عارف لرستانی دوست داشت کجا به خاک سپرده شود؟

عارف لرستانی صبح امروز بر اثر ایست قلبی در سن ۴۶ سالگی درگذشت.

نبض ما – زمان مراسم تشییع عارف لرستانی اعلام شد،مراسم تشییع عارف لرستانی فردا یکشنبه ۲۷ فروردین از مقابل مسجد بلال برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نبض ما، روابط عمومی معاونت سیما ضمن انتشار پیام تسلیتی برای درگذشت عارف لرستانی اعلام کرد که مراسم تشییع و وداع با پیکر این بازیگر سینما و تلویزیون،‌ فردا بکشنبه ۲۷ فروردین بعد از نماز ظهر و عصر از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار می‌شود.

یک مسئول حوزه سلامت در زمینه احتمال خطا و یا قصور پزشکی درباره مرگ عارف لرستانی گفت: برای کشف دقیق و علمی مرگ مرحوم “عارف لرستانی” بدن وی باید کالبد شکافی شود.

این در حالی است که به گزارش تسنیم، “عارف لرستانی” بازیگر تئاتر و تلویزیون در روز شنبه ۲۶ فروردین بر اثر ایست قلبی درگذشت و مرگ این بازیگر باعث شد دوباره مسئله خطای پزشکی از طرف خانواده وی مطرح شود، بطوریکه همسر این بازیگر در گفتگویی در رابطه با مرگ همسرش؛ خطای پزشکی را عنوان کرده و مدعی شده است که این بازیگر بر اثر قصور پزشکی جان خود را از دست داده است.

با این وجود معاون دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره فوت “عارف لرستانی” در توضیحاتی عنوان کرد که “عارف لرستانی” در ساعات اولیه بامداد شنبه ۲۶ فروردین، به علت سکسکه مقاوم به درمان، به یک بیمارستان خصوصی تهران مراجعه کرده و برای درمان سکسکه مقاوم به درمان وی، تزریق دارویی مربوطه انجام می‌شود و با حال عمومی و علائم حیاتی مناسب از بیمارستان مرخص می‌شود.

این مسئول دانشگاه علوم پزشکی ایران در توضیحات بیشتر بیان داشت: لرستانی حدود ساعت ۸ صبح در منزل دچار ایست قلبی می‌شود و به اورژانس ۱۱۵ اطلاع داده می‌شود و در زمان حضور اورژانس ۱۱۵ – وی فاقد هر گونه علائم حیاتی بوده است؛ ولی در بررسی‌های اولیه مربوط به فوت این هنرمند، هیچ مستندی مبنی بر خطا یا قصور پزشکی وجود ندارد، اما برای اطمینان بیشتر این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

در این رابطه ایرج خسرونیا – رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی به عنوانی یکی از کارشناسان قدیمی پزشکی قانونی درباره این رخداد به تسنیم عنوان کرد: به بنده اطلاع دادند که چنین موردی رخ داده است و باید برای کشف دقیق و علمی مرگ مرحوم “عارف لرستانی” بدن وی کالبد شکافی شود تا علت دقیق مرگ عنوان شود.

رئیس دادگاه بدوی سازمان نظام پزشکی کشور درباره زمان اعلام نتیجه دقیق مرگ براساس کالبدشکافی گفت: به احتمال زیاد ۱۰ تا ۱۵ روز زمان می‌برد.خسرونیا که خود متخصص پزشکی داخلی است، در توضیح علمی احتمال قصور و خطای پزشکی بر اثر تزریق آمپول آرامبخش به خاطر سکسکه توضیح داد: از نظر علمی چنین مسئله‌ای شایع نیست، زیرا آمپولی که مرحوم “لرستانی” تزریق کرده است نوعی آرامبخش بوده که بیشتر باعث آرامش و ایجاد خواب می‌شده است و احتمال قصور و خطای پزشکی نیست و احتمال سکته قلبی این بازیگر بیشتر مطرح است، ولی در مجموع باید منتظر نتایج کالبدشکافی بود.

اطلاعیه نظام پزشکی در مورد فوت «عارف لرستانی»

رضا لاری پور هم در گفت و گو با ایرنا ضمن‌ تسلیت لرستانی به خانواده آن مرحوم و جامعه هنری افزود: مرحوم لرستانی ، جمعه شب ساعت ۲۰ به دلیل سکسکه به یکی از بیمارستان‌های تهران مراجعه می کند که تمام خدماتی درمانی مورد نیاز به او ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از درمان از بیمارستان خارج می‌شود، اظهار کرد: البته به وی توصیه می‌شود اگر حالش وخیم‌تر شد یا احساس نارضایتی از این مشکلش را داشت باید سریعا به بیمارستان مراجعه کند که این موضوع نیز در پرونده پزشکی او ثبت شده است.

لاری پور با بیان اینکه لرستانی سابقه هیچ بیماری خاصی نداشته است، اضافه کرد: همچنین دارویی که برای همان مراجعه به او داده شده است هیچ ارتباطی با سکته قلبی وی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه برخی افراد از این فرصت استفاده می‌کنند و از آب گل آلود ماهی می‌گیرند، کار درستی نیست؛ چون در این وضعیت، خانواده و جامعه هنری نیز از این واقعه ناراحت هستند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی گفت: اینکه برخی می‌گویند قصور پزشکی در این زمینه رخ داده است،‌ اگر صحت نداشته باشد، جرم است و به طور یقین مرگ این هنرمند برای ما هم ناراحت کننده است و نباید با این حرف‌ها و خبرهای نادرست ناراحتی خانواده و جامعه هنری را افزایش داد.

وی تصریح کرد: علت سکسکه می‌‌تواند آلرژی، ریفلاکس، ترشح اسید معده و یا مشکلات دیگر باشد و این مشکل به طور اختصاصی نشانه بروز سکته نیست.

لاری پور ادامه داد: علت فوت هنوز مشخص نیست و سازمان پزشکی قانونی علت فوت را اعلام می‌کند؛ همچنین در صورتی که نیاز به بررسی پزشکی باشد ، این پرونده با شکایت اولیای دم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرحوم لرستانی دوست داشت کجا دفن شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عارف لرستانی یک سال پیش در اینستاگرامش از محلی که دوست دارد در آنجا دفن شود نام برده بود. لرستانی یک سال پیش پستی در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت که دوست دارد در روستای سیمینه کنار پدر بزرگش دفن شود.

محل دفن عارف لرستانی

او در توضیح این مطلب نوشت: «عبدالحسین لرستانى، پدر بزرگم مردى که در روستاى سیمینه سمت سراب نیلوفر کرمانشاه دفن شده است.

من هیچ وقت او را ندیدم او هم هیچ وقت مرا ندید سال ها قبل خیلى قبل‌تر از اینکه من به دنیا بیایم مرده بود.

با اینکه هیچ وقت همدیگر را ندیدیم دلم می خواهد وقتى مردم کنار او در روستاى سیمینه دفن شوم، احساس می‌کنم کنارش آرام خواهم بود. خیال مردن ندارم اما مرگ خبر نمی کند.»

امتیاز به مطلب post

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید