نشانه هایی کافی برای طلاق

به هر دلیلی احساس می‌کنید در کنار هم خوشحال نیستید، از وجود هم آزار می‌بینید و به دنبال راهی برای فرار از هم هستید. مهم نیست که چقدر برای حفظ رابطه تلاش کرده‌اید. گاهی این تلاش‌ها واقعاً بی‌نتیجه‌اند. در این شرایط ممکن است طلاق با وجود دشواری‌هایش تصمیم بهتری باشد.

خیلی وقت‌ها توضیح اینکه چرا نمی‌توانید به این رابطه ادامه بدهید آنقدر دشوار است که شما را به این شک و دودلی می‌اندازد که شاید بهتر باشد رابطه را ادامه بدهید. اما گاهی طلاق پس از اینکه همه تلاش‌تان را برای حفظ آن بی‌نتیجه بوده است درست‌ترین تصمیم و عمل است‎.‎

تصمیم برای ترک رابطه و طلاق دشوار است. این انتخاب همیشه با، شکست، شرمندگی و ناامیدی و یاس همراه است. برای اینکه بتوانید با حقیقت زندگی‌تان رو به رو شوید و مطمئن شوید تصمیم‌تان اشتباه نبوده باید نشانه‌هایی که دلیل کافی برای ترک رابطه هستند را جستجو کنید. واقعیت این است که ماندن در رابطه‌ای که با این مشکلات همراه است و نتوانسته‌اید اوضاع را بهبود بدهید یعنی دریغ کردن فرصت و امکان یک زندگی خوب از خودتان و شریک زندگی‌تان‎!‎

رفتارهای غیر قابل پذیرشی که به مرور زمان بهبود پیدا نکرده‌اند

به هر دلیلی ممکن است رابطه را با فردی شروع کرده باشید که در همان ابتدای رابطه عادت‌ها، رفتارها و مشکلات غیر قابل پذیرشی داشته است اما شما همواره امیدوار بوده‌اید که به مرور زمان این رفتارها تغییر کنند.

ممکن است در ابتدا دل بسته زنی شده باشد که دائما به شما مشکوک بود اما شما امیدوار بودید که این عادت با شروع و ادامه رابطه رفع شود.

رابطه شما ادامه پیدا کرده است اما با وجود همه تلاش‌ها او همچنان بد بین و مشکوک است. به همین ترتیب مواردی مثل اعتیاد، کنترل، تهدید، وسواس، وابستگی‌های نامتعارف به خانواده و انواع خشونت، رفتارهای غیر قابل پذیرشی هستند که اگر در روند رابطه بهبود پیدا نکنند شما حق دارید به طلاق فکر کنید و این تصمیم را عملی کنید‎.‎

پنهان کاری

بعضی از روابط با پنهان کاری شروع می‌شوند. طرف مقابل شما ممکن است برای حفظ شما در رابطه حقایق مهم و مشکلاتی را پنهان کرده باشد به این امید که به مرور زمان و پس از تثبیت رابطه بتواند آن را در میان بگذارد.

خیلی از این پنهان کاری‌ها در مدت کوتاهی پس از شروع رابطه مشخص می‌شوند. مواردی مثل وام‌های کلان که پرداخت آن مشکل است، ازدواج قبلی، داشتن فرزند، بیماری‌های روانی جدی، بیماری‌های تهدید کننده و چیزهای دیگری که می‌تواند در اساس رابطه شما مشکل ایجاد کند، نمونه‌هایی از پنهان کاری هستند.

شما ممکن است بتوانید در این موارد با هم به توافق برسید اما این نوع پنهان کاری‌ها تاثیری جدی بر رابطه شما دارند و در نهایت این حق را برای شما ایجاد می‌کند که بخواهید به طلاق فکر کنید یا خیر.

نیازها و خواسته‌های متفاوت

یک رابطه سالم با پذیرش تفاوت در نیازها و خواسته‌ها آغاز می‌شود. برای اینکه یک رابطه خوب داشته باشید اصلا لازم نیست شبیه هم فکر کنید یا همه خواسته‌ها و تمایلاتتان شبیه هم باشد. اما اگر احساس می‌کنید این تفاوت‌ها عمده و شدید هستند ادامه رابطه بدون شک به نفع هیچ کس نیست.

تمایلات و گرایش‌های جنسی کاملا متفاوت، رویاهای نامحقق، برداشت‌های متفاوت در مورد موضوعات اساسی رابطه مثل نحوه خرج کردن پول، داشتن فرزند، تعداد فرزندان، مراقبت از والدین، روابط خانوادگی و دوستانه، کار و تحصیل و نحوه حل مشکلات و چالش‌ها موضوعات مهمی هستند که باید درباره آنها به توافقات ضمنی رسیده باشید.

در غیر این صورت این حق برای هر دوی شما محفوظ است که اگر هرگز نتوانسته‌اید در این موارد با هم به توافق برسید به طلاق و ترک رابطه فکر کنید‎.‎

تهدید، ارعاب و خشونت

بسیاری از روابط با احترام، ابراز علاقه، صمیمیت، توجه و مراقبت شروع می‌شوند. شما هم ممکن است چنین رابطه‌ای را شروع کرده باشید با این حال به مرور زمان متوجه رفتارهای ناخوشایندی شده‌اید که به هیچ روشی نتوانسته‌اید آنها را رفع کنید. اگر شریک زندگی شما شخصیت کنترل گری دارد، توهین می‌کند، با تحقیر و خشونت رفتار می‌کند و زندگی شما همواره در سایه ترس از حضور اوست یا در رابطه احساس امنیت نمی‌کنید و همیشه ازآن فرار می‌کنید این رابطه به شما هشداری جدی می‌دهد. در شرایطی که نتوانسته‌اید اوضاع را بهبود بدهید طلاق نه تنها نباید با شک و دودلی همراه باشد بلکه باید به آن به عنوان یک تصمیم درست برای زندگی‌تان نگاه کنید‎.‎

احساس بی‌اعتمادی

اعتماد مهم‌ترین چیزی است که باید در یک رابطه احساس کنید. اگر اعتمادتان را به رابطه از دست بدهید ادامه رابطه اغلب دشوار است. زندگی بدون احساس اعتماد فرسوده کننده است و به شما، شریک زندگی‌تان و فرزندانتان آسیب می‌زند. نشانه‌های بی‌اعتمادی ساده و مشخص هستند.

اگر شما همیشه زیر سایه دودلی و شک در مورد انگیزه‌ها، علایق، توانایی‌ها و دلایل شریک زندگی‌تان هستید این به معنای بی‌اعتمادی است.

در حالت عادی شما باید بتوانید به حرف و عمل دیگری اعتماد کنید. احساس بی‌اعتمادی می‌تواند مشکل درونی شما و ناشی از باورها و احساسات اشتباه خودتان باشد و یا ناشی از عملکرد نادرست طرف مقابل. در هر صورت زمانی که نمی‌توانید اعتماد را بازسازی کنید این مساله همواره در ارتباط شما مشکلات اساسی ایجاد می‌کند.

در شرایطی که احساس بی‌اعتمادی رابطه را دچار مشکل کرده است طلاق می‌تواند تصمیم درستی باشد زیرا بی‌اعتمادی احساس خشم، حسادت، ناامیدی، ترس، دشمنی و کینه ایجاد می‌کند‎.‎

هر کدام از نشانه‌های هشداردهنده که مطرح شده است می‌تواند در ابتدای رابطه و یا هر زمانی که دو طرف رابطه تصمیم گرفته باشند به شیوه‌ای حل و رفع شوند. اما این کار نیاز به تلاش و انگیزه زیادی دارد. بسیاری از افراد هزینه تلاش برای بهبود رابطه را نمی‌پردازند و یا انگیزه کافی برای این کار را ندارند.

همه چیز بستگی به خودتان دارد با این حال اگر تلاش‌تان را کرده‌اید و به هیچ نتیجه مثبتی نرسیده‌اید و امید زیادی به این رابطه ندارید این نشانه‌ها راهنمای شما برای گرفتن تصمیم نهایی در مورد طلاق هستند.

منبع : روزنامه اطلاعات

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید