حقایق علمی تعجب برانگیز درباره مسافرت

هنگامی که ما به مسافرت می رویم، قصدمان امتحان کردن تجربیات جدید و تماشای تمام دیدنی هاست و باید بدانیم هر چه باشد، ما برای رسیدن به آنجا هزینه کرده ایم بنابراین تمایل بیشتری برای استفاده از وقت و لذت از سفرمان داریم.

در ادامه این مقاله با نبض ما همراه باشید.

تقویت ایمنی بدن با مسافرت

مسافرت شما را در معرض محیط های مختلف قرار می دهد که این مساله باعث ایجاد آنتی بادی های قوی تر میشود و سیستم ایمنی بدن شما را به شکل قابل توجهی تقویت می کند.

آنتی بادی ها پروتئین های کوچکی هستند که از سیستم ایمنی بدن شما در برابر پاتوژن‏های مضر محافظت می کنند.

در واقع تحقیقات نشان می دهند که قرارگیری در معرض برخی آلودگی ها و بیماری های جزئی در حقیقت بدن و بنیه شما را قوی تر می کند. این مساله به این معنی نیست که نباید اصول اولیه بهداشت را در سفر نادیده گرفت.

سفر کردن

اینجا نیز باید دستان خود را بشویید یا از ضدعفونی کننده های کوچک برای دستان خود استفاد کنید. اما ورود چند باکتری جدید در زندگی تان چیز بدی نیست حتی نویسنده ای می گفت که پس از ۱۷ سال در سفر بودن، مسافرت بهترین پروبیوتیک برای او بوده است.

زمانی که شما از مکانی به مکان دیگر سفر می کنید، بدن شما با هزاران باکتری جدید سازگار می شود که همین مساله بدن را به شدت قوی می کند.

مطالب مرتبط: ۸ پیشنهاد برای رهایی از استرس و اضطراب

پایین آوردن سطح استرس با مسافرت

 به طور علمی ثابت شده است که مسافرت شادی را در شما افزایش و افسردگی را کاهش می دهد و باعث خونسردی شما می شود.

استرس زیاد

در مطالعه ای نشان داده شد که سه روز پس از تعطیلات، مسافران احساس استراحت کافی، استرس کمتر و حال بهتری داشته اند. این بهبودی زمانی که آنها به خانه باز می گردند از میان نرفته، بلکه برای هفته ها ادامه پیدا می کند.

مسافرت باعث سلامت مغز شما می شود

سفر ذهن شما را باز می کند. افراد جدید را ملاقات می کنید. با شرایط جدید سازگار می شوید، نسب به مسایل جهانی و فرهنگی آگاهی بیشتری پیدا می کنید، و از آنجا که تجربه های جدید انعطاف پذیری شناختی شمارا افزایش داده و شما را از نظر ذهنی هشیارتر می کند، برای سلامتی شما مناسب است.

سکته مغزی

مطالعات، نشان دهنده رابطه میان مسافرت و افزایش خلاقیت، ادراک عمیق تر از آگاهی های فرهنگی و رشد شخصیتی هستند. با توجه به مطالعات پژوهشگران کسانی که مسافرت کرده و خارج از کشور تحصیل می کنند، افرادی با ذهن بازتر و از نظر احساسی باثبات تر هستند.

مطالب مرتبط: علایم بیماری قلبی چیست؟

کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی با مسافرت

زیرا کسانی که برای یک تعطیلات کوتاه، دور از خانه هایشان به سر می برند عموما استرس و اضطراب کمتری دارند- یا حداقل می خواهند از عوامل استرس زای شان برای مدتی فارغ شوند.

سکته ی قلبی

به این دلیل، مطالعات طولانی در مورد قلب نشان داد که زنان و مردانی که سالانه به مسافرت می روند، احتمال کمتری در ابتلا به حمله قلبی یا بیماری های قلبی دارند.

مطالب مرتبط: ۱۵ روش ساده برای خوش هیکلی

مسافرت شما را خوش اندام می کند

درست است که مسافرت معمولا به معنی ساعت ها نشستن در یک وسیله نقلیه تا پایان سفر است، اما به معنی فرصت‏های فراوان برای مجبور کردن خودتان به فعال بودن نیز هست. هنگامی که ما سفر می کنیم، قصدمان امتحان کردن تجربیات جدید و تماشای تمام دیدنی  هاست- هر چه باشد، ما برای رسیدن به آنجا هزینه کرده ایم- بنابراین تمایل بیشتری در تلاش برای بیشترین تفریحات را داریم.

ساحل

بسیار بیشتر از زمانی که در حال برگشت به خانه هستیم در خیابان ها قدم می زنیم. یا اینکه برای دیدن بهترین مناظر اطرافمان، پیاده روی می کنیم. حتی اگر برنامه شما برای تمام طول روز ماندن در ساحل باشد، قدم زدن روی ماسه ماهیچه های شما را وادار می کند که دوبرابر سخت تر کار کنند.

مکان های دیدنی ایران

مناطق بسیاری بر روی زمین هستند که ویژگی های درمانی دارند

رفتن در آب های سرشار از مواد معدنی، مانند چشمه های آب گرم می‏تواند سلامت پوست شما را بهبود ببخشد، درد و استرس را برطرف کند و طول عمر شما را افزایش دهد.

آب درمانی

مسافرت به شما اجازه می دهد که بیشتر زندگی کنید

درست است؛ کسانی که مسافرت می‏کنند، امید به زندگی بیشتری دارند. تمام اشکال مسافرت، چه داخلی باشد و چه خارجی، زندگی مارا طولانی تر می کند و در واقع می تواند امید به زندگی را در ما افزایش دهد.

کاخ گلستان

مطالعات نشان می دهند که مسافرت استرس را کاهش می دهد، بدن شما را از درون و بیرون سالم نگه می دارد و سلامت مغز را افزایش می دهد. تمام این ها را اضافه کنید به افزایش شانس برای زندگی طولانی تر و لذت بردن بیشتر!

نبض ما – مترجم: پریسا مشایخی

4.9/5 - (15 امتیاز)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال نظر

درصورتی‌که نیاز به مشاوره و یا طرح پرسش از پزشک را دارید، فقط در بخش «از دکتر بپرسید» مطرح کنید.

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظر
  1. محسن خانی می‌نویسد

    من به چشمه های آب گرم اردبیل رفتم به شما هم بیشنهاد می کنم واقعا تجربه ی خوبیه

  2. بابک تشکری می‌نویسد

    چشمه های اب گرم سرعین بلحاظ درمانی خوبه اما بعضا خیلی بهداشتی هم نیست ولی در عین حال جالب و دیدنی است.

از پزشکان نبض‌ما بپرسید