چهار قانون اساسی برای حفظ یک زندگی سالم

لازم نیست برای داشتن زندگی سالم، دونده ماراتن باشید، بروکلی بخورید یا ساعت ها مدیتیشن کار کنید. سبک زندگی سالم یک روند پیشرو است که سختی های خود را دارد اما همیشه به سمت یادگیری بیشتر، داشتن انتخاب های بهتر و زندگی هوشمندانه در حرکت است.

اگر می خواهید عادت های سالمی در پیش بگیرید باید یاد بگیرید که این تغییرات را به تدریج و کم کم وارد زندگی تان کنید. نباید انتظار داشته باشید که یک شبه نتیجه ی تغییرات را مشاهده کنید. در واقع پژوهش ها نشان می دهند که حدود ۳ تا ۴ هفته وقت می برد که تغییری جا بیفتد و تبدیل به عادت روزمره شود.

چهار قانون اساسی برای زندگی سالم

۱- به سمت غذاهای سالم پیش بروید. به تدریج مصرف نوشیدنی های گازدار را کم و به جای آن آب را جایگزین کنید. روزانه باید حداقل یک لیتر آب بنوشید. اگر از مزه آب خوشتان نمی آید، یک عدد لیموترش یا خیار به بطری آبتان اضافه کنید تا خوش طعم تر شود.

به صبحانه جدا توجه کنید. ترکیبی از کربوهیدرات ها، فیبر، پروتئین و مقدار کمی چربی فواید بسیار زیادی برای سلامتی شما داشته و اگر در ابتدای صبح مصرف شود، ساعت ها انرژی لازم برای بدنتان را فراهم می کند.

سبزیجات را به وعده های غذاییتان اضافه نمایید.  سبزیجات سرشار از فیبرهای غذایی می باشند که شما را زود سیر می کنند و به مدت طولانی سیر نگه می دارند.

۲- به طور منظم ورزش کنید. ورزش کردن علاوه بر این که در سلامت جسم شما موثر است، به لاغر شدن هم کمک می کند. پیاده روی، شنا کردن، دویدن، دوچرخه سواری و طناب زدن از ورزش های مفیدی است که به کمک آن ها می توان بدن را سالم و در فرم ایده آل خود نگه داشت.

۳- به نکات بهداشتی اهمیت دهید. بهداشت فردی به معنای مراقبت از جسم و روان فرد برای حفظ تندرستی و پیشگیری از بیماری است. بنابراین بهداشت فردی شامل مراقبت از پوست، مو، چشم، گوش، دهان و دندان و همچنین دستگاه های بدن مثل دستگاه تنفسی، دستگاه حرکتی و … می باشد.

۴- زودتر بخوابید. افراد بزرگسال به ۷ تا ۹ ساعت خواب در شبانه روز نیاز دارند. خواب کافی استرس را کاهش می دهد، به سالم نگه داشتن قلبتان کمک می کند، التهاب را کم می کند، در طول روز هوشیارترتان می کند، به پایین آوردن وزنتان کمک می کند و احتمال بروز افسردگی را کاهش می دهد. با خواب خوب، احساس بهتری خواهید داشت، بهتر فکر خواهید کرد و زیباتر به نظر خواهید رسید.

برای آشنایی بیشتر با این موارد، ویدیوی آموزشی نبض ما را مشاهده کنید.

 

چهار قانون اساسی برای حفظ یک زندگی سالم
5 (100%) 1 رای

ساختمان پزشکان

دکتر حسین نجفی

متخصص قلب و عروق

دکتر محمد جباری

متخصص کلیه و مجاری

دکتر مجید نجفی

متخصص بیهوشی و درد

دکتر مهرداد فلاح

متخصص دندانپزشکی

ممکن است شما دوست داشته باشید