فوت و فن های لازم برای ترکیب رنگ مو

معمولا انتخاب دقیق رنگ ها در سال های متفاوت فرق دارد مثلا یک سال تابستان رنگ های دودی بیشتر مد می شود و سال دیگر رنگ هایی از طیف زیتونی. برای انتخاب بهترین ترکیب رنگ مو باید با ترکیب های مختلف آن آشنایی داشته باشید.

 علاوه بر اینکه چه رنگ مویی را انتخاب می کنید، اینکه آن را چگونه می زنید هم اهمیت زیادی دارد؛ توصیه این است که چون زدن رنگ های روشن و به خصوص دکلره کردن کار دشواری است، رنگ کردن را به آرایشگر ماهری بسپارید.

۱۱ نکته برای رنگ کردن ریشه موها در خانه

  • موهایتان را رنگ می‌کنید، پس از پنج هفته دوباره ریشه موهای اصلی‌ را می بینید که رشد کرده اند و رنگ موهای شما دیگر آن جلوه و زیبایی را ندارد!
  • موها را به چند بخش تقسیم کنید و به وسیله کلیپس هر بخش را طوری ثابت کنید که ریشه موها کاملا مشخص شود.
  • تمام بخش‌های مو که ریشه آن درآمده و رنگش را با سایر موها که پیش از آن رنگ شده است خوب مشخص کنید و سپس همان رنگی را که به موها زده بودید را انتخاب کنید.
  • موهای خود را بشویید و بعد خشک کنید.
  • این وسایل را آماده کنید: رنگ مو، دستکش، کلیپس ، شانه ، حوله، یک لباس کهنه برای اینکه بدن و لباس اصلی‌تان رنگی نشود.
  • موهایتان را به چند بخش تقسیم کنید و به وسیله کلیپس هر بخش را طوری ثابت کنید که ریشه موها کاملا مشاهده شود.
  • دستکش دست کنید و رنگ مو را طبق دستوری که در بروشورش نوشته شده، آماده کنید.
  • حوله را روی شانه‌هایتان بیندازید تا قطرات رنگ روی لباس‌ شما نریزد.
  • هر بخش از موها را که می‌خواهید ریشه‌اش را رنگ کنید از کلیپس جدا کرده و رنگ را به طور کامل به ریشه آن بمالید.
  • این کار را تا رنگ شدن همه ریشه‌های مو تکرارکنید. یعنی بعد از اتمام یک بخش، کلیپس بخش دیگر را باز کنید و رنگ را به ریشه آن بمالید.
  • زمان را تنظیم کنید. پنج دقیقه زمان پیشنهادی برای رنگ گرفتن ریشه موها است. در این فرصت می‌توانید کتاب بخوانید…
  • بعد از گذشت این زمان، باقی‌مانده رنگ را از روی ریشه موها بردارید و سپس موها را خوب بشویید.

در ادامه با روش های ترکیب رنگ مو و فرمول های آن ها بیشتر آشنا می شوید.

رنگ کردن مو

روش انتخاب بهترین رنگ مو متناسب با چهره

رنگ مو بلوند روشن

از رنگ موهای بسیار مناسب تابستان رنگ بلوند یا همان روشن است به خصوص برای خانم هایی که رنگ پوست روشن دارند؛ البته برخی از خانم ها هم دوست دارند ضمن اینکه پوست شان را برنزه می کنند به موهای شان نیز رنگ روشن بزنند که ما آن را چندان توصیه نمی کنیم. هنگام روشن کردن موها باید دقت شود که سایه رنگ بیش از حد سفید و خاکستری نشود چون نه تنها سن را بالا می برد بلکه زیبایی چندانی هم ندارد. یادتان باشد موی بلوند ممکن است در اثر مواد شیمیایی موجود در استخر شنا سبز شود که برای پوشاندن این سبزی شما می توانید با استفاده از رنگ های گرم (قرمز یا طلایی) شامپوهای براق کننده و شفاف کننده هم این مشکل را حل کنید.

ترکیب رنگ مو رنگساژ بلوند دودی

باید موها را دکلره کنید و تا پایه ۹ برسانید و بعد دوسوم از تیوپ رنگ C7 یا C6(دودی بلوند تیره یا روشن) را با یک سوم از واریاسیون دودی مخلوط کنید و با اکسیدان شش درصد و آب به موها بزنید.

ترکیب رنگ مو بلوند عسلی

اگر نخواهید موها را خیلی روشن کنید، می توانید سراغ رنگ های عسلی بروید که به عنوان بلوند تیره هم شناخته می شوند. این رنگ برای بیشتر رنگ پوست ها مناسب است به خصوص کسانی که رنگ پوست شان سرد است چون عسلی کمی گرما به صورت آنها می بخشد، همچنین اگر چشم ها و پوستی روشن دارید این رنگ بسیار به شما می آید. یادتان باشد اگر بخواهید رنگ موهای تان عسلی خوش رنگی دربیاید، باید موها را دکلره کنید تا رنگ به خوبی روی آن بنشیند.

حتماً بخوانید: راهکارهای تغییر رنگ پوست از سبزه به سفید

ترکیب رنگ مو عسلی گرم

باید موها را دکلره کنید و تا پایه ۸ برسانید و بعد بلوندشکلاتی متوسط را با بلوند طلایی متوسط به اندازه مساوی و دوسانت بلوند متوسط مخلوط کرده و با اکسیدان شماره یک یعنی اکسیدان شش درصد به موها بزنید.

ترکیب رنگ مو قرمزو فانتزی

اگر بخواهید تنوع بیشتری به چهره تان بدهید، می توانید یکی دیگر از رنگ های مناسب فصل تابستان یعنی قرمز تیره را انتخاب کنید؛ رنگی که به هر حال به رنگ مسی بسیار نزدیک است، به این ترتیب بهتر است از رنگ موی پایه که آبی در آن ترکیب شده باشد استفاده شود. البته یادتان باشد که اگر پوستی روشن دارید که در آن کمی قرمزی وجود دارد اصلا رنگ های خانواده قرمز برای موهای شما مناسب نیست چون باعث قرمزی بیشتر صورت می شود و آن را ورم کرده و پرالتهاب نشان می دهد، اما اگر پوستی سبزه دارید که ته مایه آن کمی زردی دارد رنگ های متمایل به قرمز می تواند به صورت تان زیبایی خاصی ببخشد به خصوص اگر سراغ لولایت یا های لایت این رنگ بروید. یادتان باشد قرمز از رنگ هایی است که دوام چندانی ندارد. بنابراین تا جایی که ممکن است کمتر موهای تان را بشویید. بهترین حالت این است که هفته ای دوبار موهای تان را بشویید و نهایتا اگر موهایی خیلی چرب یا خیلی نازک دارید یک روز درمیان آنها را شست وشو دهید. بهتر است موهای تان را با آب ولرم آبکشی کنید و به هیچ وجه از آب داغ استفاده نکنید.

رنگ مو

ترکیب رنگ مو قرمز تیره

۱۰ سانت بلوند قرمز تیره یعنی RFیا R را با دو سانت واریاسیون قرمز مخلوط کرده و با اکسیدان یک یعنی شش درصد به موها بزنید.

ترکیب رنگ مو خرمایی

خانم هایی که رنگ موی طبیعی خودشان تیره است، می توانند از رنگ موی خرمایی استفاده کنند، همچنین رنگ خرمایی برای خانم هایی که پوست سبزه یا گندمون دارند و طرفدار سادگی هستند ایده آل است البته برای خرمایی توصیه ما این است که رنگ خرمایی را لابه لای موها بزنید و تمام مو را رنگ نکنید بلکه آن را هاشوری روی موها بزنید تا روشن و تیره شود؛ یادتان باشد که مهم ترین نکته این است که ریشه مو را اصلا رنگ نکنید تا موهای تان زمخت نشان داده نشود و به صورت هاله های روشن و تیره درآید.

برای به دست آوردن رنگ خرمایی باید باتوجه به تنی که می خواهید موهای تان داشته باشد و رنگدانه های زیرین موهای تان، یک رنگ از بین پایه های چهار یا پنج یا حتی شش انتخاب کنید؛ اگر رنگدانه های زیرین موهای خودتان قرمز است، می توانید از گروه C یاM انتخاب کنید تا کمی قرمزی موها را بپوشاند.

ترکیب رنگ مو بدون استفاده از دکلره

با کمی دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان و تطابق درست آن ها باهم می توانید یک موهای خود را بدون نیاز به دکلره که آسیب های زیادی به مو و پوست وارد می کندروشن و بلوند نمایید. اکسیدان شماره ۱ یا ۶ درصد، شماره ۲ یا ۹ درصد و شماره ۳ یا ۱۲ درصد وجود دارد که با توجه به رنگ دلخواه باید از اکسیدان مناسب آن استفاده کرد.

در صورتی که مو از قبل های لایت شده باشد با استفاده رنگ های اسپیشیال می توان مو را به رنگ دلخواه درآورد. در میان آرایشگران اصطلاحی وجود دارد که می گویند «رنگ، رنگ را باز نمی کند» اما در صورتی که آرایشگری توانایی و مهارت لازم را داشته باشد، می تواند بدون پودر دکلره و با استفاده از اکسیدان و رنگ موی مناسب، رنگ موی تیره ای را به پایه روشن درآورد.

۱– در صورتی که شخصی موهای نازک رنگ نشده داشته باشد و بخواهد موی خود را ۳ درجه روشن کند با استفاده از اکسیدان شماره ۲ یا همان ۹ درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه می تواند مو را ۳ درجه روشن کند.

۲– هر چه مو ضخیم تر و تیره تر باشد، باید از اکسیدان درصد بالایی استفاده شود.

۳– اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد برای موهایی که می خواهند تنها یک درجه روشن شود، پیشنهاد می شود و اکسیدان ۱۲ درصدی برای روشن کردن ۴ تا ۵ درجه مو کاربرد دارد. باید توجه داشت که رنگ و اکسیدان به تنهایی هیچ تاثیری روی مو ندارند و باید از ترکیب هر دو استفاده کرد.

۴– موهایی که سفیدی آنها بیش از ۵۱ درصد است، رنگ موهای شماره ۱۱ پیشنهاد می شود.

۵– در برخی از برندهای معروف، رنگ موهایی با نام اسپیشیال بلوند وجود دارد که می توان با استفاده از اکسیدان مناسب و بدون پودر دکلره رنگ مو را تا پایه ۶ درجه روشن کرد.

۶– باید به این نکته توجه داشت که رنگ و اکسیدان مصرفی برای رنگ مو به جنس، پایه اصلی رنگ مو بستگی دارد. دقت در انتخاب اکسیدان و رنگ موی مناسب می تواند ما را به رنگ دلخواه نزدیک کند.

آموزش ترکیب رنگ مو

این نکته اهمیت بسیاری دارد که برای رنگ موی دلخواه تان موی شما به پایه مناسب برسد و اصطلاحا هنگامی که رنگساژ می شود بیس مناسب به دست آید.

ترکیب رنگ مو  کرم دودی

 c8 و ۰ و ۱۰ با اکسیدان ۶ روی پایه ۹ دکلره

ترکیب رنگ مو کرم چرک

 ۱۶ و ۹ مارک ویلا با اکسیدان ۶ روی پایه ۹ دکلره

ترکیب رنگ مو کرم نخودی

 ۱۳ و ۱۰ ویلا با اکسیدان ۶ یا NB با اکسیدان ۶ روی پایه ۹

ترکیب رنگ مو نسکافه ای

 ۸ شکلاتی با اکسیدان ۶ روی پایه ۹ دکلره

ترکیب رنگ مو کنفی

 c7 و بژ ۷ با اکسیدان ۶ روی پایه ۹ دکلره

ترکیب رنگ مو ماسه ای

 ۳۲ و ۶ با اکسیدان ۶ روی پایه ۷ دکلره

ترکیب رنگ مو خاکی

 N7 و کمی شکلاتی ۶ با اکسیدان ۶ رو پایه ۹-۸ دکلره

ترکیب رنگ مو عروسکی

 ۱۲ و ۸ پادینا با اکسیدان روی پایه ۹ دکلره

ترکیب رنگ مو پیازی

T10 با اکسیدان ۶ روی پایه ۹ دکلره

ترکیب رنگ مو دودی زیتونی

 C8 و m7 با اکسیدان ۶ روی پایه ۹ دکلره

رنگ موی خوب

جدیدترین مدل های ۲۰۱۷ رنگ مو

تغییر فصل، به همه چیز رنگ و بوی دیگری می دهد، که ظاهر و تیپ ما نیز از آن مستثنی نیست. به عنوان مثال اگر در تابستان آرایش روشن داشتید، حال بهتر است رنگ های تیره را امتحان کنید؛ این موضوع در مورد رنگ مو نیز صدق می کند اما با این تفاوت که هنگام انتخاب رنگ مویتان باید به رنگ چشم و پوست تان نیز دقت کنید چون ممکن است رنگ مویی که انتخاب می کنید با بخش های دیگر صورت تان هماهنگی نداشته باشد.
با نگاهی به فشن شوهای پاییز و زمستان  و رنگ موی ستاره ها در سال ۲۰۱۷، می توان رنگ های زیر را به عنوان رنگ مدل های غالب سال ۲۰۱۷ نام برد:
  • بلوند سفید
  • بلوند نقره ای
  •  بلوند نسکافه ای
  • بلوند شنی
  • هایلایت دو رنگ
  • قهوه ای تیره
  • رنگ موی اسپرسو
  • رنگ موی کاراملی
  • رنگ های پاستلی

چند نکته مهم درباره ترکیب رنگ مو

نکات زیر را برای ترکیب رنگ مو ها مدنظر داشته باشید:

  • در ترکیب رنگ مو دقت کنید که بیشتر از دو یا سه رنگ را مخلوط نکنید.
  • هرگز رنگ‌ ها با تن‌ های متفاوت را با هم ترکیب نکنید زیرا ایجاد بی نظمی می کند .
  • هرگز بیشتر از دو یا سه رنگ را با هم مخلوط نکنید زیرا رنگ ثبات لازم را پیدا نمی کند.
  • هرگز رنگ‌ های کارخانه‌ های متفاوت را با هم ترکیب نکنید چون هر کارخانه‌ای فرمول مخصوص به خود را دارد.
  • اگر به استفاده از رنگ‌ های ترکیبی علاقه‌ دارید رنگ‌هایی را که اختلاف تن و پایه آنها زیاد نیست ( تولید یک کارخانه هستند) را می توان در شرایط خاص زیر با هم ترکیب کرد:
  • سری سرد در یک پایه مثلا C۸ + A۸ + N۸
  • سری گرم در یک پایه R۷ + V۷
  • سری N با هر رنگی ولی با یک پایه ترکیب میشود N۹ + C۹

 گردآوری

منابع: بیتوته،نمناک

3.9/5 - (29 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. N می‌نویسد

    سلام چطور رنگ مو دودی رو با رنگ آبی ترکیب کنم؟

    1. نيلو می‌نویسد

      سلام رنگ دودی خودش سرشار از پیگمنت ابی هیت

  2. مریم می‌نویسد

    سلام من رنگ موهام رو مسی کردم. اما خیلی روشنه دوست دارم یکم تیره تر باشه.
    چجوری تیره ترش کنم؟ قهوه مناسبه؟

  3. رمز می‌نویسد

    سلام من میخوام اموزش رنگ مو ببینم…بنظرتون ترکیب رنگارو میتونم زودی یاد بگیرم؟

از پزشکان نبض‌ما بپرسید