جوش پشت کمر چگونه درمان می شود؟

امروزه بسیاری از مردم درگیر آکنه هستند. اما در حالی که بیشتر تمرکز روی پیشگیری و درمان جوش های روی صورت است، جوش کمر به حاشیه رفته و زیاد توجهی به آنها نمی شود. در این مطلب به بررسی این جوش ها می پردارزیم.

جوش پشت کمر برای بیماران می تواند بسیار خسته کننده باشد چون پوست کمر مانند پوست صورت معمولا در معرض تولید بیش از حد سموم قرار ندارد و این جوش ها به عنوان مشکلی خارج از کنترل در قسمت های بزرگتر دیده می شود. قسمت کمر و شانه ها را می توان به سادگی پوشاند اما با این حال باز هم برایمان ایجاد مشکل می کنند و مخصوصا در خانم ها باعث آسیب رسیدن به اعتماد بنفس می شود. همچنین متاسفانه بیشتر کسانی که از آکنه صورت رنج می برند این مشکل را با کمر و شانه ها نیز دارند. بیماری جوش کمر در مردان شایعتر از زنان است.

علل ایجاد جوش پشت کمر

هورمون ها

چرب بودن بیش از حد پوست کمر می تواند نشانه ای از افزایش سطح تستوسترون باشد. از دیگر عوامل بالقوه می تواند استعداد ژنتیکی به آکنه باشد، یک فرد ممکن است متوجه شود پدرش، مادرش یا خواهر و برادرش از همین مشکل رنج می برند.

استرس

استرس یکی از شایع ترین تحریک کننده های داخلی آکنه است چه جوش های صورت چه آنهایی که روی بدن خود را نشان می دهند. افراد ممکن است پس از تجربه یک دوره طولانی مدت استرس متوجه تولید بیش از حد سبوم توسط پوست شوند که باعث تحریک آکنه می شود.

گرم شدن و عرق کردن در باشگاه و هنگام ورزش

اگر معمولا به باشگاه می روید و در کل زیاد ورزش می کنید ممکن است در بعضی نقاط شانه ها و کمر پیوسته دچار آکنه شوید.با اینکه علت جوش زدن پشت کمرمی تواند درست مانند جوش صورت باشد اما ورزش کردن نیز باعث افزایش دما و عرق کردن می شود همچنین گاهی بافت لباس ها می تواند باعث انسداد منافذ پوست شود.

درمان جوش پشت کمر

لایه برداری برای درمان اکنه

اسکراب پشت با کیسه حمام به زدودن سلول های مرده پوست کمک می کند. لایه برداری از تعداد برجستگی های موجود در پشت بدن نمی کاهد، اما از بروز مجدد آنها در آینده جلوگیری می کند. منافذ موجود بر پشت بدن بر خلاف صورت، بزرگ تر هستند و بیشتر مسدود می شوند.

بنابراین، باید ۲ تا ۳ بار در هفته لایه برداری کنید تا از شر سلول های مرده پوست خلاص شوید. شما می توانید از لایه بردارهای طبیعی مانند آب لیمو استفاده کنید. آب یک لیمو را بگیرید و در کاسه بریزید. سپس، پنبه ای را در آب لیمو خیس کرده و به طور مستقیم بر پشت خود بمالید. در آخر، بدن تان را با آب گرم بشورید.

درمان جوش پشت کمر با روغن درخت چای

روغن درخت چای خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی دارد و از بروز جوش پشت کمر جلوگیری می کند. شما می توانید عصاره درخت چای را به طور مستقیم روی نواحی آسیب دیده بمالید. همچنین می توانید از این عصاره برای خلاص شدن از شر آکنه های باسن نیز استفاده کنید.

کرم بنزوئیل پراکسید راحت ترین راه درمان آکنه و جوش

۲ بار در هفته از یک کرم بنزوئیل پراکسید و یا پاک کننده حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید تا از شر چربی های اضافی خلاص شوید و باکتری های زائد را از سطح پوست خود برانید. بنزوئیل پراکسید یک ترکیب ضد عفونی کننده است که می تواند جوش پشت کمر را خشک کند و از ظهور مجدد آنها جلوگیری به عمل آورد.

درمان خانگی جوش پشت کمر

دوش گرفتن پس از ورزش

پس از ورزش بلافاصله دوش بگیرید. وقت گذرانی با لباس های عرق گیر باعث بروز جوش بر سطح پوست خواهد شد. همچنین می توانید یک حوله داغ بر پشت خود بگذارید. این ترفند باعث باز شدن منافذ پوست شده و آکنه های موجود را خشک می کند. سعی کنید لباس های پارچه ای بپوشید تا عرق روی پوست نماند.

شامپوی چندکاره

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای انواع جوش، از جمله جوش پشت کمر است. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک فنجان آب مخلوط کنید. از این محلول بر روی مناطق آسیب دیده کمر بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید. سپس کمر خود را با آب ولرم آبکشی کنید و در آخر با یک کرم مرطوب کننده آن را مرطوب کنید. این کار را ۲ یا ۳ بار در روز انجام دهید تا آکنه به کلی از بین رود.

عسل

عسل منطقه جوش زده را مرطوب نگه می‌دارد. عسل یک آنتی‌بیوتیک طبیعی و ضدباکتری است که می‌تواند علائم جوش پشت کمر را کاهش دهد و از بروز عفونت جلوگیری کند. مقداری عسل را روی منطقه آسیب دیده بمالید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید. این کار را ۲ الی ۳ بار در روز تکرار کنید.

زردچوبه

ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه دارای فعالیت ضد میکروبی است که مانع بروز جوش پشت کمر می‌شود. یک الی ۲ قاشق چای‌خوری پودر زردچوبه را با روغن کنجد مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را بر روی منطقه آسیب دیده بگذارید و حدود یک ساعت صبر کنید. سپس بشویید. یک یا ۲ بار در روز این کار را انجام دهید.

سرطان-زردچوبه

درمان جوش پشت کمر به کمک لیمو

لیمو غنی از اسید ال-اسکوربیک، یک منقبض کننده طبیعی است که به خلاص شدن از شر جوش‌ پشت کمر کمک می‌کند. این اسید باعث حذف سلول‌های مرده پوست و باز شدن منافذ می‌شود. علاوه بر این، لیمو با داشتن خواص ضد باکتری به مبارزه با باکتری‌های جوش‌زا کمک می‌کند.
نکته: کاربرد موضعی آب لیمو برای افرادی که پوست حساسی دارند، توصیه نمی‌شود.

درمان جوش پشت کمر به کمک چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز دارای خواص ضد باکتری است که به مبارزه با باکتری‌های جوش‌زا کمک می‌کند. علاوه بر این، طبیعت ضدالتهاب چای سبز باعث کاهش قرمزی و التهاب ناشی از آکنه می‌شود.

چای سبز

۱/۴ فنجان چای سبز تازه دم شده را با ۱/۴ فنجان آب مخلوط کرده، با پنبه به کمر خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه بشویید. این کار را ۲ بار در روز انجام دهید. همچنین نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان چای سبز در روز برای بهبود سلامت پوست بسیار مفید است.

درمان جوش پشت کمر به کمک بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر به عنوان یک پاک کننده طبیعی برای پوست عمل می‌کند. بلغور جو دو سر منافذ پوست را پاک می‌کند و چربی اضافی را جذب می‌کند که به نوبه خود به درمان جوش پشت کمر کمک می‌کند.

یک قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر را با حرکات دورانی روی پوست خود بمالید. پس از ۱۰ دقیقه کمر خود را با آب ولرم بشویید. یک یا ۲ بار در هفته این کار را تکرار کنید.

درمان جوش پشت کمر به کمک گوجه‌فرنگی

اسید سالیسیلیک موجود در گوجه فرنگی در درمان جوش پشت کمر بسیار موثر است. در واقع، گوجه‌فرنگی به خشک شدن سریع جوش کمک می‌کند. علاوه بر این، طبیعت ضد التهابی آن باعث کاهش درد و التهاب آکنه می‌شود. همچنین، گوجه‌فرنگی به بازسازی آسیب‌های پوستی در سطح سلولی کمک می‌کند.

آب گوجه فرنگی

یک تکه گوجه فرنگی را به مدت چند دقیقه روی پوست آسیب دیده خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید. ۲ بار در روز این کار را تکرار کنید.

نکته آخر

اگر جوش پشت کمر دردآور بود از داروهایی که پزشک تان تجویز می کند کمک بگیرید این می تواند نشانه ای از آن باشد که مشکل آکنه شما شدید است.

شاید دوست داشته باشید بدانید که جوش واژن چگونه درمان می شود؟

درمان خانگی جوش واژن

3.5/5 - (28 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 نظر
  1. رضا می‌نویسد

    من الان دو ساله شدید داره پشتم جوش میزنه کبدمم چرب نیست ورزش میکنم و غذای سالم میخورم جوش ها به این صورته یک هفته نمیزنه یه روز پا میشی میبینی ده تا کورک پشتته این ها هم درمان نیستن درمان انتی بیوتیک و مالیدن سرکه موقتی هستن راه حل چیه راکوتان هم که کبدو میترکونه چیکار کنیم اخر

    1. مبینا می‌نویسد

      پماد کلیندامایسین ۱ درصد خیلی خوبه

  2. مبینا می‌نویسد

    پماد کلیندامایسین ۱ درصد خیلی خوبه من ازش استفاده کردم و نتیجه خوبی گرفتم

  3. الهه می‌نویسد

    کلیندا مایسین ۱ درصد خیلی خوبه من استفاده کردم

از پزشکان نبض‌ما بپرسید