درس هایی از زندگی که دیر می آموزیم

شاید تنها چیزی که همه ی انسان ها در آن مشترک هستند، اشتباه کردن باشد. همه برای رسیدن به اهداف اشتباهاتی مرتکب شده و از آنها درس زندگی می گیرید.

نبض ما – باید دانست کسانی موفق تر می شوند که بتوانند از اشتباهات دیگران درس بگیرند و خود مرتکب آن نشوند. از این رو در ادامه چند مورد  درس زندگی آورده می شود:

زندگی کوتاه تر از آن است که به افسوس بگذرد

اگر مدیری دارید که هیچ ارزشی برای کار شما قائل نمی شود، به کارتان علاقه ندارید یا کارتان باعث رشدتان نمی شود، همین الان سعی در تغییر آن داشته باشید؛ در غیر این صورت روزی می رسد که پشیمان می شوید. این  درس زندگی را فراموش نکنید.

 

دوستان

 

مسائل کوچک در روابط اهمیت دارند

افراد بسیار موفق بزرگ ترین گستره ی روابط را دارند، زیرا گسترش روابط یکی از مهم ترین بخش های کسب و کار است. هر چه زمان بیشتری برای مسائل کوچک صرف کنید آنها بزرگ و مهم تر می شوند.

موفقیت از درون شروع می شود

کار برای اکثر افراد موفق بیشتر از سلامتی شان اهمیت دارد. مشغول و موفق بودن عالی است اما برای اینکه با همین سرعت پیش روید باید بدن سالمی داشته باشید. پس از این به بعد به نوع و میزان غذا، ورزش و استراحت خود دقت بیشتری کنید.

 

رقابت و موفقیت

 

زندگی اجتماعی باید آفلاین باشد

زندگی واقعی به این معنی است که رو در رو با مردم ارتباط برقرار کنید نه اینکه صفحات اجتماعی شان را از نظر بگذرانید. درس زندگی این است که زندگی واقعی در بیرون جریان دارد.

جهان باید دانشگاه شما باشد

هر روز از افراد پیرامون تان یا مشاهداتی که در جهان دارید، درس جدیدی بیاموزید و هرگز دست از علم آموزی برندارید.

اتفاقات خوب برای کسانی می افتند که تنوع را دوست دارند . اگر همیشه به همان علمی که دارید اکتفا کنید هرگز چیز جدیدی نمی آموزید. افراد بسیار موفق، منعطف و سریع هستند. از هر فرصتی که سر راه تان می آید بیشترین استفاده را ببرید.

کسب موفقیت یک فرایند تدریجی است

اکثر مردم بعد از سال ها و یا حتی دهه ها تلاش به موفقیت دست می یابند. راز موفقیت این است که هر روز بسیار تلاش کنید و بدانید موفقیت های کوچک باعث رشد شما و رسیدن به اهداف بزرگ تر تان می شوند.

تنها نمانید

معمولا کارآفرینان به تنهایی کار می کنند. اما برای متحول کردن زندگی مردم باید یک تیم عالی وجود داشته باشد که ایده ی خوب را به ثمر بنشاند.

 

برنده شدن

 

درجه ای از نگرانی لازم است

نگرانی تا آنجایی خوب است که محرک شما در پیشروی و حل مشکلی باشد. اگر شما را به جایی برساند که به بدترین حالات ممکن هر چیزی فکر کنید مشکل ساز می شود.

شکست کشنده نیست

چه بخواهید چه نخواهید شکست بخشی از مسیر موفقیت است. شکست پایان راه نیست بلکه فرصتی است که کار را بهتر از پیش انجام دهید. کسانی موفق می شوند که پس از شکست، دوباره تلاش کنند.

 

رسیدن به موفقیت

 

مسائل بی ارزش نباید مخرب شادی تان شوند

می توان زندگی را مانند نقطه هایی دانست که با انتخاب هر نقطه مسیر جدیدی برای خود می سازید. شادی نیز یک انتخاب است که مسیرتان را کاملا عوض می کند.

هدف زندگی یافتن راه و سپس کمک به دیگران است

در زندگی به دنبال اهدافی باشید که شما را به موفقیت نزدیک می کند. سپس اگر راه خود را یافتید به دیگران در یافتن راه شان نیز کمک کنید.

این چند درس زندگی را هرگز فراموش نکنید.

منبع : دیجیاتو

4/5 - (5 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید