وضعیت درمانی زوج های نابارور بعد از طرح تحول سلامت

 وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر تعداد زوج‌های نابارور وجود سه میلیون است و اقدامات انجام شده در راستای حمایت‌های مالی از درمان این زوج‌ها، بر لزوم ورود بیمه‌ها به بحث درمان ناباروری تاکید کرد.

نبض ما– دکتر سید حسن هاشمی امروز در  حاشیه افتتاح مرکز درمان ناباروری دولتی در بیمارستان کمالی کرج، گفت: یکی از مشکلات جدی زوج‌های نابارور است که حدود سه میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارند که باید خدمات درمانی لازم به آنها ارائه شود. در مجموع ۱۵ درصد ازدواج‌های کشور با ناباروری همراه است.

وی مشکل عمده در بحث درمان ناباروری را موضوع هزینه‌ها و امکانات خواند و افزود: پیش از این در نقاطی که امکانات لازم وجود داشت، ۵۰ درصد درمان متوقف می‌شد چرا که حمایت لازم از زوج‌ها صورت نمی‌گرفت البته در مناطق محروم امکاناتی هم وجود نداشت. بر همین اساس ۱۵ مرکز درمانی جدید ناباروری با تعرفه‌های دولتی و با تمرکز بر مناطق محروم افتتاح شد.

ناباروری مردان

هاشمی افزود: همچنین ۲۸ مرکزی که قبل از این فعال بودند تجهیز و نوسازی شدند. در جهت حمایت از زوج‌های نابارور ، ۸۵ درصد از هزینه‌های درمان ناباروری در این مراکز در قالب طرح تحول سلامت تحت پوشش قرار می‌گیرد. این در حالیست که هنوز بیمه‌ها از درمان ناباروری حمایت کافی ندارند.

وی ضمن تشکر از همکاران خود و همچنین همراهی دولت ابراز امیدواری کرد که چنین خدماتی گسترش یابد.

وزیر بهداشت افزود: در بحث جمعیت یکی از پسندیده‌ترین کارها حمایت از هزینه‌هایی است که زوج‌های نابارور متحمل می‌شوند. خوب است که بیمه‌ها نیز در این زمینه ورود کنند. هر چند اقداماتی در این راستا صورت گرفته اما هنوز کافی نیست.

وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره اعتبار مالی در نظر گرفته شده برای تجهیز و راه اندازی مراکز درمانی زوج‌های نابارور جدید گفت: حدود ۴۰ میلیارد تومان جهت بازسازی و نوسازی ۲۸ مرکز قبلی و همچنین ۵۰ میلیارد تومان نیز جهت راه اندازی ۱۵ مرکز  جدید درمان ناباروری هزینه شده است.

وی ادامه داد: البته علاوه بر این حمایت‌ها از زوج‌های نابارور ، زایمان طبیعی نیز در قالب طرح تحول نظام سلامت رایگان شد. به این ترتیب ۱۸۰۰ اتاق ویژه زایمان به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت با اشاره به تعداد تخت‌های بیمارستانی که در دولت یازدهم به بهره برداری رسیده است، درباره تعداد تخت‌های بیمارستان‌های البرز به عنوان یکی از استان‌های نزدیک پایتخت گفت: تا پایان این دولت حدود ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی در استان البرز به بهره برداری می‌رسد. به این ترتیب سه برابر آنچه که از اول تاریخ در این استان تخت بیمارستانی ساخته شده بود، در دولت یازدهم به مجموع تخت‌های بیمارستانی این استان اضافه می‌شود.

 وزیر بهداشت همچنین بخش MRI بیمارستان شهید مدنی کرج را نیز افتتاح و از بخش‌های مختلف کلینیک  تخصصی و فوق تخصصی مرکز آموزشی پزشکی درمانی امام علی (ع) بازدید کرد.

منبع: سلامت آنلاین

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید