هزینه جراحی کمر و ستون فقرات قبل از طرح تحول سلامت

کاهش هزینه عمل جراحی کمر از ۱۰ میلیون تومان به ۱۲۵ هزار تومان و کاهش ۱۶ برابری هزینه عمل جراحی ستون فقرات ، بعد از طرح تحول سلامت صورت گرفت.

نبض ما– رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام به کاهش هزینه های درمان پس از اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: پیش از طرح، بیمار نیازمند به عمل جراحی کمر، بسته به نوع جراحی، از چهار و نیم میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان هزینه پرداخت می کرد، اما در دولت یازدهم این رقم به ۱۲۵ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

دکتر محمد نظری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: پیش از اجرای طرح تحول سلامت ، هزینه انجام یک زایمان طبیعی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ هزار تومان بود که در دولت یازدهم این رقم به صفر رسید و هم اکنون تمام زایمان های طبیعی به طور رایگان در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام می شود.

دکتر محمد نظری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: پیش از اجرای طرح تحول سلامت ، هزینه انجام یک زایمان طبیعی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ هزار تومان بود که در دولت یازدهم این رقم به صفر رسید و هم اکنون تمام زایمان های طبیعی به طور رایگان در بیمارستان ها و مراکز درمانی انجام می شود.

هزینه عمل جراحی

وی با بیان این که طرح تحول سلامت هزینه برخی داروهای مصرفی نوزادان بیمار را هم به صفر رساند ، اظهار داشت: ماده سورفکتانت در نوزدان نارسی که با مشکل زجر تنفسی مواجه هستند، استفاده می شود. در دولت گذشته این ماده با پرداخت یک و نیم تا دو و نیم میلیون تومان تهیه می شد، اما امروزه و با اجرای طرح تحول سلامت به شکل رایگان در اختیار بیمارستان ها و مراکز دولتی قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت جام در خصوص افزایش مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی خاطرنشان کرد: بیمارستان ها در زمینه  عمل به تعهدات خود در قبال گیرندگان خدمت عملکرد مطلوبی داشتند و از همان روزهای اولیه آغاز طرح تحول سلامت ، تمام خدمات به شکلی مطلوب  در اختیار بیماران قرار گرفت که رضایتمندی حداکثری مردم را به همراه داشت.

نظری در ادامه به برخی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در استان ایلام اشاره کرد که در جدول آمده است.

نوع عملکردپس از طرح تحول سلامت
هزینه تجهیزات پزشکی۷ میلیارد تومان
هزینه هتلینگ بیمارستانی۱ میلیارد تومان
میزان زایمان طبیعیپس از شروع طرح تحول سلامت ماهانه ۷۰۰ زایمان


حدود ۲۵۰۰۰ هزار مورد زایمان طبیعی

میزان رضایتمندی مردم از خدمات طرح تحول سلامت۸۰ درصد
تعداد پزشک متخصص

۶۳ نفر


در طرح تحول ۴۰ متخصص اضافه شدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:کاهش ۱۶ برابری هزینه عمل جراحی ستون فقرات در دولت یازدهم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به کاهش ۱۶ برابری هزینه عمل جراحی ستون فقرات در دولت یازدهم گفت: قبل از اجرای طرح تحول سلامت، هزینه تهیه پیچ و پلاک برای درمان شکستگی مهره ستون فقرات رقمی بین هفت و گاهی بیش از ۱۰ میلیون تومان بود، اما در دولت تدبیر و امید، این میزان برای روستایی ها به ۳۰۰ و برای شهری ها به ۶۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

دکتر محمد دهقانی در گفتگو با سلامت آنلاین به کمبودهای پزشکی قبل از اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: این کمبودها چه در حوزه تجهیزات پزشکی و چه دارویی در شهرها و بیمارستان های بزرگ نمود قابل توجهی داشت. به طوری که در برخی از بیمارستان ها حتی آنتی بیوتیک نیز وجود نداشت. اگر هم دارو موجود بود، از پوشش بیمه ای مناسبی برخوردار نبود و  به همین دلیل بیمار سهم بیشتری می پرداخت. به عنوان نمونه، اگر نرخ یک ویال آمپول ۵۰۰ هزار تومان بود، ۲۵۰ هزار تومان آن را بیمه و ۲۵۰ هزار باقیمانده را بیمار باید پرداخت می کرد.

وی با بیان این که نابسامانی در حوزه درمان باعث ایجاد هرج و مرج در بیمارستان ها شده بود، اظهار داشت: گاهی به دلایل مختلفی تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمار در موعد مقرر خود در اختیار تیم درمان قرار نمی گرفت و تا آن زمان در بخش بستری بود که این امر نارضایتی مراجعان را به دنبال داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان این که طرح تحول سلامت ، اوضاع بهداشت و درمان را بهبود بخشید، عنوان کرد: با اجرای این طرح، لیست قیمت مصوب تجهیزات پزشکی و نام شرکت های تامین کننده در اختیار بیمارستان ها قرار گرفت تا از طریق شرکت های مزبور اقدام به تهیه ملزومات مورد نیاز کنند که با این اقدام، دست بسیاری از سودجویان از بازار سیاه کوتاه شد.

دهقانی خاطرنشان کرد: توجه به اینکه سلامت مردم یکی از مهمترین اولویت های کشور است، اما تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت ، هرگز به این شکل به آن توجه نشده بود. خوشبختانه در دولت یازدهم این امکان فراهم شد تا حداقل امکانات و خدمات درمانی در اختیار مردم قرار گیرد که در دولت های قبل به آن دسترسی نداشتند.

وی در ادامه به برخی از دستاوردهای طرح تحول سلامت در بیرجند اشاره کرد که در جدول آمده است.

 
عنوان عملکردپس از طرح تحول سلامت
تعداد تخت های بیمارستانی۶۳۴ عدد
تعداد متخصص،فوق تخصص و فلوشیپ۶۰ نفر
هزینه تجهیزات بیمارستانی۶۵میلیارد تومان
هزینه هتلینگ بیمارستانی۲۵ میلیاردو۵۰۰ میلیون تومان
زایمان طبیعی۲۶۳۶۵ مورد
میزان رضایتمندی مردم از طرح تحول سلامت۸۴ درصد

 

3.5/5 - (4 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 نظر
  1. یاسمین می‌نویسد

    سلام. من تنگی کانال تخاع دارم و باید جراحی کنم میخواستم هزینه رو بفرمایید؟

    1. زهرا می‌نویسد

      سلام خسته نباشد من قوز پشت دارم یا همان کایفوز ایا در بیمارستان میشود جراحی کرد و هزینه اش چه قدر است

    2. اسماعیل شفاعتی می‌نویسد

      با سلام مادرم دیسک کمر دارد یک بارم هم عمل شده لطفاً هزینه عمل در بیمارستان خصوص چقدر میشه ممنون میشم

  2. امید می‌نویسد

    سلام.هزینه جراحی دیسک کمر با لیزر چقدره؟ بیمه تکمیلی تم به درد میخوره؟

  3. زهرا می‌نویسد

    سلام من قوز پشت دارم ایا امکان جراحی وجود داره و هزینه عمل چه قدر هست

  4. اسماعیل شفاعتی می‌نویسد

    با سلام مادرم دیسک کمر دارد یک بارم هم عمل شده لطفاً هزینه عمل در بیمارستان خصوص چقدر میشه ممنون میشم

  5. دنیا می‌نویسد

    سلام من سر خوردگی مهره ۴و ۵ دارم از نوع گرید ۱ خواستم ببینم هزینه عمل چغدر هستش ؟ممنون میشم پاسخ بدید

از پزشکان نبض‌ما بپرسید