برای کاهش وزن این روغن های معجزه آسا را بخورید

هر کسی که تجربه تلاش برای کاهش وزن را داشته باشد می تواند به شما بگوید که از دست دادن چند کیلو وزن اضافه، کار راحتی نیست و خیلی ها بعد از هفته ها یا ماه ها از ادامه مسیر ناامید شده و همه چیز را رها می کنند.

نبض ما– تعداد زیادی از افراد دوست دارند بدانند چطور می‌توانند چربی‌هایشان را بسوزانند و سریعتر وزن کم کنند که هم شیوه‌ای سالم باشد و هم موثر. به همین دلیل، عصاره‌ها یا روغن‌های گیاهی برای کاهش وزن ، یکی از بهترین گزینه ها هستند.

عصاره‌هایی که به شما معرفی می‌کنیم به شما کمک می‌کنند تا چند کیلوگرم از وزن تان کم کنید و ضمنا از بدن‌تان در مسیر کاهش وزن، به خوبی حمایت می‌کنند.

چهار نوع عصاره‌ی گیاهی وجود دارد که واقعا باور داریم می‌توانند برای لاغری سریع مفید باشند.

عصاره گریپ فروت

عصاره گریپ فروت، آنزیم‌های بدن را فعال کرده و به بدن‌تان کمک می‌کند تا چربی‌های بدن را آب کنید. ما می‌دانیم که گریپ‌فروت می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد و اینکه عصاره‌ی گریپ‌فروت از پوست آن گرفته می‌شود، که حاوی مقادیر بسیار زیادی از ترکیبات خاصی مانند دی لیمونین (D-limonene) است و به متابولیسم کمک کرده و غدد لنفاوی را پاکسازی و عملکردشان را تقویت می‌کند.

اگر مقدار کمی از عصاره‌ی گریپ‌فروت را روی پوست استفاده کنید، ادرارآور و محرک خوبی برای سیستم لنفاوی است، به همین دلیل است که از این عصاره در بسیاری از کرم‌های برطرف‌کننده‌ی سلولیت و ترکیباتی که برای برس کشیدن خشک هستند، استفاده می‌شود.

عصاره‌ی گریپ‌فروت، بهترین عصاره‌ای است که به بدن در چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند زیرا آنزیم‌های بزاق دهان را فعال کرده و در نتیجه چربی‌های بدن بهتر تجزیه می‌شوند و می‌تواند شما را به وزن ایده آل نزدیک کند.

میوه گریپ فروت

اگر عصاره‌ی گریپ‌فروت را با نعناع هندی یا پچولی ترکیب کنید می‌تواند اشتها و گرسنگی‌تان را کم کند و برای همین وسیله‌ی خوبی برای کاهش وزن به شیوه‌ای سالم است.

چند قطره از این ترکیب را در آب آشامیدنی‌‌تان بریزید، یا در فضای خانه و محل‌ کارتان پراکنده کنید و یا وقتی میل به خوردن داشتید، کمی از آن را روی سینه یا مچ دست‌ها ماساژ دهید.

عصاره دارچین

بعد از عصاره‌ی گریپ‌فروت، عصاره‌ی دارچین بهترین ماده برای کاهش وزن است. بارها و بارها ثابت شده که عصاره‌ی دارچین می‌تواند به تنظیم قند خون و همچنین تنظیم چیزی در بدن‌تان به نام GTF که همان عامل تحمل گلوکز است کمک کند.

مصرف دارچین

عصاره‌ی دارچین، قند خون را متعادل کرده که در بلندمدت برای کاهش وزن و کاهش میل به شیرینی مفید است. تنظیم نبودن قند خون می‌تواند منجر به پرخوری، کمبود انرژی و اضافه وزن شود اما افزودن عصاره‌ی دارچین به میوه، چای، جودوسر، پختنی‌ها و یا اسموتی‌ها می‌تواند سرعت ترشح گلوکز در جریان خون را کم کند.

عصاره زنجبیل

بعد از دو عصاره‌ی گفته شده، عصاره‌ی زنجبیل انتخاب خوب دیگری برای کاهش وزن است. زنجبیل میل به شیرینی را کاهش داده و التهاب را در بدن کم می‌کند. اگر قصد کاهش وزن و همزمان کاهش التهاب و البته حمایت و مراقبت از سیستم گوارش و بهبود جذب مواد مغذی را دارید، مطمئن باشید عصاره‌ی زنجبیل انتخاب بسیار مناسبی است.

ترکیبات موجود در زنجبیل، جینجرول نامیده می‌شوند. از نظر علمی ثابت شده که جینجرول‌ها می‌توانند التهابات ناشی از بیماری را در روده‌ها کاهش دهند و جذب مواد معدنی و ویتامین‌ها را به طور کلی بهتر کنند، در نتیجه انرژی سلولی بهتری برای کاهش وزن داشته و به هدف خود نزدیک‌تر می‌شوید.

زنجبیل

مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ انجام شد و نتایج آن در نشریه‌ی هندی Physiology and Pharmacology منتشر شد می‌گوید، عصاره‌ی زنجبیل دارای فعالیت‌های آنتی‌اکسیدانی بوده و خواص چشمگیری از نظر ضدالتهاب بودن و ضد درد بودن دارد. در تحقیقات صورت گرفته روی موش ها، بعد از یک دوره‌ی یکماهه‌ی درمانی با عصاره‌ی زنجبیل، سطح آنزیم‌ها در خونشان افزایش یافته بود، همچنین در همین مدت، رادیکال‌های آزاد از بین رفته و کاهش چشمگیری در التهاب دیده شد.

از این عصاره ها چگونه برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

اگر هدف‌تان کاهش وزن است می‌توانید گاهی از ترکیب این عصاره‌ها استفاده کنید و یا به طور جداگانه آنها را به کار ببرید. می توانید یک قطره از هر کدام را در آب ریخته، یا بصورت موضعی استفاده کنید و یا در هوا پخش کنید. اگر می‌خواهید عصاره‌ای را به صورت موضعی به کار ببرید توصیه می‌کنیم از یک روغن سبک دیگر مثلا روغن نارگیل کمک بگیرید، مخصوصا اگر از عصاره‌ی دارچین استفاده می‌کنید.

کاهش وزن ناگهانی

یک راه ساده هم این است که عصاره را روی میز کارتان یا در فضای خانه بپاشید، بوی فوق‌العاده‌ای دارد و برای کاهش وزن مفید است. بیش از ۵هزار سال است که از عصاره‌ها استفاده می‌شود.

عصاره‌های گیاهی یکی از قوی‌ترین داروها در دنیا هستند، اما عصاره‌ی گریپ‌فروت، دارچین و زنجبیل، موثرترین عصاره‌ها برای کاهش وزن محسوب می‌شوند.

و اما روغن کرچک!

شاید واقعا ندانید روغن کرچک چیست و چه می‌کند. ما برایتان می‌گوییم روغن کرچک هم چه خواص شگفت‌انگیزی دارد و چطور در کاهش وزن به شما کمک می‌کند، طوری که بتوانید در عرض دو هفته، چهار کیلوگرم از وزن‌تان کم کنید.

روغن کرچک کاری می‌کند که بدن‌تان تبدیل به یک ماشین چربی سوزی شود، سرعت متابولیسم‌تان را بالا می‌برد و بدن‌تان را وادار می‌کند تا چربی‌های ذخیره شده را به عنوان منبع سوخت مصرف کند.

روغن کرچک مزه‌ی خوشایندی ندارد اما اگر با یک اسموتی خوشمزه‌ی میوه ترکیب اش کنید مزه‌اش را نخواهید فهمید. یک اسموتی میوه اگر با روغن کرچک ترکیب شود، یک صبحانه‌ی عالی و کامل برای کاهش وزن است.

روغن کرچک برای کاهش اشتها نیز مفید است که در نتیجه میل‌تان را به خوردن اسنک بعدازظهر کاهش می‌دهد. با مصرف روغن کرچک احساس انرژی، سیری و سرزندگی خواهید کرد و به راحتی می‌توانید در برابر وسوسه‌ی یک نوشیدنی‌ شیرین یا بستنی پرکالری مقاومت کنید.

خواص دیگر روغن کرچک

روغن کرچک علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن، پوست‌تان را درخشان، ناخن‌های‌تان را تقویت و موهای‌تان را انعطاف‌پذیر می‌کند پس برای زیباتر شدن هم خوب است.

اگر می‌خواهید برای تقویت مو و ناخن و پوست از روغن کرچک کمک بگیرید باید به طور خوراکی آن را مصرف کنید. می توانید مقدار بسیار کمی از آن را روی موهای‌تان بمالید تا درخشان شده و مات و کدر نباشد. می توانید با کمک روغن کرچک لکه‌های باقیمانده از جوش را از صورت‌تان برطرف کنید.

ضمنا روغن کرچک می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و از عفونت جلوگیری کند. آنهایی که از عود عفونت‌های قارچی رنج می‌برند می توانند روغن کرچک را به طور روزانه و به صورت خوراکی مصرف کنند تا از این عفونت آزاردهنده رها شوند. پس می‌بینید هرچند فواید روغن کرچک برای کاهش وزن، ایده‌آل است، اما امتیازات فراوان دیگر آن باعث شده روغنی شگفت‌انگیز باشد.

روغن کرچک

البته اگر بخواهید روغن کرچک را همراه با فست فود مصرف کنید، نتیجه‌ای نخواهید گرفت اما اگر همراه با رژیم غذایی مناسبی آن را مصرف کنید، می بینید که تلاش‌های شما برای کاهش وزن سرعت بیشتری می‌گیرد. مجبور نیستید کالری‌تان را آنقدر محدود کنید که به گرسنگی دچار شوید، فقط کافیست مواد مغذی و سالم را در برنامه‌تان داشته باشید.

روغن کرچک گرانقیمت نیست، موثر است و می‌توانید اثرش را روی وزن و زیبایی‌تان ببینید. همین امروز یک بطری روغن کرچک تهیه کنید تا از فوایدش بهره‌مند شوید و وضعیت سلامتی‌تان را بهبود ببخشید.

برای کاهش وزن، ریزه کاری ها و نکاتی وجود دارد که قطعا از آنها بی خبرید:

ریزه کاری های کاهش وزن سریع

نبض ما– مترجم: هدی بانکی

این مطلب توسط  دکتر مجید نجفی پزشک تیم مشاوره پزشکی نبض ما  بازبینی و تایید شده  است.
4.7/5 - (9 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 نظر
  1. fateme می‌نویسد

    عصاره زنجبیل رو من تست کردم خیلی خوب بودش!

  2. لادن می‌نویسد

    مطلب کامل نیست.نگفتید که چه مقدار روغن کرچک باید برای لاغری مصرف کرد و آیا هر روز باید باشه؟

    1. مهین خوشنمک می‌نویسد

      چه مقدار از این روغن برای لاغری باید مصرف کرد

از پزشکان نبض‌ما بپرسید