توت بمب درمان و ضد سرطان

سرطان پروستات روز به روز در جامعه بیشتر می شود و عده ای از آقایان با آن دست و پنجه نرم می کنند.

نبض ما – برای اینکه خود را در مقابل این بیماری ایمن کنید بهتر است به سمت مصرف میوه های طبیعی که خاصیت ضد سرطان دارند بروید. بنا به آمارها سرطان روده بزرگ، کبد و  پروستات یکی از دلایل مرگ و میر در جهان به خصوص در مردان است.

 بسیاری از مردم به دلیل کم تحرکی و مصرف غذای نامناسب، گرفتار مشکلات گوارشی مانند یبوست و هضم نشدن موادغذایی در روده هستند.

توت سفید

درمان و پیشگیری از سرطان روده بزرگ، کبد و پروستات

توت یک میوه جنگلی محسوب می شود که برای نخستین بار در قاره آمریکا کشف شده است. کلمبیایی ها این میوه را مقدس شمرده و از آن را برای مقاصد دارویی استفاده می کنند، این میوه فواید زیادی در درمان مشکلات سیستم گوارش و پروستات در مردم دارد.

مشکل یبوست

توت‌ها خواص زیادی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

توت ،منبع خوب آنتی‌اکسیدانی

تمام قسمت‌های گیاه توت اعم از برگ، ساقه و میوه‌ی آن حاوی آنتی‌اکسیدان است. آنتی‌اکسیدان‌ها به کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک می‌کنند. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های مهم در آن رسوراترول است که توجه بسیار زیادی به آن می‌شود. تحقیقات منتشر شده توسط مرکز علوم بهداشت دانشگاه تگزاس اثر مثبت رسوراترول یا رزوراترول را بر سن و طول عمر افراد نشان داده است. علاوه بر این در تحقیقات مشخص شده است که رسوراترول با گشاد کردن عروق از سکته ی مغزی پیشگیری می‌کند.

حفاظت از مغز

آیا توت برای حفظ سلامت مغز هم مفید است؟ محققان دانشگاه کان کائن در تایلند پاسخ این سؤال را با مجموعه‌ای از آزمایشات ارائه کرده‌اند. آن‌ها با ارزیابی اثر توت در موش‌های صحرایی نر مبتلا به اختلال حافظه و آسیب‌های مغزی به نتایج جالبی رسیدند. اگر چه تحقیقات بیشتری برای این نتیجه لازم است اما با توجه به این مطالعات می‌توان اعلام کرد که توت موجب تقویت شناختی و محافظت از اعصاب در موش‌هایی شد که آن را مصرف کرده بودند. موش‌ها با مصرف توت خاطرات را بهتر به یاد آورده واسترس اکسیداتیو کمتری داشتند.

سرطان مغزتقویت سیستم ایمنی

توت‌ها حاوی آلکالوئیدهایی هستند که ماکروفاژها را فعال می‌کنند. ماکروفاژها سلول‌های سفید خون هستند که باعث تحریک سیستم ایمنی بدن و قرار دادن آن در حالت آماده باش می‌شوند. این سلول‌ها دارای فعالیت بالایی در برابر تهدیدات سلامت می‌باشند. علاوه بر این میزان بالای ویتامین C این میوه آن را در برابر عفونت‌ها و ویروس ها مقاوم می‌کند‌.

کمک به تنظیم قند خون

در این مورد تحقیقات رسمی بیشتری نیاز است اما تصور می‌شود که توت حاوی ترکیباتی باشد که سطح قند خون را تنظیم می‌کند. در چین و ترینیداد و توباگو از برگ توت برای تنظیم سطح قند خون به صورت سنتی استفاده می‌کنند.

کنترل دیابت

گفته می‌شود برخی از مواد شیمیایی موجود در توت سفید موجب تجزیه‌ی آهسته‌ی قندها در روده می‌شود و باعث می‌شود که قند آهسته‌تر به داخل خون ترشح شود و این موجب حفظ سطح قند خون در محدوده‌ی مطلوب می‌شود.

خوراکی سالم!

توت خشک یک منبع خوبی از پروتئین، ویتامین C، ویتامین K، فیبر و آهن است. حُسن آن هم این است که این خوراکی در فروشگاه‌های مواد غذایی – بهداشتی در همه جا در دسترس است! از این میوه‌های خشک می‌توانید به عنوان یک میان وعده‌ی کامل لذت ببرید. اگر شما در آب و هوای گرم زندگی می‌کنید و به اندازه کافی خوش شانس هستید که در نزدیکی محل زندگی‌تان درخت توت باشد، این روزها می‌توانید از میوه‌های تازه‌ی این درخت مفید بهره ببرید. البته نه فقط میوه، حتی برگ‌های این درخت را هم می‌توانید استفاده کنید؛ برگ‌ها هم حاوی پروتئین، فیبر و مواد مغذی هستند!

مانع سرخی پوست

پزشکان طب سنتی چینی از توت به عنوان یک درمان برای رفع تورم و قرمزی پوست استفاده می‌کنند. یک مطالعه‌ی رومانیایی نیز اخیر کشف کرده است که کورکومین و ترکیبات موجود در برگ توت ممکن است یک راه حل طبیعی برای درمان های این نوع التهابات باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید