تولد آزادگی مبارک

امشب به مناسبت میلاد امام حسین درهای آسمان باز است و فرشتگان گهواره‌اش را از یکدیگر می‌ربایند، صدای خنده‌ آسمان، گوش زمین را کر می‌کند؛ عرش آذین بسته می‌شود و خدا مهمانی میلاد حسین علیه‌السلام‌ را خودش میزبانی می‌کند.

نبض ما– سمیه معماری؛کارشناس مذهبی

این روزها و شب‌ها در میلاد امام حسین حال و هوای قلم، جور دیگری می‌شود؛ خود می‌رود و کنار دفتر، یک کربلا می‌نویسد، یک حسین یک زینب، جشن تولد نقاشی می‌کند آن‌وقت تو؛ می‌مانی چگونه با این‌ها جمله بسازی و میلاد امام حسین را تبریک گویی.

جملاتی که دیگر قلم بدون اختیار تو میلاد امام حسین را می‌نویسد. حالا کاغذ نمادی از فرات می‌شود و باران چشم‌هایت، فرات را سرشار می‌کند.

امشب درهای آسمان باز است و فرشتگان گهواره‌اش را از یکدیگر می‌ربایند، صدای خنده‌ آسمان، گوش زمین را کر می‌کند؛ عرش آذین بسته می‌شود و خدا مهمانی میلاد امام حسین علیه‌السلام‌ را خودش میزبانی می‌کند.

در میلاد امام حسین اهل کساء پیامبر صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و‌ سلم کامل شده‌اند!

حالا دیگر مجوز نزول تطهیر هم صادر می‌شود، کون و مکان بی‌قرار قرار دل فاطمه سلام‌الله‌علیها هستند.

علی و زهرا (علیه السلام) در میلاد امام حسین شادتر از هر‌لحظه‌ دیگری هستند و آماده‌اند که گدایان را مرحمتی دهند.

امشب حسن‌ (علیه السلام) برای برادر تازه واردش از جان مایه می‌گذارد.

امام حسین علیه السلام در روز سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه منوره زاده شدند، حضرت رسول صلوات الله علیه و آله به اسماء بنت عمیس فرمودند:فرزند من را بیاورید،اسماء او را در جامه سفیدی پیچیده و خدمت پیامبراکرم صلوات الله علیه و آله آورد و حضرت او را گرفتند آنگاه در گوش راست اذان و در گوش چپ اقامه گفتند در این هنگام جبرئیل نازل شد و سلام خداوند را رساند و گفت: خداوند می فرماید نام او را حسین بگذار و پیامبر اکرم صلوات اللا علیه و آله چنین کردند.

برترین لقب که پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله بر او و برادرش گذاشتند شباب اهل الجنّه (سرور جوانان بهشت)است.

پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله به او عشق می ورزید چنان که می فرمودند حسین منّی و انا مِن حسین

تا سن هفت سالگی در مهد تربیت نبوّت رشد یافتند و زیر نظر مستقیم خود تربیت کردند و شدت این علاقه به حدی بود که کوچک ترین ناملایمتی بر وی وارد میشد بسیار ناراحت می شدند.

گویند روزی پیامبراکرم صلوات الله علیه و آله از کنار بیت حضرت فاطمه سلام الله علیها می گذشتند چون صدای گریه حسین علیه السلام را شنیدند وارد خانه شدند و به دخترشان فرمودند:مگر نمیدانی که گریه حسین علیه السلام در من چقدر موثر است آن گاه طفل را بوسیدند و گفتند:(خداوندا!من این کودک را دوست دارم تو هم او را دوست بدار)

حسنین علیهم السلام بر پیرمردی گذر میکردند که وضو می گرفت ولی درست آن را انجام نمی داد آن دو مصمم شدند وضو بگیرند و کشمکشی ساختگی فراهم سازند و پیرمرد را حَکَم قرار دهند تا درباره وضوی آنها اظها نظر کند سپس از پیرمرد خواستند تا میان وضوی آن دو حکم کند که کدامین بهتر وضو ساخته اند،پیرمرد دریافت که خود به درستی وضو نساخته و طریق نیکوی آن را از آن دو امام معصوم فراگرفت.

اربابم تولدتان مبارک!

برگرفته از کتاب: امام حسین علیه السلام و یاران آن حضرت، نویسنده:احمد عیسی فر

1/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید