرام کننده و خواب آور و حتی بیهوشی خفیف می باشد.

۵- تورم و ترشحات پس از عمل در این روش بسیار کمتر است و ترشح از محل ساکشن نهایتا ۳۶ ساعت طول می کشد در حالیکه در روشهای دیگر ساکشن طولانی تر است.

۶- ریسک عفونت در لیپوماتیک Lipomatic بسیار کم می باشد.

۷- احتمال آمبولی چربی نسبت به روشهای دیگر ساکشن بسیار کم می باشد و تاکنون گزارش نشده است.

۸- لیپوماتیک نیاز به بستری ندارد و بیمار بلافاصله بعد از عمل می تواند بسر کار بازگردد.

۹- خستگی و کوفتگی پس از عمل نسبت به روشهای دیگر ساکشن بمراتب کمتر است.

۱۰- گرچه جمع شدن پوست در لیپوماتیک نسبت به روشهای دیگر بسیار بهتر صورت می گیرد ولی در مواردیکه شلی و افتادگی پوست زیاد باشد نیاز به عمل جراحی وجود خواهد داشت. با اینحال عمل جراحی پس از لیپوماتیک نسبت به بیمارانیکه با لیپوماتیک چربیهای آنها تخلیه نشده است، عمل محدودتر با برش کوچکتری خواهد بود و در بسیاری از موارد ابدومینوپلاستی که نیاز به در آوردن ناف و تغییر محل ناف می باشد، پس از عمل لیپوماتیک می توان ناف را در جای خود حفظ کرد و افتادگی پوست زیر شکم را با برش محدودتری برطرف نمود.

افراد مناسب برای جراحی لیپوماتیک

  • افرادی که توانایی ورزش کردن را ندارند
  • افرادی که دچار چاقی های موضعی هستند
  • افرادی که مشکلات چاقی آنها در یک ناحیه قرار دارد
  • افرادی که تجمع چربی در بدن آنها پراکنده نیست.

موارد مناسبی برای جراحی لیپوماتیک هستند

افراد منع شده برای لیپوماتیک چه کسانی هستند؟

در صورتی که شما دارای سلامت عمومی باشید می توانید لیپوماتیک انجام دهید اما افرادی که به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا هستند باید ملاحظات بیشتری پیش از لیپوماتیک داشته باشند در ابتدا بهتر است که در کلینیک زیبایی مشاوره ایی برای لیپوماتیک داشته باشند و  با بازگوی سابقه بیماری خود در صورت سفارش متخصص باید به پزشک مربوطه خود مراجعه کنند و در این زمینه با وی مشورت کنند.

ضربان قلب

همچنین در بیماران دیابتی نظر متخصص غدد الزامی است حتی با اینکه لیپوماتیک باعث کم شدن حجم چربی در بدن آنها خواهد شد و به کاهش مقاومت بدن آنها به انسولین کمک خواهد کرد.همچنین در صورتی که پوست های مقاومی ندارید و یا مشکلات پوستی خاصی دارید باید آن را در جلسه مشاوره لیپوماتیک  بازگو کنید.

عوارض لیپوماتیک

البته ممکن است بدن فرد نسبت به موارد دیگری واکنش نشان داده و دچار عارضه های بسیار سطحی و ناچیز بشود. ممکن یک یا چند مورد از موارد زیر رخ دهد :

۱ – حساسیت به لیدوکایین

این مشکل در کسانیکه سابقه ای از حساسیت به این ماده یا مواد مشابه داشته اند قابل شناسایی و پیشگیری می باشد.

۲ – خونریزی و کبودی

این مشکل در کسانی که از داروهای ضد انعقاد خون مانند آسپرین و وارفارین مصرف می کنند دیده می شود. برای جلوگیری از این امر نیاز است تا یک یا دوهفته قبل از جراحی مصرف را قطع نمایند.

۳ – عفونت

عفونت محل عمل در لیپوماتیک در شرایطی که کلینیک یا اتاق عمل مجهز نباشد و استرلیزه نباشد ممکن است اتفاق بیافتد. البته این عارضه با رعایت شرایط کامل استریلزاسیون در کلینیک و نیز ضدعفونی مناسب آن توسط بیمار بسیار رخ نمی دهد مگر آنکه بیمار دچار بیماریهای مزمن همراه با کاهش سیستم ایمنی مانند دیابت شدید، بیماریهای مزمن اتوایمیون مانند لوپوس پیشرفته و.. بوده و یا از داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی مانند کورتون، داروهای ضد سرطان استفاده نماید.

۴ – مسمومیت با داروهایی که در لیپوماتیک مورد استفاده قرار می گیرد

البته در صورتی این داروها تاثیرگذار می باشند که به مدت طولانی مصرف گردند و مصرف کوتاه مدت آنان بی تاثیرند.نیاز است تا جراح از مصرف این نوع داروها مطلع باشد و موارد مورد نیاز را قبل از جراحی لیپوماتیک یادآوری نماید.

نبض ما– گردآوری

4.2/5 - (13 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید